kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 eRepublik verkar ha tappat sin attraktion här. Hur som helst. Ser att vi går back med 41 %. Hur som helst. Jag vill inte verka ohövlig, men när kan du se över möjligheterna för att börja med Q2? Hur mycket kostar/krävs det för att nå dit och har vi någon plan/mål hur länge till det kommer ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 eRepublik verkar ha tappat sin attraktion här. Hur som helst. Ser att vi går back med 41 %. Hur som helst. Jag vill inte verka ohövlig, men när kan du se över möjligheterna för att börja med Q2? Hur mycket kostar/krävs det för att nå dit och har vi någon plan/mål hur länge till det kommer ta. Pratar du med mig? Jag går back ju, kan inte konkurrera med tyskarnas priser. För att bli Q2 behöver vi 20 guld. Har du nåt bra förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Det kanske är dax att sänka lönerna ganska rejält Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Pratar du med mig? Jag går back ju, kan inte konkurrera med tyskarnas priser. För att bli Q2 behöver vi 20 guld. Har du nåt bra förslag? Du vet inte om man kan låna/ta/bli skänkt guld från Indiens gemensamma kassa/guld (Har glömt hur man nämner ett lands ekonomiska tillgångar)? Annars får du nog ta och sänka lönerna 2 INR och samla på dig pengar. Sedan får vi också bidra med pengar, men ja, synd att det är så ont om invites. Om Krax kunde skicka sin invite till t.ex Kobbe och han vidare och vidare så skulle vi kunna få ihop 20 guld ganska lätt, men vi har inte fått ett svar från krax. Får se om han svarar på msn. Annars så får vi hålla oss på Q1 och i framtiden blicka fram mot Q2, men det dåliga är att våra skill per dag minskas när vi kommit över 3 i skill med 0.05 varje dag om vi inte uppgraderar (Har för mig att jag läste det någonstans, att det var pga att man har Q1). Men, ja, jag vill höra något från Pico också. Annars kunde man sälja detta företag och alla kunde gå till StellHell, och då vi skulle ha mer anställda, skulle husförsäljningen öka drastiskt och på så sätt tjäna pengar, men det är ett mycket sämre val, så jag håller kvar det som en sista utvägen-tanke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Du vet inte om man kan låna/ta/bli skänkt guld från Indiens gemensamma kassa/guld (Har glömt hur man nämner ett lands ekonomiska tillgångar)? Annars får du nog ta och sänka lönerna 2 INR och samla på dig pengar. Sedan får vi också bidra med pengar, men ja, synd att det är så ont om invites. Om Krax kunde skicka sin invite till t.ex Kobbe och han vidare och vidare så skulle vi kunna få ihop 20 guld ganska lätt, men vi har inte fått ett svar från krax. Får se om han svarar på msn. Annars så får vi hålla oss på Q1 och i framtiden blicka fram mot Q2, men det dåliga är att våra skill per dag minskas när vi kommit över 3 i skill med 0.05 varje dag om vi inte uppgraderar (Har för mig att jag läste det någonstans, att det var pga att man har Q1). Men, ja, jag vill höra något från Pico också. Annars kunde man sälja detta företag och alla kunde gå till StellHell, och då vi skulle ha mer anställda, skulle husförsäljningen öka drastiskt och på så sätt tjäna pengar, men det är ett mycket sämre val, så jag håller kvar det som en sista utvägen-tanke. Snarare gå över till den andra snubben. Roger, eller vad han heter? Det skulle vara okej för mig om det är vad som behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Snarare gå över till den andra snubben. Roger, eller vad han heter? Det skulle vara okej för mig om det är vad som behövs. Vad har han för företag? Food? Q1/2/3? Hur många anställda? Eller kan man ens kolla det om man inte arbetar där? Iaf, det låter ju bra, men frågan är om 1) Vill vi verkligen överväga en flytt efter allt slit 2) Är det värt det? 3) Kan man lita på honom? 4) Vad lönerna skulle ligga på? Du vet inget om det, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Vad har han för företag? Food? Q1/2/3? Hur många anställda? Eller kan man ens kolla det om man inte arbetar där? Iaf, det låter ju bra, men frågan är om 1) Vill vi verkligen överväga en flytt efter allt slit 2) Är det värt det? 3) Kan man lita på honom? 4) Vad lönerna skulle ligga på? Du vet inget om det, eller? Han känns rätt schysst faktiskt! Haha, fråga ett är ju rätt dum. Om vi inte flyttar skulle det ju kunna innebära att vi går under, och det är väl ÄN mer onödigt efter allt slut. Och då är svaret på fråga 2, ja, det är värt det. Löner vet jag inte. Men dra inte på för stora växlar nu, vi avvaktar lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Han känns rätt schysst faktiskt! Haha, fråga ett är ju rätt dum. Om vi inte flyttar skulle det ju kunna innebära att vi går under, och det är väl ÄN mer onödigt efter allt slut. Och då är svaret på fråga 2, ja, det är värt det. Löner vet jag inte. Men dra inte på för stora växlar nu, vi avvaktar lite! Okej, tack för svaren. Det är bara jag som är hektisk som person, sry :/. Kanske för mycket, men som sagt, vill höra Umbertos och Picos åsikter också. Men självklart, ville bara se hur det ligger till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Okej, tack för svaren. Det är bara jag som är hektisk som person, sry :/. Kanske för mycket, men som sagt, vill höra Umbertos och Picos åsikter också. Men självklart, ville bara se hur det ligger till. Hehe, därför jag ville avvakta också. Jag är väldigt bra på att agera snabbt, för snabbt, jag själv också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Okej, tack för svaren. Det är bara jag som är hektisk som person, sry :/. Kanske för mycket, men som sagt, vill höra Umbertos och Picos åsikter också. Men självklart, ville bara se hur det ligger till. Ska vi vänta på Umbertos uttalande så kan det kanske ta lite tid dessvärre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Ska vi vänta på Umbertos uttalande så kan det kanske ta lite tid dessvärre. Nja, högst några dagar skrev han väl. Men det är heller inte så bråttom. Vi kan gärna vänta med det, det är inte precis som att vi dör eller går i konkurs. Förresten, vad tror du om en eventuell flytt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Jag är villig att skänka bort mina 6 guld som jag jobbat så hårt för att få. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Nja, högst några dagar skrev han väl. Men det är heller inte så bråttom. Vi kan gärna vänta med det, det är inte precis som att vi dör eller går i konkurs. Förresten, vad tror du om en eventuell flytt? Åh okej, jag minns inte hans inlägg jättebra. Jag har faktiskt ingen aning vad vi bör och inte bör göra. Jag är alldeles för dåligt insatt i det här. Men om Tweak förlorar pengar med hans företag så finns det väl ingen annan utväg direkt. Edit: Det största problemet vi har är ju var fan alla invites har försvunnit. Eftersom man får två invites när man reggar sig som man kan skicka till två forumiter så borde vi hela tiden ha invites över när någon vill bli medlem. Har ni skickat era invites till någon utomstående? Om ja: Är det någon du känner? Be då denne om att titta hit och skicka invites som tack för att denne fick regga sig. Är det inte någon man känner så var det inte jättesmart gjort. Edit igen: Sedan kan man ju undra hur fan Tweaks företag kan gå back? Om alla som jobbar på företaget köper från det företaget så går ju Tweak +/-0 (Beroende på vilket pris han tar) Föreställ er då dessutom att många jobbar inte hos Tweak utan hos Pico och Stellan, det borde alltså innebära en vinst om alla sajtare köper av Tweak. Är det då alltså någon snål jävel som sitter och köper importvarorna? Redigerad 3 mars, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Jag är villig att skänka bort mina 6 guld som jag jobbat så hårt för att få. Bra! Vi behöver dom inte nu, men det är bra att veta att vi har guld någonstans. Åh okej, jag minns inte hans inlägg jättebra. Jag har faktiskt ingen aning vad vi bör och inte bör göra. Jag är alldeles för dåligt insatt i det här. Men om Tweak förlorar pengar med hans företag så finns det väl ingen annan utväg direkt. Edit: Det största problemet vi har är ju var fan alla invites har försvunnit. Eftersom man får två invites när man reggar sig som man kan skicka till två forumiter så borde vi hela tiden ha invites över när någon vill bli medlem. Har ni skickat era invites till någon utomstående? Om ja: Är det någon du känner? Be då denne om att titta hit och skicka invites som tack för att denne fick regga sig. Är det inte någon man känner så var det inte jättesmart gjort. Edit igen: Sedan kan man ju undra hur fan Tweaks företag kan gå back? Om alla som jobbar på företaget köper från det företaget så går ju Tweak +/-0 (Beroende på vilket pris han tar) Föreställ er då dessutom att många jobbar inte hos Tweak utan hos Pico och Stellan, det borde alltså innebära en vinst om alla sajtare köper av Tweak. Är det då alltså någon snål jävel som sitter och köper importvarorna? Intressant inlägg. Hur invites försvunnit vet jag inte, eller jag har en aning. Förr när alla ville ha invites så blev det ofta skickade 2-3 st. till samma person. Det betyder att 1-2 invites bara slösats bort i tomma intet. Har pratat med krax och han har råkat ut för en bugg då han bara fått 1 invite av någon konstig anledning. Så om någon sitter inne på en invite, så säg till här i tråden så ordnar vi resten. Någon av alla 46 BTP-medlemmar måste ju ha åtminstone en invite? Ang. att någon/några/flera köpt importvaror så tror jag det är sant. Råkade själv första gången köpa några importvaror då jag just hade börjat jobba hos Tweak. Aja, det är väldigt intressant hur allt kommer gå i framtiden. Vi står ju inför många problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Ledsen grabbar, men jag har mat så jag klarar mig ett litet tag till iaf. Bunkrade upp med 16 i mat förut ut av Tweak när maten låg under en INR. Alla mina invites (7) gick åt till forumiter, konstigt nog. Eller nä, en vän till mig skulle regga sig, men fick aldrig något mail. Så sex stycken invites gick åt till forumiter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Det som är lite synd är att Tweaks Q1 mat bara kostar runt 0.20 INR mindre än Rogerpontares (?) Q2 mat. Detta gör nog att de flesta köper av honom, därför MÅSTE nästan rogerpontare BARA exportera, annars går Tweak inte runt. Men jag köpte i alla fall 16 mat nu av Tweak så jag har 30 i mitt inventory (max). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Ja men rogerjävel lyssnar ju inte. Jag tar tillbaka att han är schysst! Roger Fågel ska dö.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Ja men rogerjävel lyssnar ju inte. Jag tar tillbaka att han är schysst! Roger Fågel ska dö.. May the force be with you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 @Stell: Jag antar att du har ett hus som måste upp på marknaden - står Stock: 1 på HH. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 (redigerad) Aaaand, he's back from the dead! ----- Edit: Det största problemet vi har är ju var fan alla invites har försvunnit. Eftersom man får två invites när man reggar sig som man kan skicka till två forumiter så borde vi hela tiden ha invites över när någon vill bli medlem. Har ni skickat era invites till någon utomstående? Misstänker att det finns folk som har fuskinvitat. ---- Invites har skickats eller kommer att skickas under morgondagen till följande: ---- @Pico: Hur snabbt kan RR producera tickets och till vilket pris säljer du? ---- Angående matfabrikerna: Att uppgradera Tweaks matfabrik kommer inte på fråga eftersom det inte finns någon anledning till det då Pontares fabrik redan producerar Q2-mat och dessutom har en exportlicens. Tweaks fabrik behöver inte läggas ner men imo kan 4-5 arbetare flytta till Pontare. Redigerad 7 december, 2012 av Umberto mailadresser raderade på begäran Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts