Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Precis bredvid varandra? För Thailand ligger ju ganska übernära Indien och har bara 21 invånare... :naughty:

En allians med Kina vore inte heller helt fel.

f0eejf028os5.jpg

More likely:

indif_984065_0.png

Kina, Pakistan och Thailand är dom länder som gränsar till Indien. Alla andra finns inte i eRep. Sedan kan man inte göra mer än ett "vapen" i Q1/2/3, thats it. Ni borde veta detta vid det här laget.

@Kicken: Dummaste jag hört. Ju högre skill, ju mer units gör du per dag.

T: Nytt hus ligger ute på marknaden. 200 INR är priset. Folk börjar komma upp i såpass bra skill att vi kan tillverka ett hus per dag snart, och detta medför såklart sänkt pris på hus.

*edit*

Köpte huset själv. Sitter nu på 16 INR, men HH har nu 276 INR innestående så jag behöver inte fylla på i kassan för att betala ut löner innan nästa hus är klart förhoppningsvis.

Kanske dags för en löneförhöjning då, eh? :whistling:

---

Btw. Partilistan för valet är nu med 99% säkerhet "ready to go".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att tänka på fler anställda så måste ett hus ligga på 150-225 INR för att företaget ska gå med vinst även när folk sitter på maxlön. Jag tror dock att om alla 15 har 5.0 i skill så kommer vi kunna göra mer än ett hus om dagen, och det skulle betyda halverat pris för husen.

@Umberto: Mjo, det är möjligt att höjningen kommer igen. Ett hus till måste nog säljas först innan så jag vet. För nu har inte har några pengar som en buffert om det skulle ta slut. 3 personer är också påväg att få sparken och har fått sänkt lön, så det är möjligt att ni andra arbetare kan ta över deras löner när/om dom sparkas.

Just nu är ni 15 pers som tjänar 70 INR per dag, och denna siffra stiger hela tiden. Alltså är maxlönen 150-225 INR beroende på 2-steg eller 3-stegslön. (2-4-6-8-10 / 3-6-9-12-15).

@Pico: Sure bettan. 170 INR blir nästa hus. (borde komma på lördag~)

@Kattis: Du kan boka upp huset efter Pico för 150 INR. (Sön-Mån~)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att tänka på fler anställda så måste ett hus ligga på 150-225 INR för att företaget ska gå med vinst även när folk sitter på maxlön. Jag tror dock att om alla 15 har 5.0 i skill så kommer vi kunna göra mer än ett hus om dagen, och det skulle betyda halverat pris för husen.

@Umberto: Mjo, det är möjligt att höjningen kommer igen. Ett hus till måste nog säljas först innan så jag vet. För nu har inte har några pengar som en buffert om det skulle ta slut. 3 personer är också påväg att få sparken och har fått sänkt lön, så det är möjligt att ni andra arbetare kan ta över deras löner när/om dom sparkas.

Just nu är ni 15 pers som tjänar 70 INR per dag, och denna siffra stiger hela tiden. Alltså är maxlönen 150-225 INR beroende på 2-steg eller 3-stegslön. (2-4-6-8-10 / 3-6-9-12-15).

@Pico: Sure bettan. 170 INR blir nästa hus. (borde komma på lördag~)

@Kattis: Du kan boka upp huset efter Pico för 150 INR. (Sön-Mån~)

Tillsammans eller enskilt?

Har ni förresten märkt hur Indien har klättrat i rankingtabellen. Vi var runt 40 för inte ett så långt tag sen. Klättrade till 30 och nu är vi redan på plats nummer 20.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor