oskarofrya Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Köp hus.. Why not? *KÖPT!* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Why not? *KÖPT!* Grattis, du mättade precis 16 magar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Grattis, du mättade precis 16 magar. Nu är jag stolt över mig själv. Vart betalar jag den där hus-skatte-grejen? Skrev inte någon nåt om det för några sidor sen? Har för mig att det ska vara i My Profile but I cant seem to find it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Nu är jag stolt över mig själv. Vart betalar jag den där hus-skatte-grejen? Skrev inte någon nåt om det för några sidor sen? Har för mig att det ska vara i My Profile but I cant seem to find it. House taxes Starting from next month, all Citizens will start to pay a house tax to their regions treasury before the 15th of the following month. If the tax is not paid the house will be automatically demolished (yes pretty radical we know). This tax will help mayors have a bigger budget to buy hospitals and do other things that they may imagine to help their city. If you have a house you can pay the tax accessing your profile page. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 House taxes Starting from next month, all Citizens will start to pay a house tax to their regions treasury before the 15th of the following month. If the tax is not paid the house will be automatically demolished (yes pretty radical we know). This tax will help mayors have a bigger budget to buy hospitals and do other things that they may imagine to help their city. If you have a house you can pay the tax accessing your profile page. Ah, next month. Då behöver jag inte oroa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Ah, next month. Då behöver jag inte oroa mig. Beroende på i vilken stad du bor i så får du betala olika skatt. Det är borgmästaren i din stad som bestämmer hus och företagsskatt. (Nu äntligen fattade jag vad dom menade med det. Kommer bli lättare att reglera det utöver hur många i min region som har företag/hus) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Beroende på i vilken stad du bor i så får du betala olika skatt. Det är borgmästaren i din stad som bestämmer hus och företagsskatt. (Nu äntligen fattade jag vad dom menade med det. Kommer bli lättare att reglera det utöver hur många i min region som har företag/hus) Okej, så Pico är min chef OCH bestämmer över mitt hus... shit, he has power. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Stell, kan jag förbeställa nästa hus? skulle gärna vilja köpa det, isåfall välj att rimligt pris så får vi se om jag har råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Jag är på Tackleberrys linje och är färdig att göra vad som helst för BTP. När det är kongressval så är det väl så att alla har rösträtt i Indien och då vi är runt 40 personer som är bosatta så behöver vi nog inte oroa oss alltför mycket, eller hur är situationen med det? Jag hoppas verkligen på en vinst, oavsett vem som blir invald i kongressen, bara vi vinner så kan vi ju se på en ljusare framtid. Bra, bra. Jag vill ha ytterligare 3 frivilliga rekryterare, sen kan vi diskutera detaljerna. Kom ihåg: om vi inte får befolkningen att växa kommer det inte att finnas något Indien om en månad. Mark my words. Du kan köpa av Indian Foods numera med Rogerpontare som VD. @Grabbarna på HH: Lönesänkning ligger runt hörnet. Antar att det blir 2-4-6-8-10 / skill. Jag fick än en gång slänga in mer pengar för att betala ut löner, och ingen köper hus för dom är för dyra. Som det ser ut nu så betalar jag ut 90 INR per dag, och då har jag inte räknat med att 3 personer ska egenligen ha högre lön. För att det ska gå ihop måste jag sälja huset för 270 INR innan skatter. 90 x 3 = 270. Sänkta löner = Sänkt huspris. Hmm. Jag förstår, vi är egentligen i helt fel bransch. Hus är inte något som det finns ett behov av i dagens Indien. Why not? *KÖPT!* We built that house on rock and roll. Remember that. Btw. skriv helst inte i din tidning om sådant som diskuteras i den här tråden - jag tänker främst på det du skrivit om en eventuell allians. http://www.erepublik.com/article-100412.html De vi diskuterade med är inte så glada över att vi (=jag) läcker ut "känslig" information men jag vill ju bara hålla er informerade. What happens on gtasajten stays on gtasajten. Mmmkay? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) Jag har satt skatt i Raipur nu. Har kommit fram till att en rimlig husskatt är runt 45 INR/månad. Det blir då runt 1,5 INR/dag. Då lönerna fortfarande är rätt så låga och majoriteten har runt 6 INR/dag så känns det hyfsat och då knappt någon har hus än så länge så låter jag det vara så. Som företagsskatt så är jag osäker, men då ingen ändå har företag i Raipur-trakten ännu, så låter jag det vara på runt 100 INR/månad. Tycker ni det är rimligt? I framtiden tycker jag även vi ska hålla våra grannar eller nära grannar som Kina och Indonesien nära. Som någon sade så är vi i stort sett ett U-land just nu så att börja med transporter och annan hjälp mellan grannländerna när vi etablerat oss lite mer skulle nog inte vara så fel. --- Ska även försöka få in några IRL-polare i erepublik inom de närmsta dagarna. Redigerad 27 februari, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Ojoj. Jag har vart borta hos farmor ett tag, så min tidning har halkat efter lite. Ska försöka få ut en artikel eller två snarast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) We built that house on rock and roll. Remember that. Btw. skriv helst inte i din tidning om sådant som diskuteras i den här tråden - jag tänker främst på det du skrivit om en eventuell allians. <a href="http://www.erepublik.com/article-100412.html" target="_blank">http://www.erepublik.com/article-100412.html</a> De vi diskuterade med är inte så glada över att vi (=jag) läcker ut "känslig" information men jag vill ju bara hålla er informerade. What happens on gtasajten stays on gtasajten. Mmmkay? Sorry, dude. Ska inte hända igen. @Pico: Är det vid 2.50 i Moving Skill vi får löneförhöjning? Jag är lite low on cash efter ett köp av hus så det skulle vara nice (har 2.30 nu). Redigerad 27 februari, 2008 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Hej! Förlåt att jag var varit borta, sovit hos en tjejkompis inatt. Nu är 71 matpaket ute på marknaden igen. Ska vi köra vidare på två matföretag eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) Jag har satt skatt i Raipur nu. Har kommit fram till att en rimlig husskatt är runt 45 INR/månad. Det blir då runt 1,5 INR/dag. Då lönerna fortfarande är rätt så låga och majoriteten har runt 6 INR/dag så känns det hyfsat och då knappt någon har hus än så länge så låter jag det vara så. Låter rimligt i mina öron i alla fall. Det kostar att ligga på topp! Edit: Är det möjligt att slå ihop Indian Food och New Delhicious? Lite jobbigt att den ena producerar bättre mat än den andra, och att båda prisklasserna ligger väldigt nära varandra. Redigerad 27 februari, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bosse_bildoktor Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Låter rimligt i mina öron i alla fall. Det kostar att ligga på topp! Edit: Är det möjligt att slå ihop Indian Food och New Delhicious? Lite jobbigt att den ena producerar bättre mat än den andra, och att båda prisklasserna ligger väldigt nära varandra. Jag lägger ut när det inte finns nån annan mat, annars exporterar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Jag lägger ut när det inte finns nån annan mat, annars exporterar jag. Åh, det var smart. Vi ska inte låta Tweak exportera, och behålla den fina maten för oss själva då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bosse_bildoktor Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Åh, det var smart. Vi ska inte låta Tweak exportera, och behålla den fina maten för oss själva då? Grejen är att Indian Food redan har en exportlicens och en sån kostar 25 guld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Åh, det var smart. Vi ska inte låta Tweak exportera, och behålla den fina maten för oss själva då? Vem köper Q1-mat från andra länder? Tweak måste köpa en exportlicens för 20G också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Att Indian Food fokuserar på export är ju en jättebra idé. Jag kommer fortsätta att handla av New Delhicious, men av Indian Food om maten är slut hos ND. Ni borde diskutera fram bra pris på maten tillsammans förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Varför är tobious (Mr_tobbe) och Saleen (Saleen) arbetslösa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts