Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja hej, nu är jag tillbaka också. Jag har läst tråden till sidan 25 och försökte verkligen läsa mer, men jag har viktigare saker för mig. Kan någon som har tråkigt köra en liten recension på vad som hänt under veckan. Jag har låtit en vän eller ja, vet inte om ni vet vem det är, men en som har tagit hand om min användare under tiden jag varit borta.

Således så har jag kunnat arbeta och träna varje dag. Som sagt skulle jag uppskatta en liten resumeé vad som har hänt och vad som kommer hända de närmaste dagarna/veckorna. Tack på förhand :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hej, nu är jag tillbaka också. Jag har läst tråden till sidan 25 och försökte verkligen läsa mer, men jag har viktigare saker för mig. Kan någon som har tråkigt köra en liten recension på vad som hänt under veckan. Jag har låtit en vän eller ja, vet inte om ni vet vem det är, men en som har tagit hand om min användare under tiden jag varit borta.

Således så har jag kunnat arbeta och träna varje dag. Som sagt skulle jag uppskatta en liten resumeé vad som har hänt och vad som kommer hända de närmaste dagarna/veckorna. Tack på förhand :rolleyes:

Namaste!

BTP vann valet, Rootas & co flyttade till Österrike, Godfather blev bannad, Godfathers sjukhusfabrik lades ner, Kebab köpte ett hus, Rogerpontare hittade vårt "HQ" (dvs gtasajten), Rogerpontare startade en presentfabrik, lönerna höjdes, jag och presidenten har förhandlat med en främmande stat. That's about it!

-----

Innan krigsmodulen aktiveras måste Indiens befolkning fortsätta att växa; jag hade tänkt mig att 300 invånare är ett lämpligt mål, det kommer dock att kräva en del arbete. Därför behövs nu ca 5-6 frivilliga "rekryterare" vars uppgift kommer att vara att skicka (förskrivna) rekryterings-pm (ca 10/dag) till lämpliga, utvalda personer (mer om det senare) i andra länder. Det blir troligtvis lättast om rekryterarna delar upp arbetet nationsvis, så att någon ansvarar för Sverige, någon annan för Norge, någon för Spanien osv. osv.

Frivilliga?

Btw. Det var faktiskt tack vare Rootas slarvigt skrivna välkommen-till-Indien-PM som jag valde att flytta till landet en gång i tiden. grin_896077_0.gif

(Keep this off the press, mmkay?)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får tacka och ta emot. Har faktiskt tänkt på spelet under tiden jag varit borta och gillar det fortfarande. Trodde dock intresset hade svalnat här, så jag ramlade nästan av stolen när jag såg 69 sidor. Håller på att trots allt slarvläsa igenom tråden ;)

Ska försöka lära in mig igen i systemet. Har subscribit till några till tidningar och vill sätta en fastighetss- samt företagsskatt(?). Det jag undrar är hur mycket som är en rimlig summa och om jag ö.h.t borde göra detta?

Ska även börja skriva min tidning, denna gång mycket seriösare.

Edit: Vill även tacka för att ni röstade på mig. Såg att jag låg under med 0-2. Tack Qouad och Kebab och vem det var!

Edit2: Har nu börjat att skriva på min tidning Indian Will!

Edit3: Såg nu att jag skulle få löneförhöjning när jag kom hem(alltså IRL). Får jag det må tro :rolleyes:

Edit4: Såg att du letade 'ambassadörer' också. Kan vara intresserad av det, även jobbet som rekryterare. Ska bara få koll på saker och ting.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan krigsmodulen aktiveras måste Indiens befolkning fortsätta att växa; jag hade tänkt mig att 300 [...]

Bwahahahaha! Skämtet som aldrig kommer gå ur tiden. :rolleyes:;)

Ska försöka lära in mig igen i systemet. Har subscribit till några till tidningar och vill sätta en fastighetss- samt företagsskatt(?). Det jag undrar är hur mycket som är en rimlig summa och om jag ö.h.t borde göra detta?

Ja, var snäll mot mig nu.. :cry:

Edit: Vill även tacka för att ni röstade på mig. Såg att jag låg under med 0-2. Tack Qouad och Kebab och vem det var!

Varsågod. :huh: Det var jag, Qouad och du själv som röstade på dig.

Nu undrar jag vad det har för betydelse om man köper Q3-mat istället för Q1.. Räcker den under längre tid då eller?

Tweak! Vi måste ha mer mat!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är villig att ta på mig uppgifter för BTP.

Dessutom kan jag tillägga att jag tidigare hört om Robs kunde tänka sig att sälja vapenfabriken. Svaret var tveksamt, men han skrev att haft funderingar på att sticka till Österrike och undrade hur mycket jag kunde bjuda för företaget. Givetvis har jag inte råd att köpa det själv, men jag skulle kunna diskutera fram ett bra pris. Dessutom borde vi kunna erbjuda bra priser på moving tickets (om vi inte vill ha kvar honom i landet, förstås).

Jag skulle alltså väldigt gärna ta över vapenföretaget, men jag skulle aldrig kunna det på egen hand. Stöd behövs alltså, men jag förstår att fler är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är villig att ta på mig uppgifter för BTP.

Dessutom kan jag tillägga att jag tidigare hört om Robs kunde tänka sig att sälja vapenfabriken. Svaret var tveksamt, men han skrev att haft funderingar på att sticka till Österrike och undrade hur mycket jag kunde bjuda för företaget. Givetvis har jag inte råd att köpa det själv, men jag skulle kunna diskutera fram ett bra pris. Dessutom borde vi kunna erbjuda bra priser på moving tickets (om vi inte vill ha kvar honom i landet, förstås).

Jag skulle alltså väldigt gärna ta över vapenföretaget, men jag skulle aldrig kunna det på egen hand. Stöd behövs alltså, men jag förstår att fler är intresserade.

Tack, tack. Men det är bekymrande att du är den enda som har nappat och kan tänka sig att göra något för landet. Ni ville ha något mer att göra än 2 klick/dag - well, now's your chance! Lyckas vi inte få befolkningen att växa kommer utvecklingen i landet nämligen att stanna och dessutom behöver vi fler arbetare och soldater.

Vad gäller vapenföretaget får du gärna diskutera med Robs om ett pris. Kan tillägga att även Rogerpontare varit intresserad av att köpa vapenfabriken eller byta den mot en av hans nuvarande fabriker.

-----------

Och så var det det här med kongressvalet (general elections). Eftersom jag har blivit kontaktad med frågor om hur det går till kan jag ju ta och svara här i tråden så att alla vet vad det handlar om:

Alltså, Indiens kongress har just nu 10 platser (1/10 av befolkingen som just nu är 103). När det är kongressval (general electionons) fördelas dessa kongressplatser mellan partierna. Om t.ex. BTP får 70% av rösterna betyder det därmed att BTP får 7 platser av 10 i kongressen. De medlemmar ur BTP som blir invalda till kongressen bestäms enligt deras plats på partilistan vilken i sin tur bestäms av partiordförande, dvs av mig. Därmed har en partimedlem som är säg nr 3 på listan mycket större chans att bli invald än en som är på t.ex. plats 7. Partiordförande är "låst" som nr 1 och blir automatiskt landets president om partiet VINNER valet, om partiet INTE VINNER valet är han nr 1 att bli vald till kongressen.

Listan är just nu väldigt ofullständig (jag har öht inte rört den på flera flera dagar) och den kommer att ändras, dessutom är alla platser under nr 11 i slumpmässig ordning eftersom de platserna är irrelevanta (det finns ju bara 10 platser i kongressen atm +presidentposten).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tack. Men det är bekymrande att du är den enda som har nappat och kan tänka sig att göra något för landet. Ni ville ha något mer att göra än 2 klick/dag - well, now's your chance! Lyckas vi inte få befolkningen att växa kommer utvecklingen i landet nämligen att stanna och dessutom behöver vi fler arbetare och soldater.

Vad gäller vapenföretaget får du gärna diskutera med Robs om ett pris. Kan tillägga att även Rogerpontare varit intresserad av att köpa vapenfabriken eller byta den mot en av hans nuvarande fabriker.

-----------

Och så var det det här med kongressvalet (general elections). Eftersom jag har blivit kontaktad med frågor om hur det går till kan jag ju ta och svara här i tråden så att alla vet vad det handlar om:

Alltså, Indiens kongress har just nu 10 platser (1/10 av befolkingen som just nu är 103). När det är kongressval (general electionons) fördelas dessa kongressplatser mellan partierna. Om t.ex. BTP får 70% av rösterna betyder det därmed att BTP får 7 platser av 10 i kongressen. De medlemmar ur BTP som blir invalda till kongressen bestäms enligt deras plats på partilistan vilken i sin tur bestäms av partiordförande, dvs av mig. Därmed har en partimedlem som är säg nr 3 på listan mycket större chans att bli invald än en som är på t.ex. plats 7. Partiordförande är "låst" som nr 1 och blir automatiskt landets president om partiet VINNER valet, om partiet INTE VINNER valet är han nr 1 att bli vald till kongressen.

Listan är just nu väldigt ofullständig (jag har öht inte rört den på flera flera dagar) och den kommer att ändras, dessutom är alla platser under nr 11 i slumpmässig ordning eftersom de platserna är irrelevanta (det finns ju bara 10 platser i kongressen atm +presidentposten).

Jag är på Tackleberrys linje och är färdig att göra vad som helst för BTP.

När det är kongressval så är det väl så att alla har rösträtt i Indien och då vi är runt 40 personer som är bosatta så behöver vi nog inte oroa oss alltför mycket, eller hur är situationen med det? Jag hoppas verkligen på en vinst, oavsett vem som blir invald i kongressen, bara vi vinner så kan vi ju se på en ljusare framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mat Tweak! :unsure:

Du kan köpa av Indian Foods numera med Rogerpontare som VD.

@Grabbarna på HH: Lönesänkning ligger runt hörnet. Antar att det blir 2-4-6-8-10 / skill. Jag fick än en gång slänga in mer pengar för att betala ut löner, och ingen köper hus för dom är för dyra.

Som det ser ut nu så betalar jag ut 90 INR per dag, och då har jag inte räknat med att 3 personer ska egenligen ha högre lön. För att det ska gå ihop måste jag sälja huset för 270 INR innan skatter. 90 x 3 = 270. Sänkta löner = Sänkt huspris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjoho!

We have checked the transaction that oskarofrya made on the monetary market and there was indeed a bug and he lost the GOLD while trying to buy INR.

Therefore, we gave oskarofrya 314 INR, the money he wanted to buy, and also 4 GOLD as a reward for the bug.

If oskarofrya or somebody else encounter any other problem on the monetary market, please inform us about it.

Klick! :)

Nu har jag 374.37 INR och 4.00 GOLD... Weeeeee! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor