oskarofrya Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Vänta... kostar det bara 20 Gold för att Tweak ska kunna tillverka Q2 mat? WTF, 20 pers kan väl i alla fall ge 1 Gold var, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 (redigerad) Gosh, det är ett spel, om folk jag tycker om arbetar på mitt företag och vill ha mer i lön kan jag väl ge dem det istället för att sitta på 500 INR själv. Ja ja, det förstår jag ju men problemet är att kraftiga löneförhöjningar som gör att många personer får överdrivet mycket pengar kommer att leda till inflation och det är inte bra för landet. Nationalekonomi 1-01. Vad är medellönen i ND just nu? Letar du ambassadörer? Mja, inte direkt. Jag tänkte bara kolla resurserna för eventuella framtida behov. Redigerad 25 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Ja ja, det förstår jag ju men problemet är att kraftiga löneförhöjningar som gör att många personer får överdrivet mycket pengar kommer att leda till inflation och det är inte bra för landet. Nationalekonomi 1-01. 1 NLG = 0.45 INR 1 SEK = 0.12 INR 1 NOK = 0.43 INR 1 ESP = 0.19 INR Är det där vad du kallar inflation? Hur ska vi ha råd att köpa vapen för tiotals INR och hus för HUNDRATALS INR ifall den vanliga arberare har en inkomst på 2 INR? Förklara också varför företaget ska gå med så extremt mycket plus. Jag tycker tweaks senaste lönejustering var vettig och för att svara på din fråga så tjänar jag (vilket jag antar är medel) 6 INR / dag. Förutom idag då då jag drog in 15 tack vare hans lilla felkalkylering Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 1 NLG = 0.45 INR 1 SEK = 0.12 INR 1 NOK = 0.43 INR 1 ESP = 0.19 INR Är det där vad du kallar inflation? Hur ska vi ha råd att köpa vapen för tiotals INR och hus för HUNDRATALS INR ifall den vanliga arberare har en inkomst på 2 INR? Förklara också varför företaget ska gå med så extremt mycket plus. Jag tycker tweaks senaste lönejustering var vettig och för att svara på din fråga så tjänar jag (vilket jag antar är medel) 6 INR / dag. Förutom idag då då jag drog in 15 tack vare hans lilla felkalkylering I Pico's företag tjänar ingen mer än 4, vad jag vet. Så jag tror att du hittills tjänat in mycket mer än medel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Vilka nya företag bör vi satsa på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Balance -146.52 Alla utom Xennah som fortfarande sitter på 1.80 i skill tjänar 6 INR på mitt företag. Några få är uppe och nosar på 9 INR i lön om bara ett par dagar. Det finns 40 INR innestående kvar i företaget, och ett nytt hus kommer vara klart imorgon. Frågar igen om det finns någon som har mycket cash och vill ha tak över huvudet. Priset kommer ligga runt 250 INR. @Dudden: Hur många kan IRL köpa ett hus efter bara en lön? Du får ändå tänka på att det tar tid att tillverka och eRep kör realtid så give me a break. Ett hus är något du bara behöver köpa en gång, så när du väl tjänat ihop till ett hus så kan du köpa det och sen leva loppan på resten av dina inkomster.. Folk tänker allt för snabbt, ni måste ge spelet mer tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 Jag lär kunna köpa ett hus för 250. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 I Pico's företag tjänar ingen mer än 4, vad jag vet. Så jag tror att du hittills tjänat in mycket mer än medel. Men jag har inte GTAsajten-kartellen som mall för mitt tänkande! Umberto får gärna föklara hur det är bättre för Indien att arbetare går med slavlöner medan företagsägarna blir snorigt rika. Picos anställda tjänar alltså max 4 IRN per dag. Pico själv (hans företag) tjänar +619.23 INR per dag. Istället svänger sig Umberto (Bombay Tea Party) med ord som "nationalekonomi" och "inflation" och presenterar oförstålig statestik "1-01". C F Sådan är kapitalismen, G7 C Otack är den armes lön. C F De e dom rikas paradis men G7 C Ingen hör en fattigs bön. ALL TOGETHER! --- Stellhell: jag vet inte vilken genomsnittlig balance du har, men du verkar ju iaf inte ha överflöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Istället svänger sig Umberto (Bombay Tea Party) med ord som "nationalekonomi" och "inflation" och presenterar oförstålig statestik "1-01". Lektion ett, del ett. Kurs ett, lektion ett. Eller liknande menade han nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Unit: 199.17 / 200 @ Hyderabad Housing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Stell, vi har ett problem: Company does not have enought money in its account, you won't get payed! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) 1 NLG = 0.45 INR 1 SEK = 0.12 INR 1 NOK = 0.43 INR 1 ESP = 0.19 INR Är det där vad du kallar inflation? Hur ska vi ha råd att köpa vapen för tiotals INR och hus för HUNDRATALS INR ifall den vanliga arberare har en inkomst på 2 INR? Förklara också varför företaget ska gå med så extremt mycket plus. Jag tycker tweaks senaste lönejustering var vettig och för att svara på din fråga så tjänar jag (vilket jag antar är medel) 6 INR / dag. Förutom idag då då jag drog in 15 tack vare hans lilla felkalkylering Då är det främst fråga om ett missförstånd. Jag trodde nämligen att Tweak hade gett ND-arbetarna 10-tals INR i lön men 6 INR är ju okej. Husägande är för de flesta (t.ex. mig) irrelevant i dagens Indien och vad gäller vapen så försäkrar jag att varje indier kommer att få ett vapen innan krigsmodulen aktiveras, om inte på annat sätt så genom ett BTP-finansierat vapenbidragssystem. BTP utreder redan nu möjligheterna till att köpa Indiens enda vapenfabrik för att säkra tillgången på vapen i framtiden. Vem som ska bli VD för den eventuella fabriken är öppet, och något vi tillsammans får diskutera senare, men det lär ju inte bli du iaf. Varför ska företagen gå med plus? Som Stell säger krävs det långsiktigt tänkande. Om VDn ger 10 idag, hur mycket måste han ge imorgon? Hur mycket klarar han av att ge imorgon? Hur ser marknaden ut imorgon? Det är fråga om "save it for a rainy day"-tänkande. Och framförallt, högre löner innebär ju automatiskt dyrare produkter vilket är förkastlig med tanke på framtida utrikeshandel - det är ju DÄR, i utlandet, de stora pengarna finns. Jag tror nämligen inte att arbetarna är beredda att gå med på lönesänkningar när utrikeshandeln blir aktuell. Dessutom spelar det ju ingen roll för medelindiern om han tjänar säg 10 INR och köper ett vapen för 20 INR eller om han tjänar 50 INR och köper samma vapen för 100 INR, däremot spelar det roll för utrikeshandeln. PS. JAG tjänar 6 INR btw och kan därmed knappast räknas som rik. PPS. Om du missade det kan jag ju berätta att BTP i helgen arbetade fram trefaldigt högre löner för de flesta arbetare, helt i synkronisering med den ekonomiska utvecklingen i Indien, vilken bidrog till en solidarisering av lönemarknaden och förhållandet mellan ägare och arbetare. Jag uppmanar Pico och övriga företagsägare att se över sina nuvarande lönesystem och, om ni har råd, börja använda er av följande lönesystem som redan används i Stells fabrik: skill 1- 3 INR skill 2- 6 INR skill 3- 9 INR osv. DS. Folk tänker allt för snabbt, ni måste ge spelet mer tid. Hear hear. Lektion ett, del ett. Kurs ett, lektion ett. Eller liknande menade han nog. Exakt. ---- Btw. Ge jobberbjudanden till de arbessökande asap! Redigerad 26 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Dude, för att förstå systemet så måste du själv äga ett företag. Pico går absolut inte +600 om dagen, det är absurt. Pico har tagit 402.03 INR från egen ficka för att betala ut löner, företaget har dragit in 435 INR, varav Pico bara har tagit ut 21.84 utav det. Alltså har Pico änsålänge förlorat 380 INR på sitt företag medans arbetarna får högre lön. Skulle Pico ta ut det som faktist var hans skulle hans företag inte ha mer än +200~ INR vilket ska räcka till löner och annat (pengar för att höja Q, export m.m. som kostar massa guld som måste bytas in med INR) @HH: Huset är färdigt. Slängde upp det på 270 INR. 313 efter skatt. Har också investerat 100 INR i företaget för löner tills huset är sålt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Vad är skillnaden på en Q1 moving ticket och en Q2? SHIT! HJÄLP! Jag gick in på Exchange Money och valde att jag ville köpa INR för Gold, och så fick jag upp i ett pris på typ 4.1 gold, så jag tog det och tryckte Buy. Men sidan uppdaterades inte eller någonting, så jag tryckte igen, inget hände. Men så i alla fall så gick jag in på Exchange Money igen "manuellt", då hade 8,2 Gold försvunnit från mitt account och jag hade inte fått några INR!!!! Redigerad 26 februari, 2008 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wahlis Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Läste framsidan flera gånger, lite trött som jag är tror jag fortfarande inte jag förstått riktigt Så om jag nu vill börja spela detta spel, måste jag få en invite från någon som spelar redan? ( då det inte går att regga sig direkt ) isåfall skulle jag inte tacka nej till en invite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Dude, för att förstå systemet så måste du själv äga ett företag. Pico går absolut inte +600 om dagen, det är absurt. Pico har tagit 402.03 INR från egen ficka för att betala ut löner, företaget har dragit in 435 INR, varav Pico bara har tagit ut 21.84 utav det. Alltså har Pico änsålänge förlorat 380 INR på sitt företag medans arbetarna får högre lön. Skulle Pico ta ut det som faktist var hans skulle hans företag inte ha mer än +200~ INR vilket ska räcka till löner och annat (pengar för att höja Q, export m.m. som kostar massa guld som måste bytas in med INR) Det är nog sant, jag är trots allt nybörjare på erepublik. Umberto: det är mycket möjligt att du har rätt, jag ifrågasätter bara systemet och det är en bra grej att göra va? Men jag ställer mig fortfarande frågande till hur vissa kan vara så extremt mycket rikare än andra. Jag trodde det var om man hade ägt ett företag men Stellhell menar ju att det snarare är kostsamt att vara VD, det är något som jag inte riktigt förstår.... och vad betyder då siffran +600? i Picos företag? Hur fick pico 402.03 INR från första början när en annan rör sig med summor som max ~20 INR, och hur kan du (Stellhell) investera 100 INR bara sådär... var får ni det stora kapitalet ifrån? Jag noterade också nyss att Toboius fick 100 INR skickade från en användare (BenitoMussolini) med 1.0 skills i allt och inga tidigare jobb, hur är det möjligt?! Redigerad 26 februari, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Läste framsidan flera gånger, lite trött som jag är tror jag fortfarande inte jag förstått riktigt Så om jag nu vill börja spela detta spel, måste jag få en invite från någon som spelar redan? ( då det inte går att regga sig direkt ) isåfall skulle jag inte tacka nej till en invite PM:a mig din mail så får du en invite Edit: Skickat till mailen i din profil. Redigerad 26 februari, 2008 av Always_Mongo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) Umberto: det är mycket möjligt att du har rätt, jag ifrågasätter bara systemet och det är en bra grej att göra va? Visst, det är lugnt. Men jag ställer mig fortfarande frågande till hur vissa kan vara så extremt mycket rikare än andra. Jag trodde det var om man hade ägt ett företag men Stellhell menar ju att det snarare är kostsamt att vara VD, det är något som jag inte riktigt förstår.... och vad betyder då siffran +600? i Picos företag? Hur fick pico 402.03 INR från första början när en annan rör sig med summor som max ~20 INR, och hur kan du (Stellhell) investera 100 INR bara sådär... var får ni det stora kapitalet ifrån? 600 står väl för företagets totala kassasaldo? Det är alltså inte företagets inkomst per dag. Pico sålde ju en hel del biljetter när Rootas-ligan flydde landet. Det där andra har jag ärligt talat ingen aning om. Kanske det är så att guldet som man investerar i början när man startar ett företag automatiskt förvandlas till INR? Jag noterade också nyss att Toboius fick 100 INR skickade från en användare (BenitoMussolini) med 1.0 skills i allt och inga tidigare jobb, hur är det möjligt?! Mycket skumt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - solklart fusk innebär automatisk isolering från politiska positioner inom BTP. -- @oskarofrya: Jag tror inte det är någon skillnad på Q1 och Q2 tickets MEN: 6. Will all soldiers attacking need moving tickets? - No but for those who have transport companies do not worry those tickets will become very useful when wars start. We are also working on another type of activity that will require moving tickets. Dvs. i framtiden kommer det antagligen att bli skillnad när de inför nya funktioner. Redigerad 26 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Jag vill leka, någon vänlig själ med invite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Jag noterade också nyss att Toboius fick 100 INR skickade från en användare (BenitoMussolini) med 1.0 skills i allt och inga tidigare jobb, hur är det möjligt?! Det är möjligt då det var en kompis jag invajtade (anglicism ) som gick med på att betala 3 guld (hans inviteguld) till mig för sin invite. Anser ni att det inte är okej är jag redo att flytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts