GiZmo Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Thx.. Sverige Flashback ... 1 20.90 SEK England K-Travel 10 22.40 SEK Sverige H-Edy Movi... 1 35.20 SEK Finland Incred 1 160.00 SEK Finns det bara dom? Om ja, får jag klättra från 13.40 SEK till 20.90 med min slavlön på 0.75 SEK . Vill du jobba på scan? 3 SEK där, högre om du har mer food skill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 2 INR extra, det vill säga 4 INR. ooh, tack du mäktige fader! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Tweak: Kommer du höja våra löner? Eller är det lika bra man säger upp sig direkt? Arbeta broderligt i all ära, men att stå på samma slavlön oavsett skill? Såg att du höjt priset på maten med. Redigerad 24 februari, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Housing skill 2.00 Mera pengar till mig Stellis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Med en tredubbling blir alltså lönerna? 1 - 3 2 - 6 3 - 9 4 - 12 5 - 15 Tryter det i min kassa kommer dock huspriserna också att stiga. Men jag är helt på att höja lönerna. Oj, jag trodde faktiskt inte att du skulle gå med på det där, jag drog bara till med en tredubbling för att ge lite "förhandlingsutrymme". Men tack iaf. Du ska självklart inte betala ut mer än företaget klarar av. Istället för att bara titta på en arbetares skills tycker jag att ni också kan se hur aktivt en arbetare arbetar och bestämma lön enligt det; dvs om en arbetare är borta från jobbet flera dagar i rad kan ni sänka hans lön osv. Redigerad 24 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Tweak: Kommer du höja våra löner? Eller är det lika bra man säger upp sig direkt? Arbeta broderligt i all ära, men att stå på samma slavlön oavsett skill? Såg att du höjt priset på maten med. Kommer höja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Kommer höja. Account Income Expenditures Balance INR 570.72 106 +464.72 Men do it allready! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Allas löner är höjda. Kattälskaren som visat prov på en mycket god arbetsinsats och som även bidrar till en väldigt mysig stämning runt fikabordet klockan 11 på dagarna får 10 INR om dagen. Ni andra får lite olika beroende på skill och närvaro. Säg till om ni är missnöjda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 @Kebab: House taxes Starting from next month, all Citizens will start to pay a house tax to their regions treasury before the 15th of the following month. If the tax is not paid the house will be automatically demolished (yes pretty radical we know). This tax will help mayors have a bigger budget to buy hospitals and do other things that they may imagine to help their city. If you have a house you can pay the tax accessing your profile page. http://www.erepublik.com/article-93732.html http://img.flashback.info/images/smilies2/grin.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Allas löner är höjda. Kattälskaren som visat prov på en mycket god arbetsinsats och som även bidrar till en väldigt mysig stämning runt fikabordet klockan 11 på dagarna får 10 INR om dagen. Ni andra får lite olika beroende på skill och närvaro. Säg till om ni är missnöjda. Jag tycker inte du ska lönesätta så godtyckligt utan basera det på inkomsterna/utgifterna och rimlig vinst till företaget (om vinsten är bra för något, högre kvalle, investeringar?). Folk med hög skill och närvaro ska såklart ha högre men jag menar vilken nivå du lägger allas på. Det står förresten att jag har 75% working presence men det beror på att jag redan hade jobbat för Pico den dagen som du anställde mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Haha, jag tittade på artikeln Umberto postade och upptäckte att erepubliks högst rankade bor i New Delhi. Alla poäng kommer från tidningsprenumerationer kan det tilläggas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Allas löner är höjda. Kattälskaren som visat prov på en mycket god arbetsinsats och som även bidrar till en väldigt mysig stämning runt fikabordet klockan 11 på dagarna får 10 INR om dagen. Ni andra får lite olika beroende på skill och närvaro. Säg till om ni är missnöjda. Tack så mycket! Dock så kunde jag inte låta bli att reagera på en sak. Jag har lika hög skill, lika hög närvaro, och har arbetat lika länge som Kattälskaren.. Inte att jag har nåt emot det jag tjänar, men kunde inte låta bli att fundera över att han ändå tjänar 4 INR mera. Dock så är jag inte så aktiv runt fikabordet. Redigerad 24 februari, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Jag råkade välja Sverige, kan man byta till Indien så jag skan spela med er? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Jag råkade välja Sverige, kan man byta till Indien så jag skan spela med er? Du får köpa en Movingticket från ett företag. Sen är det bara att flytta hit. Vet inte vad dom kostar just nu dock. Redigerad 24 februari, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Jag har lika hög skill, lika hög närvaro, och har arbetat lika länge som Kattälskaren.. Inte att jag har nåt emot det jag tjänar, men kunde inte låta bli att fundera över att han ändå tjänar 4 INR mera. Dock så är jag inte så aktiv runt fikabordet. Å andra sidan så uppfann ju du den nya tuben till Kaspers Kaviar som vi säljer, vilket har inneburit en grym produktionsökning. Du får 10 INR också. Allvarligt talat, jag visste inte vem Djeamez var så jag sket i att ge han lika mycket. Men nu när jag vet höjer jag. The Dude: Det är inte särskilt godtyckligt alls. De som har hög skill och jobbat mest har högst. Främst är det efter skill. Jag höjde inte Kicken så mycket eftersom han aldrig är här längre? Dock känner jag att jag kan ha missuppfattat dig lite nu, kan det vara så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Å andra sidan så uppfann ju du den nya tuben till Kaspers Kaviar som vi säljer, vilket har inneburit en grym produktionsökning. Du får 10 INR också. Allvarligt talat, jag visste inte vem Djeamez var så jag sket i att ge han lika mycket. Men nu när jag vet höjer jag. The Dude: Det är inte särskilt godtyckligt alls. De som har hög skill och jobbat mest har högst. Främst är det efter skill. Jag höjde inte Kicken så mycket eftersom han aldrig är här längre? Dock känner jag att jag kan ha missuppfattat dig lite nu, kan det vara så? Kickelito är på kryssning till Finland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Kickelito är på kryssning till Finland. Just det ja! Höjer honom när han kommer hem och börjar jobba igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Oj, jag trodde faktiskt inte att du skulle gå med på det där, jag drog bara till med en tredubbling för att ge lite "förhandlingsutrymme". Men tack iaf. Du ska självklart inte betala ut mer än företaget klarar av. Istället för att bara titta på en arbetares skills tycker jag att ni också kan se hur aktivt en arbetare arbetar och bestämma lön enligt det; dvs om en arbetare är borta från jobbet flera dagar i rad kan ni sänka hans lön osv. Företaget ligger back just nu (inte i själva verket). Men vi tillverkar husen snabbare nu, så vi kommer få in mer pengar innan lönepengarna tar slut. Vi har redan gjort Unit: 102.92 / 200 Sedan vårt första hus blev klart i fredags. Det är en ökning av arbetskraft så det heter duga. Det tog 6 dagar för första huset att bli klart (låg arbetskraft med låga skills), och nu tar det runt 3 dagar att göra ett hus. När folk kommer upp mot 4-5 i skill så kommer vi kunna göra ett hus per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 The Dude: Det är inte särskilt godtyckligt alls. De som har hög skill och jobbat mest har högst. Främst är det efter skill. Jag höjde inte Kicken så mycket eftersom han aldrig är här längre? Dock känner jag att jag kan ha missuppfattat dig lite nu, kan det vara så? Ja du missuppfattade. Att det ska vara löneskillnad på bra arbetare och dålig arbetare är givet, och jag pratar inte om nivån på skillnaden. Jag menar att just 10INR (eller 5 INR för vissa då) är godtyckligt, varför inte 3 INR eller 30 INR? Vad baserar du 10 INR på? Lite konstigt att bara sätta en siffra som låter bra. Som jag ser der borde allas löner vara mycket högre. Det är rätt befängt med flera 100% vinst (vilket det förmodligen är även efter höjningen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Ja du missuppfattade. Att det ska vara löneskillnad på bra arbetare och dålig arbetare är givet, och jag pratar inte om nivån på skillnaden. Jag menar att just 10INR (eller 5 INR för vissa då) är godtyckligt, varför inte 3 INR eller 30 INR? Vad baserar du 10 INR på? Lite konstigt att bara sätta en siffra som låter bra. Som jag ser der borde allas löner vara mycket högre. Det är rätt befängt med flera 100% vinst (vilket det förmodligen är även efter höjningen). Jo. Det var ju lite godtyckligt. Guess I wouldn't make a good CEO. Jag höjer dem rätt mycket till då, vi har ju faktiskt flera hundra INR som du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts