StellHell Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Stellhell: priset på huset måste ju stå i relation till tillverkningspriset. Vad kostar det för företaget att skapa ett hus? Kan inte uttala mig då vi inte har hunnit tillverka ett hus än. Men det första eller dom 3 första ska betala tillbaka vad företaget är skyldig mig för att sedan bedrivas på sin egna vinst. Det är inte meningen att en VD ska betala ut folks löner och gå back. Då kommer jag aldrig kunna köpa ett hus själv. Jag skulle tippa på att ett hus kommer kosta runt 120-130 med ökning pga. lönehöjningar att tillverka. Dessa 120 ska jag ha tillbakabetalt plus ett standardpris på ett hus. så om ett hus kostar just nu 120-130 att tillverka plus 120-130 till som jag ska ha tillbaka till min egna ficka blir det ganska lagom med dom priserna jag sa. Med de tre första husen kostar lite mer så kommer företagetsskuld betalas tillbaka. Med vårt lönesystem vi har arbetat fram kommer det bli samma arbetskostnader oavsätt datum. Har alla arbetare 1.0 i skill så tar det längre tid att få fram ett hus, men dom har längre lön. har dom därimot 3.0 i skill kommer husen bli klara mycket snabbare, men dom har också högre lön så kostnaden / tiden blir densamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Läst igenom tråden lite och det verkar rätt så intressant, någon som skulle kunna skicka en invite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 (redigerad) Läst igenom tråden lite och det verkar rätt så intressant, någon som skulle kunna skicka en invite? Till vilken mail? Jag kan fixa det edit: skickade till mailen i din profil. Redigerad 21 februari, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Till vilken mail? Jag kan fixa det Eller jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Är mayor nu, vad kan jag göra nu som jag inte kunde göra förut? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Ojoj, jag är visst redo för en löneförhöjning nu Stell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 (redigerad) Har insett att jag troligen kommer att tröttna på spelet ganska snart. Vad kan jag egentligen göra? Jag förstår att det är roligare för er med viktigare roller, allt jag kan göra är ju att äta, träna, jobba och skriva tidning om jag vill det. Dessutom måste jag köpa mat i snitt en gång per dag (för att inte tappa wellness), så jag kommer i princip inte att tjäna någonting (då lönen inte är mycket högre än matkostnaden). Jag tycker visserligen det är roligt med politiken och utvecklandet av landet, men hur mycket kan jag delta i detta? Har jag missat något? För att nå positioner måste du helt enkelt engagera dig och göra dig synlig. Om du sedan gör det genom att skriva här i tråden eller genom att skriva t.ex. tidningar i erepublik - det är upp till dig, men som sagt deltagande och intresse krävs för att bli utvald till (politiska) positioner. I gårdagens val blev iofs en hel del mindre engagerade medlemmar valda till borgmästare vilket enbart berodde på att de var de enda kandidaterna som bodde i sina respektive städer, det fanns helt enkelt inga alternativ. I takt med att befolkningen ökar kan fler gtasajtare öppna t.ex. företag men just nu räcker varken arbetskraften eller marknaden till. Redigerad 21 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Så jag har börjat nu och gjort en gubbe, tack(oskarofrya). Jag undrar hur man börjar jobba, jag klickar på 'Find job' vad skall man göra sen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Så jag har börjat nu och gjort en gubbe, tack(oskarofrya). Jag undrar hur man börjar jobba, jag klickar på 'Find job' vad man göra sen? Lägga ut ditt CV (fyll inte i något) och ange inom vilken domän du vill jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 med väldigt simpel huvudräkning så är 16.5 SEK = 1 Gold~ 33.3333~ INR = 1 Gold~ Båda är tagna från det billigaste alternativen. Alltså är det en 2:1 ratio. Kollade runt lite och tog sverige som exempel. Detta är ett känt svenskt husföretag som sålde sitt första hus den 4 januari. Dessa priser är dom senaste, och som ni ser så är dom första väldigt dyra, pga att företaget ska gå runt. (Jag kommer få fylla på med mer cash snart då mina 100 INR jag satte in kommer ta slut innan huset är klart). 2 INR = 1 SEK, så i regel skulle vårt första hus säljas för 710 INR, vilket är en siffra som helt enkelt inte finns... Men om man kollar på listan så sänker sig priset ganska drastiskt för det svenska företaget, så jag tänkte att dom 2-3 första husen som produceras kommer vara lite dyrare (dom som vill ha ett hus pronto kommer vilja betala extra) sen sänks priset eftersom. Och med monopol (iaf for now) så kan jag sen sätta ett minimumpris på husen som ska hållas tills jag får konkurans. 200 INR för första, 150 för andra, 130 för tredje, och sedan 100 för ett hus? Något som låter bra, eller bara sjuka priser? Jag vill inte verka dum, men.. 10 gold motsvarar alltså ~330 INR? Får man förhandsboka ett hus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 För att nå positioner måste du helt enkelt engagera dig och göra dig synlig. Om du sedan gör det genom att skriva här i tråden eller genom att skriva t.ex. tidningar i erepublik - det är upp till dig, men som sagt deltagande och intresse krävs för att bli utvald till (politiska) positioner. I gårdagens val blev iofs en hel del mindre engagerade medlemmar valda till borgmästare vilket enbart berodde på att de var de enda kandidaterna som bodde i sina respektive städer, det fanns helt enkelt inga alternativ. I takt med att befolkningen ökar kan fler gtasajtare öppna t.ex. företag men just nu räcker varken arbetskraften eller marknaden till. Jo jag ska helt klart ge spelet en chans, gillar verkligen grundidén. Dessutom är det ju bara i en betastadie, hoppas på några ändringar, samt mer avancerade och fler funktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Jag vill inte verka dum, men.. 10 gold motsvarar alltså ~330 INR? Får man förhandsboka ett hus? Landskassan är den billigaste INR säljaren just nu, så du gynnar landet om du köer från den säljaren. 333.3333~ för 10 guld. Och ja, ni kan förboka hus. Kom dock ihåg att dom första husen kommer vara dom dyraste. Vad sägs om att auktionera ut det? Har vi några startbud? (200 INR är min för första huset som kommer ut i försäljning) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 250INR bjudet på första kåken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 (redigerad) Ni missar väl inte Raipuro? Ah, förresten, har du någon kåk för 1.68 är jag sugen. Redigerad 21 februari, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Jag kan ge 300 för ett hus, men inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 (redigerad) Det verkar som det finns nya arbetssökande på arbetsmarknaden och jag uppmanar er företagsägare att ta en titt och erbjuda dem arbete asap, även om de personerna inte är gtasajtare. OM ni verkligen inte har behov av ny arbetskraft måste vi fundera på att starta nya företag. --- Sen måste vi se över det s.k. lönesystemet. Nu arbetar många för 1 INR(!) per dag oberoende av om de arbetar i en vinstbringande fabrik (ex. Tweaks) eller ej. Detta system är naturligtvis helt åt helvete och när arbetarna får så lite pengar över att de inte ens har råd att köpa mat är något väldigt fel och det bidrar samtidigt till att folk blir omotiverade. Jag föreslår därför att vi slopar lönesystemet och låter företagsägarna ge sina arbetare vad de vill i lön (naturligtvis utan inblanding av fuskpengar), på så vis kommer lönerna att spegla hur framgångsrika företagen är. Redigerad 21 februari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Skapade en ny tidning, får se om jag orkar hålla den aktiv: http://www.erepublik.com/company-20852.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Skapade en ny tidning, får se om jag orkar hålla den aktiv: http://www.erepublik.com/company-20852.html Mycket bra skrivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Fick ett jobb. Jobbar nu på ett sjukhus får 2inr . Vet någon hur man blir president eller borgmästare`?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Fick ett jobb. Jobbar nu på ett sjukhus får 2inr . Vet någon hur man blir president eller borgmästare`?? Står i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts