Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

Jag ska söka mig ifrån er såfort jag får 40 Gold och kan starta ett eget företag. GTAsajten-pakten är kartellverksamhet, så ska det inte få funka i Mitt Indien.

Tweak: både jag och P-C ligger ute med våra CV:n inom Food. Hire hire hire!

Frågor:

• Får man fler invites, när?
  • Vad ligger kursen INR-->GOLD på, var kan man se det, funkar det att köpa gold?

Pja, du kan ju alltid försöka.

* Ja det får man, när vet jag inte. Vet bara att Umberto har fått fler invites en gång.

* Det finns ingen stadig kurs, det beror på vad han som säljer sätter för pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur fungerar det egentligen med maten? Jag har nu köpt 1 från Tweak, behöver jag sedan trycka någonstans för att äta den? Eller är det bara så att man alltid ska ha 1 (eller mer) i inventory?

Detta kanske ska vara med i FAQEN då det tagits upp tidigare, man äter automatiskt.

Om du inte orkar köpa mat varje dag så är det kanske bättre att ha ett litet lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort jag lägger ut nåt köps det ju upp direkt, och det tar ett tag att producera.

Det är för att vi BARA vill ha DIN mat. :whistling:

WTF?!

Recommended exchange rates

1 Gold = 0.17 INR

1 NLG = 45,149.59 INR

1 NOK = 4,572.41 INR

1 SEK = 1,440.18 INR

1 GBP = 5,593.41 INR

1 INR är alltså inte värt någonting? Och 1 Gold är värt mindre än 1 INR?!

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är för att vi BARA vill ha DIN mat. :whistling:

WTF?!

Recommended exchange rates

1 Gold = 0.17 INR

1 NLG = 45,149.59 INR

1 NOK = 4,572.41 INR

1 SEK = 1,440.18 INR

1 GBP = 5,593.41 INR

1 INR är alltså inte värt någonting? Och 1 Gold är värt mindre än 1 INR?!

Dom siffrorna stämmer inte. Den räknar allt på marknaden, och folk lägger upp idiotiska exchanges typ 1 SEK för 1000 Gold. Detta förstör marknaden, så du kan inte titta på dom siffrorna. Du får helt enkelt komma själv, och se ett ungefärvärde för vad du tycker passar.

@Dude: Patetiskt. Du är helt ny och klagar på dåliga löner. Ska du ett eget företag om du nu vill. Du kommer inte få tag på några arbetare, du måste betala ut lönen till dom från egen ficka, och om du äns har tanken på att flytta till ett annat land kan jag bara säga att det är lättare att skaffa arbetskraft, men med fler företag kommer du konkureras ut direkt av andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart fan är Xazzi! Helvetes unge att vara borta en dag som denna. Han är ensam kandidat i sin del, och har inte loggat in idag alls, så 0 röster. (Han har inte jobbat idag heller.. slyna. :whistling: )

Valet kommer sluta (om inget valfusk händer under natten) således;

Region

Bangalore - Gunnert Brunsson from AccD party | FÖRLUST

Bhopal - Yiddo from AccD party | FÖRLUST

Bhubaneswar - Tall Barr from BTP party | VINST

Calcutta - eXotic from BTP party | VINST

Chennai - Giz from BTP party | VINST

Gandhinagar - Marky from BTP party | VINST

Hyderabad - StellHell from BTP party | VINST

Jaipur - Tweak from BTP party | VINST

Lucknow - Catcat from BTP party | VINST

Mumbai - Agdastoteles from AccD party 4, Baal Stark from BTP party 3 | FÖRLUST

New Delhi - insomyo2 from FOO party 1, Robs from AccD party 1 | FÖRLUST

Patna - Xazzi from BTP party 0 | FÖRLUST

Raipur - Kicken from BTP party | VINST

Ranchi - Pico from BTP party | VINST

Shillong - Djeamez from BTP party | VINST

Thiruvananthapuram - solde from BTP party | VINST

16 platser totalt. 11 platser tagna av BTP. 3(4) av AccD och 1(0) av FOO. Iom. detta så är det en omöjlighet för dom andra partierna att rösta emot beslut som presidenten kommer fatta, såvida alla GTAsajtare röstar lika.

Detta är en stor seger för oss i BTP, men OM, och nu vill jag ABSOLUT INTE veta av något fusk. Men är det fortfarande någon som sitter inne på sin röst eller har kompisar vakna som kan dimpa ner i Mimbai och Patna för att lägga sina röster på Baal och Xazzi skulle det vara guld!

Yay. En ganska fin seger imo.

Det är dock inte borgmästarna som röstar på presidentens förslag utan kongressledamöterna och sådana har vi inte ännu.

Kan inte tala för Pico, men personligen ser jag hellre att vi får mer arbetskraft än att konkurera med dom vi har. Jag kan inte avvara några arbetare till ett möjligt Gåvföretag och jag tror inte Tweak, Pico, Frodo kan det heller. Och det är i dessa företag som alla GTAsajtare jobbar.

Du får gärna skapa ett, men det är lite att kasta pengarna i sjön då det inte finns många arbetslösa (aktiva!) indier just nu.

Jo, jag håller med till fullo. Visst kan det kännas ganska långsamt att behöva arbeta när man sitter på så mycket pengar, men det är en ständig brist på arbetskraft. Det är nästan så att jag skulle vilja se några av mina arbetare lämna mitt företag och gå med i Tweaks igen.

Edit: Fan ta det där tyska företaget som exporterar mat till oss. De äventyrar hela marknaden med sina tramspriser!

Alltså är det bäst att rogerpontare väntar tills att befolkningen har vuxit.

Jag fattar inte vad meningen med att vara anställd är när man själv kan starta ett företag... Det är väl det man i framtiden kommer tjäna de stora pengarna på? 40 Gold iofs, hur fick ni ihop det? Bjudit in så många som 8 pers?

Vi har donerat till varandra. T.ex. jag hade 10 guld, Pico hade 10 guld, eXotic hade 10 guld osv.. då donerade vi guldet till en av oss så att han kunde starta ett företag. For the cause, you know. :P

Lönen är samma hos alla GTA-företag. Så vill du ha bättre lön får du söka dig ifrån oss.

Du får tillbaka wellness när du äter mat, som man gör per automatik som sagt.

Edit: Vad är det här?

Gäller det alltså i hela landet när man sätter skatt på företag?

Om det bara gäller i ens stad, varför ska jag då informera min stad om vad som gäller i andra städer?

Naturligtvis är det bara i din stad som du kan ändra skatten,. skattesänkningar bör dock undvikas eftersom staten är fattig just nu. Dessutom tror jag inte att det ens finns några företag i din region.

Jag undrar snarare om det kommer komma fler funktioner när Erepublik "slutar vara" beta?

Ja.

Men som jag har sagt minst tre gånger i den här tråden så är en stor del av spelet att diskutera och planera. :D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade runt lite och tog sverige som exempel. Detta är ett känt svenskt husföretag som sålde sitt första hus den 4 januari. Dessa priser är dom senaste, och som ni ser så är dom första väldigt dyra, pga att företaget ska gå runt. (Jag kommer få fylla på med mer cash snart då mina 100 INR jag satte in kommer ta slut innan huset är klart). 2 INR = 1 SEK, så i regel skulle vårt första hus säljas för 710 INR, vilket är en siffra som helt enkelt inte finns...

Men om man kollar på listan så sänker sig priset ganska drastiskt för det svenska företaget, så jag tänkte att dom 2-3 första husen som produceras kommer vara lite dyrare (dom som vill ha ett hus pronto kommer vilja betala extra) sen sänks priset eftersom. Och med monopol (iaf for now) så kan jag sen sätta ett minimumpris på husen som ska hållas tills jag får konkurans. 200 INR för första, 150 för andra, 130 för tredje, och sedan 100 för ett hus? Något som låter bra, eller bara sjuka priser?

360.00 SEK

298.00 SEK

198.00 SEK

188.00 SEK

210.00 SEK

200.00 SEK

185.00 SEK

169.25 SEK

123.00 SEK

130.00 SEK

133.00 SEK

133.00 SEK

107.00 SEK

93.00 SEK

103.00 SEK

118.00 SEK

96.40 SEK

89.00 SEK

86.50 SEK

75.20 SEK

71.33 SEK

87.00 SEK

83.50 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har insett att jag troligen kommer att tröttna på spelet ganska snart. Vad kan jag egentligen göra?

Jag förstår att det är roligare för er med viktigare roller, allt jag kan göra är ju att äta, träna, jobba och skriva tidning om jag vill det. Dessutom måste jag köpa mat i snitt en gång per dag (för att inte tappa wellness), så jag kommer i princip inte att tjäna någonting (då lönen inte är mycket högre än matkostnaden). Jag tycker visserligen det är roligt med politiken och utvecklandet av landet, men hur mycket kan jag delta i detta?

Har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor