Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

Har fått ett meddelande om att vi kan lägga ut all vår INR på Monetary Market för priset 1 INR mot 0.1 PKR. Det är alltså inte jättemycket, men det är ju absolut bättre än att bara sitta på all värdelös INR, så vi bör vara tacksamma.

Så lägg alltså ut det med kursen 1 INR mot 0.1 PKR.

Finns ju PKR ute för 10 INR styck, lika bra att köpa slut på sina INR?

Edit: Tossie is now a Hyderabad Housing employee. :unsure:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Var har du läst det? Skulle gärna vilja se en lista på löneförslag om det finns någon.

I ett trevligt PM från AgentChieftain

For Q1 labor, the standard salary is 3 PKR. There is no set price for gifts, but what your charging at the moment is perfectly fine for now. I still recommend sending a PM to Dio, because he can probably get you localied and such.

Good luck with your business.

Fick först detta trevliga PM av honom

Welcome to Pakistan, brother.

I have a favor to ask of you.

Would you mind hiring new Pakistani-Indian citizens for your company so they can get their skill up, while producing gifts for you?

I"ve given you 50 PKR for your troubles.

Dessvärre verkar det inte vara så många nya medlemmar som vill bosta sina skills.

Har även fått detta inte lika trevliga PM från HiddenKrypt när jag i början kastade ut lite random jobberbjudanden

I"m at a weapons skill of 4.54 . I don"t need a job in gifts. Especially not some crappy q1 job that violates the national wage laws!

Dio has declared that ALL companies shall offer 3 pkr/day to employees for each quality level of the business. He has further decreed that we only need maybe three stores in each sector of the economy. And finally, right now, Pakistan needs MOVING TICKETS. we are fine for gifts.

tl;dr: sell your business, get a job in gifts.

Men där har du iaf svaret på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar bli lite trött på att driva Indian Food AB. Affärerna går dock skitbra, är på en dag redan uppe i 134 PKR och har fått det bekräftat att ingen skulle försöka stoppa driften av företaget. Är det någon som är intresserad av att ta över Indian Food AB? Hör isf gärna av er via PM och skriv gärna hur mycket ni är beredd att ge för företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska StellHell lägga det? Eller varför sälja HH?

Ska någon av oss köpa det, sålänge? me? :unsure:

Väldigt dåligt drag från din sida.

Q1 hus på Pakistans marknad är snorbilliga och tillverkas i rasande tempo. HH kommer gå i graven med stora minus på kvittot. Jag la ut det på marknaden för att förhoppningsvis få en pakistanier att köpa det så vi Old-Indians inte skulle behöva gå miste om några guld, men du köpte såklart företaget direkt.

Du har onekligen inte tänkt igenom ditt köp. Hade du kollat marknaden hade du fattat att det inte skulle gå att konkurera. Hade du också kollat över alla CV's hade du sett att det inte finns folk som söker till just housing. Så ett företag som inte kommer sälja produkter och som inte har arbetare ser inte jag som ett vinstdrivande företag. Men men. Good luck med HH.

*edit*

@Tack: Jag har, efter 3 månader fortfarande 1.0 i alla skills. Jag har således inte jobbat sen jag började spela. Jag är heller inte så förtjust i just arbetet, utan vill hellre driva företag än att arbeta i dom. HH har som jag förklarat ingen framtid i Pakistan, men ett food företag kommer alltid att gå med förtjänst pga. att alla måste ha mat dagligen, medans hus är en engångskostnad.

Vet inte vad du hade tänkt dig för priser, men jag ser gärna att det håller sig "inom familjen". Kan gärna betala dom 10 guld Qouad köpte HH för. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Tack: Jag har, efter 3 månader fortfarande 1.0 i alla skills. Jag har således inte jobbat sen jag började spela. Jag är heller inte så förtjust i just arbetet, utan vill hellre driva företag än att arbeta i dom. HH har som jag förklarat ingen framtid i Pakistan, men ett food företag kommer alltid att gå med förtjänst pga. att alla måste ha mat dagligen, medans hus är en engångskostnad.

Vet inte vad du hade tänkt dig för priser, men jag ser gärna att det håller sig "inom familjen". Kan gärna betala dom 10 guld Qouad köpte HH för. :lol:

Okej, då vet jag att du är intresserad.

Jag ska först låta mina anställda få chansen att säga om de är intresserade, isf får det förtur. Hade tänkt mig lite mer än 10 guld också, kanske det får bli en liten budgivning... :)

EDIT:

Jag håller med om att företaget bör stanna "inom familjen" förresten.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt dåligt drag från din sida.

Q1 hus på Pakistans marknad är snorbilliga och tillverkas i rasande tempo. HH kommer gå i graven med stora minus på kvittot. Jag la ut det på marknaden för att förhoppningsvis få en pakistanier att köpa det så vi Old-Indians inte skulle behöva gå miste om några guld, men du köpte såklart företaget direkt.

Du har onekligen inte tänkt igenom ditt köp. Hade du kollat marknaden hade du fattat att det inte skulle gå att konkurera. Hade du också kollat över alla CV's hade du sett att det inte finns folk som söker till just housing. Så ett företag som inte kommer sälja produkter och som inte har arbetare ser inte jag som ett vinstdrivande företag. Men men. Good luck med HH.

*edit*

Vet inte vad du hade tänkt dig för priser, men jag ser gärna att det håller sig "inom familjen". Kan gärna betala dom 10 guld Qouad köpte HH för. :)

Err...jag går inte in för det sådär mycket, jag vill bara pröva alla olika funktioner :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! :)

Jag slappspelar det här spelet, klickar två klick var dag, typ. Är i Sverige just nu. Taggar gärna med på vadhelst ni har för er, för det är ruskigt tråkigt just nu. :lol:

13

Jag är kvar. Håller mig i skuggorna tills vidare.

14

----

Wee! Nu fick jag ett jobb med adekvat lön.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12 PKR är ganska bra lön, va? :) Tack Tackleberry. Jag svarade på ditt PM på erepublik förresten.

Jag vill inte vara partiordförande längre, känner att det var en dum grej att göra redan från början. :lol: Om jag hoppar av partiet, blir tvåan på listan partiledare då?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor