Jump to content

Erepublik

zizzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Efter upptagningen från Pakistan så har jag på egen hand fixat fram lite information.

Dio Brando har efter förfrågan gått med på att sälja ut landskassan till oss stackars f.d. Indier som fortfarande har INR kvar.

Alla f.d. Företagsägare är ombedda att sälja eller skrota deras företag för att sedan ta kontakt med Gordon Frohman som kommer fixa in er i arbete. Detta gäller också alla arbetare. Dom har så jag förstår det Gordon som huvudman för att se till att folk hamnar rätt och har rätt lön för sina skills.

Så släng upp CV och privva Gordon Frohman för att skaffa jobb.

Har skickat priv till Dio ang. hur mycket INR låg i kurs, för just nu har han ute PKR för 10 INR, vilket är alldeles för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter upptagningen från Pakistan så har jag på egen hand fixat fram lite information.

Dio Brando har efter förfrågan gått med på att sälja ut landskassan till oss stackars f.d. Indier som fortfarande har INR kvar.

Alla f.d. Företagsägare är ombedda att sälja eller skrota deras företag för att sedan ta kontakt med Gordon Frohman som kommer fixa in er i arbete. Detta gäller också alla arbetare. Dom har så jag förstår det Gordon som huvudman för att se till att folk hamnar rätt och har rätt lön för sina skills.

Så släng upp CV och privva Gordon Frohman för att skaffa jobb.

Har skickat priv till Dio ang. hur mycket INR låg i kurs, för just nu har han ute PKR för 10 INR, vilket är alldeles för dyrt.

Pakistan är för fasen en diktatur! Sen när ska partiledare/presidenter bestämma vilka företag folk ska jobba med och kontrollera vilka löner och priser de ska sätta?

Det verkar som minimumlönen är 3PKR/dag, men i ett Q1-företag är det knappast i relation till vad arbetarna producerar. Jag tänker iaf ignorera dessa krav. Howevvahh, så kan ni GTAsajtarare få 3 i lön ifall ni har lust att boosta era giftskills samt inte stödja Dio's försök till fullständig kontroll...

Jag röstar för att Bombay Tea Party ska återuppstå i Pakistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, har du verkligen INR kvar? Alla mina pengar försvann, både de i företaget och de jag hade personligen.

Håller också med The Dude till viss del, fast ska man ta över världen krävs väl sådana system...

Är du säker på det? Gå in på din profil och kolla accounts till höger. Själv sitter jag med 580 värdelösa INR men som ett mirakel fick jag 30 Gold när jag blev pakistansk medborgare...

Jag ser att Indian Foods finns kvar och har dessutom bra priser. Köpte 10 units.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på det? Gå in på din profil och kolla accounts till höger. Själv sitter jag med 580 värdelösa INR men som ett mirakel fick jag 30 Gold när jag blev pakistansk medborgare...

Jag ser att Indian Foods finns kvar och har dessutom bra priser. Köpte 10 units.

Jaru, men med företaget då? Har du INR kvar i företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga pengar försvinner.

Ni kan trixa till er alla företagets pengar för ynka 0.01 guld.

1. Sälj alla INR företaget har på marknaden, välj att köpa för GOLD.

2. Sälj sedan allt GOLD företaget fick, välj INR och sätt minimum 0.01 i exchange rate. Nu kommer du kunna köpa tillbaka allt utom 0.01 av guldet för i princip inga INR alls.

Själv hade jag 300~ INR kvar i HH. Sålde dom med ex.rate på 0.01 guld, så det gick på 3.32 Guld. Sen sålde jag guldet för INR med 0.01 och det kostade mig 0.03~ INR, ingen förlust. Kom dock ihåg att man inte kan sätta ut hela summor, så du får om du har 3 Guld att sälja bara sälja 2.99. Så du går miste med 0.01 oavsätt hur du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga pengar försvinner.

Ni kan trixa till er alla företagets pengar för ynka 0.01 guld.

1. Sälj alla INR företaget har på marknaden, välj att köpa för GOLD.

2. Sälj sedan allt GOLD företaget fick, välj INR och sätt minimum 0.01 i exchange rate. Nu kommer du kunna köpa tillbaka allt utom 0.01 av guldet för i princip inga INR alls.

Själv hade jag 300~ INR kvar i HH. Sålde dom med ex.rate på 0.01 guld, så det gick på 3.32 Guld. Sen sålde jag guldet för INR med 0.01 och det kostade mig 0.03~ INR, ingen förlust. Kom dock ihåg att man inte kan sätta ut hela summor, så du får om du har 3 Guld att sälja bara sälja 2.99. Så du går miste med 0.01 oavsätt hur du gör.

Tack StellHell, nu hittar jag äntligen pengarna! Nu förstår jag också varför jag trodde att vi inte tjänade något på exporteringen, pengarna vi fick in där syns inte på företagssidan, men på monetary market-sidan finns de. Indian Foods har 707.93 INR, 76.12 ARS, 34.7 IDR och 103.35 PKR. :unsure:

Får vi alltså växla in INR till Dio senare?

EDIT:

Ditt steg två är väl onödigt? Du kan ju helt enkelt föra över guld från företagssidan till ditt personliga konto.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får meddelande om att folk går med i mitt parti (bland annat Pico, Tackleberry och Tossie). Men BTP har ju upphört? Det finns inget under "Politics" i alla fall. :unsure:

Edit: Oj, det finns ju visst. Vet inte om jag vill vara partiledare nu när det händer så mycket grejer. ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pakistan är för fasen en diktatur! Sen när ska partiledare/presidenter bestämma vilka företag folk ska jobba med och kontrollera vilka löner och priser de ska sätta?

Det verkar som minimumlönen är 3PKR/dag, men i ett Q1-företag är det knappast i relation till vad arbetarna producerar. Jag tänker iaf ignorera dessa krav. Howevvahh, så kan ni GTAsajtarare få 3 i lön ifall ni har lust att boosta era giftskills samt inte stödja Dio's försök till fullständig kontroll...

Jag röstar för att Bombay Tea Party ska återuppstå i Pakistan.

Mja, jag föreslår att vi arbetar i Pakistan den närmaste tiden, sen kan vi eventuellt flytta till något annat land efter nästa större speluppdatering.* DEt lönar sig knappast att bli politiskt aktiva i Pakistan. (BTP existerar fortfarande btw :unsure: )

Kom ihåg att våra landsmän (m.fl.) läser det här forumet förresten. :sick:

*

We learned a lot from the ideas that we implemented and we can say that the next version will benefit from the mistakes and also the good features that we have come up with until now.

We will let you know soon what the V1 improvements will be, but there will also be some really interesting surprises that we want to keep secret (expect repetitive tasks to become a lot more fun).

---

Roll Call: Det kan vara bra att veta hur många vi är kvar - så alla som anser sig vara aktiva och planerar att förbli aktiva i framtiden (inloggning minst var 3e dag) skriv

"Jak er snel qamel. ^_^"

Jak er snel qamel. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor