Jump to content

D-Link Router..

MiRRe
 Share

Recommended Posts

Ja nu sitter jag här o ber än en gång om hjälp :D Känns om det är det ända jag gör men whatever :teehee:

Vi har en D-Link router som helt plötsligt slutat fungera, den lyser inte. För att förklara mer:

Jag tände datorn en morgon o så funkade inte internet, och som jag brukar göra så drog jag ut adapter sladden och väntade 10 sec och satte in den igen ( det brukar hjälpa) Men då lös inte routern mer. Provade byta uttag och massa saker men den funkade inte ändå. Lite senare på dagen så provade pappa koppla i den igen då lös den igen, sen hände samma igen. Och det konstiga är att vi har provat 3 likadana routrar som Funkar men dom lyser inte här =/ Sen två olika adapter sladdar.

Så min fråga är om någon vet varför den gör såhär. 3 olika routrar som alltså funkar, men av någon andledning så vill dom inte här =/

Hade varit väldigt tacksam för svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen att rekomendera att fixa i uttagen om man inte är elektriker?

Menade ju inte att jag skulle in o pilla med skakerna direkt, menade mest om det typ gick o bara typ göra något enkelt. Men kommer köpa nya uttag istället. Hade aldrig börjat pilla med dom sakerna.

Inte bara rekommenderat. utan även lag att ha speciellt godkännande att hålla på med electricetet över en speciell volt/watt. Med andra ord även hus el borde grejas med electricer.. :teehee:

Vilket jag också vet att man måste ha :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor