MiRRe Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Hejsan Jag har märkt att på min nya hårddisk en Western Digital My book, Essential edition. Så kan jag inte packa upp filer eller föra över filer som är över 4 gig.. Varför kan jag inte det ? Det stör mig sjukt mycket för jag kan inte packa upp mina filmer eller något på den, känns sjukt dåligt.. Någon som vet om det typ går att ändra eller om det måste vara så.? Tacksam för svar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Disken är i FAT32 och måste konverteras till NTFS convert e: /fs:ntfs skriv det i CMD men byt ut e: till vilken enhetsbeteckning som disken har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Disken är i FAT32 och måste konverteras till NTFS convert e: /fs:ntfs skriv det i CMD men byt ut e: till vilken enhetsbeteckning som disken har Är det farligt att göra så?, vilka errors kan man stöta på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 (redigerad) Är det farligt att göra så?, vilka errors kan man stöta på? Bör inte bli några error om du gör rätt. Som Gizmo sa, convert e: /fs:ntfs Skriv det i CMD men byt ut e: till den enhetsbeteckning som disken har. Följ bara instruktionerna på skärmen, så ska det inte vara några problem. Redigerad 3 februari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Ja jag tackar vääääldigt mycket för detta Men sen undrar jag vad cmd är Inte så kunnig verkar det som Men går det att göra även om man har saker på hårddisken, vill helst inte att mina foton försvinner så det är bäst att göra backup antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Start > Kör > cmd Jo, det formateras ju, så backup är nödvändigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Start > Kör > cmd Jo, det formateras ju, så backup är nödvändigt! Nej, det formateras inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Nej, det formateras inte. Men det är nog smart att göra backup ändå om nåt skulle gå fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Men det är nog smart att göra backup ändå om nåt skulle gå fel! Jovisst, om han är väldigt rädd om sakerna så är det väl säkrast, men jag kan nästan garantera att det inte går fel om han följer instruktionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Jovisst, om han är väldigt rädd om sakerna så är det väl säkrast, men jag kan nästan garantera att det inte går fel om han följer instruktionerna. Du vet, det finns faktiskt tjejer på det här forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Nej, det formateras inte. Gör det inte det??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Start > Kör > cmd Okej tack så jätte mycket Men det är nog smart att göra backup ändå om nåt skulle gå fel! Jag gör backup på mina foton, dom får absolut inte försvinna! Du vet, det finns faktiskt tjejer på det här forumet. Yeeah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Du vet, det finns faktiskt tjejer på det här forumet. Gör det inte det??? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Gör det inte det??? FAT32 -> NTFS. Format? No NTFS -> FAT32. Format? Yes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Nej. FAT32 -> NTFS. Format? No NTFS -> FAT32. Format? Yes I see... Trodde att man alltid var tvungen att formatera hårddisken för att kunna ändra.. Men o andra sidan har jag aldrig behövt göra något sådant så jag va ju inte säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 I see... Trodde att man alltid var tvungen att formatera hårddisken för att kunna ändra.. Trodde jag med. Jag har en FAT32 enhet som jag gärna vill ha i NTSFS, men jag vågar inte konvertera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Trodde jag med. Jag har en FAT32 enhet som jag gärna vill ha i NTSFS, men jag vågar inte konvertera... Måste säga att jag också drog mig för att konvertera, just för att jag var rädd för att det skulle formateras. Men efter en sista förfrågan här på forumet så tog jag modet tillfånga och konverterade. Gick fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Måste säga att jag också drog mig för att konvertera, just för att jag var rädd för att det skulle formateras. Men efter en sista förfrågan här på forumet så tog jag modet tillfånga och konverterade. Gick fint. Hmm okej . Har det långt tid att konvertera? Disken är 115gig. Btw, varför finns FAT32 egentligen ?, den verkar bara vara något negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Hmm okej . Har det långt tid att konvertera? Disken är 115gig. Btw, varför finns FAT32 egentligen ?, den verkar bara vara något negativt. Jag formaterade min externa hårddisk på 232GB, tog cirkus 10-15 sekunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 (redigerad) Jag formaterade min externa hårddisk på 232GB, tog cirkus 10-15 sekunder. Nämen najs . Btw, vad fan är volymetikett? . Är det namnet på enheten eller? typ... BAJS (D:) Wohoo!, konverterat disken nu . HD, Here I come! Redigerad 3 februari, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts