Jump to content

Splinter Cell: Double Agent - hackar var tredje sekund

Lajnux
 Share

Recommended Posts

Har ett riktigt störande problem. När jag försöker spela Splinter Cell: Double Agent så hackar det till varannan/var tredje sekund konstant. Det sluter inte och det spelar ingen roll om jag har på högsta eller lägsta grafikinställningarna. Provade demot ett tag innan och det flyter på perfekt, men tydligen inte fullversionen av spelet. Jag har ingen aning om vad felet kan vara men jag stör mig otroligt mycket att det inte ska fungera med en ny dator.

Jag har:

GF8800GTS

Q6600

2gb ram

Någon som har någon aning?

Installerade om det nu och ser att jag failar på "driver version". Jag har tydligen version 6375.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett riktigt störande problem. När jag försöker spela Splinter Cell: Double Agent så hackar det till varannan/var tredje sekund konstant. Det sluter inte och det spelar ingen roll om jag har på högsta eller lägsta grafikinställningarna. Provade demot ett tag innan och det flyter på perfekt, men tydligen inte fullversionen av spelet. Jag har ingen aning om vad felet kan vara men jag stör mig otroligt mycket att det inte ska fungera med en ny dator.

Jag har:

GF8800GTS

Q6600

2gb ram

Någon som har någon aning?

Installerade om det nu och ser att jag failar på "driver version". Jag har tydligen version 6375.

Tänkte nämna Drivrutiner. Men du hittade felet själv ju :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både och, faktiskt. Samma problem på båda versionerna.

Stör mig för att det låter precis som om det är fel på drivrutinerna. Har du provat att RÅ-om installera dom. Alltså verkligen ta bort dom gammla och sen installera dom nya?

Annars vilket OS har du?

Om du har XP så prova installera om DirectX. Om du har Vista ska det nog inte vara det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig för att det låter precis som om det är fel på drivrutinerna. Har du provat att RÅ-om installera dom. Alltså verkligen ta bort dom gammla och sen installera dom nya?

Annars vilket OS har du?

Om du har XP så prova installera om DirectX. Om du har Vista ska det nog inte vara det...

Hmm, hur ska jag gå tillväga för att "rå-om installera" drivrutinerna? Jag provade med dom förra jag hade och tankade nya efter det, samma problem.

Använder XP, och installerar DirectX varje gång jag installerar ett nytt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, hur ska jag gå tillväga för att "rå-om installera" drivrutinerna? Jag provade med dom förra jag hade och tankade nya efter det, samma problem.

Använder XP, och installerar DirectX varje gång jag installerar ett nytt spel.

Högerklicka på "Den här datorn", klicka på egenskaper, öppna Enhetshanterarn, Leta upp grafikkortet och högerklicka på det och "Avinstallera Drivrutin" Sedan startar du om datan och sedan installerar du om drivrutinerna... Jag tror som Alle090 att det är dina drivrutiner som krånglar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor