RavenE Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Som några av er kanske sett i Screenshots-tråden, så är jag och Stammper uppe i luften och flyger ibland. Inte fysiskt, men i Flight Simulator X (FSX). Finns det några fler här på forumet som brukar ta sig en tur upp bland molnen, några vet jag som gör det. Till FSX finns även möjlighet till Multiplayer, så om det är några personer som är sugna på att ta en flygtur med andra forumiter, eller bara att stunta, så kan sådant diskuteras här. För att kunna flyga Multiplayer, behövs Service Pack 1 till spelet, men det får ni med om ni.. tja, får tag på spelet på något vis. Hamachi kan även behövas för att flyga "via lan". Officiell hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Går det spela utan joystick? vissa såna här spel är mongo att köra utan joystick men skulle äga att ut och leka med forumiterna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Går det spela utan joystick? vissa såna här spel är mongo att köra utan joystick men skulle äga att ut och leka med forumiterna Visst går det att spela utan joystick, men det är svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Visst går det att spela utan joystick, men det är svårt. Äch då. pallar inte köpa en ny, knäckte den när jag spelade FS ´äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Jag lirar både FSX och FS 2004. FS 2004 lirar jag mest när jag vill köra Concorde eller Boeing 747-200 Klarade faktiskt en hel flygning över Atlanten med Concorden gång. Skulle dock inte velat vara passagerare på det planet. Rätt svårhanterlig utan vingklaffar. Och Flight Engineer panelen (vad den nu heter på svenska) är inte den enklaste att hantera http://lib.store.yahoo.net/lib/glide-slope...DRAULIC-PANEL-B (alla knappar är klickbara) Skulle jättegärna vilja köra Concorde i FSX med. Någon som vet något om det kommer nån version som är kompatibel med FSX? Jag var med i en VA (Virtual Airline) när jag spelade FS 2004 som mest för drygt ett år sedan, rätt roligt att flyga fram och tillbaka över engelska kanalen och snacka strunt över Teamspeak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Jag och Alle090 joinar er någon dag Älskar att ta ett stort plan, åka upp i luften till ca 5000 f. och sedan bara glida och kolla in världen på jamaica eller hawaii Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Jag och Alle090 joinar er nÃ¥gon dag Älskar att ta ett stort plan, Ã¥ka upp i luften till ca 5000 f. och sedan bara glida och kolla in världen pÃ¥ jamaica eller hawaii Brukade göra samma saker i 04. Blä vad mysko att hantera forumet frÃ¥n mobiltelefon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Tjena, tänkte köpa det här spelet har flight simulator 2002 men vill köpa det nyaste för det verkar se bättre ut. Så jag vill fråga: Vad krävs av datorn om man vill att det ska rulla på fint med bra grafik. På baksidan av spelet verkar systemkraven vara jätte låga men då kanske spelet ser fullt ut med de lägsta inställningarna. Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Skulle bara lagga och vara fult på min dator så jag avstår (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Tjena, tänkte köpa det här spelet har flight simulator 2002 men vill köpa det nyaste för det verkar se bättre ut. Så jag vill fråga: Vad krävs av datorn om man vill att det ska rulla på fint med bra grafik. På baksidan av spelet verkar systemkraven vara jätte låga men då kanske spelet ser fullt ut med de lägsta inställningarna. Tacksam för svar Det beror på, Om du nöjer dig med att inte ha träd och byggnader i spelet! Om du ska visa träd och byggnader (fullt) så krävs det jävligt mycket! Själv kör jag spelet med näst bästa grafiken (Men då går det inte 100% flytande utan typ 20-30 FPS) men det kräver som sagt inte mycket om du stänger av träden och byggnaderna! Mitt system: Intel Core-2-Duo @ 2,33 Ghz XFX Geforce 8600 GTS @ 730 Mhz klock hastighet 2 Gig PC-5300 @ 667 mhz minnen Jag kan inte spela spelet på högsta grafik (ligger runt 10-15 FPS då ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Vill bra gärna vara med, men har ingen joystick *Sätter mig och gråter* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Det beror på, Om du nöjer dig med att inte ha träd och byggnader i spelet! Om du ska visa träd och byggnader (fullt) så krävs det jävligt mycket! Själv kör jag spelet med näst bästa grafiken (Men då går det inte 100% flytande utan typ 20-30 FPS) men det kräver som sagt inte mycket om du stänger av träden och byggnaderna! Mitt system: Intel Core-2-Duo @ 2,33 Ghz XFX Geforce 8600 GTS @ 730 Mhz klock hastighet 2 Gig PC-5300 @ 667 mhz minnen Jag kan inte spela spelet på högsta grafik (ligger runt 10-15 FPS då ) Tack för svaret! en annan fråga: nån sa att det finns bilar i spelet som faromkring på flygplatserna, ser de bilarna verkliga ut och fyller de någon funktion i spelet. (om man tankar kommer då en tankbil fram?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Tack för svaret! en annan fråga: nån sa att det finns bilar i spelet som faromkring på flygplatserna, ser de bilarna verkliga ut och fyller de någon funktion i spelet. (om man tankar kommer då en tankbil fram?) Dom är inte så hög detaljerade med tanke på att det ska ritas mycket på skärmen så dom har sänkt kvalitén på bilarna för att få spelet att flyta på bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Tack för svaret! en annan fråga: nån sa att det finns bilar i spelet som faromkring på flygplatserna, ser de bilarna verkliga ut och fyller de någon funktion i spelet. (om man tankar kommer då en tankbil fram?) Ja, på flyplatser där det finns bilar så kommer fordon fram och ställer sig vid planet. 1 för bränsle och en för baggage (tror jag). Gate:arna åker också närmare planet om du har landat. Men det funkar bra på vissa platser tror jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 FRÅGA Kan man sitta på passagerare stolarna i Microsoft flight simulator X. kan man alltså se ur en passagerare vy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 FRÅGA Kan man sitta på passagerare stolarna i Microsoft flight simulator X. kan man alltså se ur en passagerare vy? Har för mig att jag sett en mod som gör det möjligt, tror inte det går att göra "original". Rätta mig om jag har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Finns det inga såna här spel som man kan skjuta ner varandra i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hvl10nh Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Finns det inga såna här spel som man kan skjuta ner varandra i? "Microsoft combat flight simulator 3" man kan släppa Atombomber i det rekomenderas starkt dock lite gammalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Jag "spelade" det hos en polare för några veckor sedan men jag kan inte påstå att jag blev sådär jättejätte-mega-förtjust direkt. Man flyger och flyger och that's it. Hum-hum-hum-zzz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Jag "spelade" det hos en polare för några veckor sedan men jag kan inte påstå att jag blev sådär jättejätte-mega-förtjust direkt. Man flyger och flyger och that's it. Hum-hum-hum-zzz. Om man är en noob så!! Det är inte bara att flyga, flyga och flyga! Du måste välja hur,när och vart du ska flyga. Du måste anpassa och veta vart och när du ska tanka och hur du ska svänga, vilken heading med vilken altitude och allt sådant. Låter som om ni inte riktigt vet hur man flyger (Alle090 säger inget om mina landingar ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts