Jump to content

PC - The dead game platform?

Joe Dirt
 Share

PC eller Konsoll?  

98 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote:

1. Konsol

2. Stationär.

3. PS3

En spelkonsol är nog det roligaste att spela på tror jag.

Köp en spelkonsol för några tusen och man har en maskin som man har roligt med i riktigt många år.

Iallafall Playstation. PS2 har funnits i 7 år och är fortfarande en av dom bäst säljande spelkonsolerna, PS1 hadde också otroligt lång livslängd.

Detsamma kan inte direkt sägas om en speldator. ;)

Däremot att PC kommer att dö ut som spelplatform tror jag inte ett dugg på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC, stationär, 360.

Jag tror inte att PC kommer att dö ut på ett bra tag men jag tror att PCn kommer att bli mer genreanpassad - PC-spelmarknaden kommer i framtiden helt att domineras av spelgenrer som inte fungerar så bra på konsol; t.ex. rena fps, strategi, mmorpgs och THE SIMS.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC

Stationär

PC kommer inte dö ut som spelplattform. Det handlar bara om att mycket fokus ligger på konsolerna eftersom generationen är relativt ny. När prestandan i konsolerna börjar sätta för mycket gränser för utvecklare kommer PC-marknaden frodas igen. Som någon sa tidigare så var det samma sak för 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC

Stationär

PC kommer inte dö ut som spelplattform. Det handlar bara om att mycket fokus ligger på konsolerna eftersom generationen är relativt ny. När prestandan i konsolerna börjar sätta för mycket gränser för utvecklare kommer PC-marknaden frodas igen. Som någon sa tidigare så var det samma sak för 10 år sedan.

Är inte så säkert. Då var det ju steget från 2D till 3D som gjorde mycket. Men nu finns det inte så mycket kvar. Om dom inte lyckas skapa 4D-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crysis är inte speciellt fotorealistiskt.

Tog mig visst inte 10 år.

Crysis är det mest "fotorealistiska" spelet idag... Snart släpps Far Cry 2 som kommer att vara ÄNNU bättre men om tio år kommer det inte vara så bra för då kommer det att finnnas extremt snygga spel... Så om du "tycker" att crysis inte är snyggt, då vet jag inte vad du lider av... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crysis är inte speciellt fotorealistiskt.

Tog mig visst inte 10 år.

Ja precis. Konsolernas kraft är inte tillräklig och om något år så kommer PC-spelen se överlägsna ut ännu en gång. När nästa konsolgeneration kommer så kommer troligtvis skillnaderna vara ännu större, med tanke på Wiis framgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...