Jump to content

PC - The dead game platform?

Joe Dirt
 Share

PC eller Konsoll?  

98 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Satt nyss och läste på Fragzone att PC kommer kanske dö ut som platform för spel. Jag tror dock inte att detta är sant utan att PC kommer alltid vara en "Spel" Plattform. PC kan du upgradera så den blir bättre, det kan du inte med konsol utan du måste vänta på att nästa släpps (Om den nu är bättre) . Nu är detta bara MIN teori och nu undrar jag eran.

Jag votade:

1. PC

2. Stationär

3. Inget, Spelar på PC

Nu är det upp till er att välja och säga vad ni tycker :o

EDIT: Glömde lägga dit FZ länken :lol:http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23464

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåväl, än så länge ligger ju PC bäst till. Flera undersökningar visar att PC ligger långt före alla andra konsoller.

PC kommer nog ALLTID vara före konsoller då konsoller skapas med hjälp av PC :lol:

__________________________________________________________________-

VOTE:

1. PC

2. Stationär

3. Xbox 360

Älskar PC (då man har en som är kraftfull) men annars kan det vara skönt med ett5 konsoll lir ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC, bärbar, PS3

Hur kan man föredra bärbar att spela på? Du får ju i regel lägre prestanda, skärm som ofta är i widescreen, tight tangentbord...

Vote: PC, stationär, xbox360.

Fast spelar jag avancerade spel så är det på en laptop då den råkar vara det bästa i vårat hus. Den är förvisso gaminganpassad och har bra kräm i sig, men tänk hur fet dator man hade fått för samma pengar om den var stationär!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man föredra bärbar att spela på? Du får ju i regel lägre prestanda, skärm som ofta är i widescreen, tight tangentbord...

Vote: PC, stationär, xbox360.

Fast spelar jag avancerade spel så är det på en laptop då den råkar vara det bästa i vårat hus. Den är förvisso gaminganpassad och har bra kräm i sig, men tänk hur fet dator man hade fått för samma pengar om den var stationär!

Det står ju vad vi föredrar. Inte vad vi föredrar att spela på. Isåfall har jag missat det i trådtiteln och i pollförklaringen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor