darkjak Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Nu är året 2008, och till sommaren är det dags för en stor, maffig roadtrip för landets studenter. Trippen börjar i Skövde, "nära till allt", och går genom en drös feststäder. Än är inte mycket fastslaget, och därför har ni chansen att påverka hur det går. Har ni förslag på destinationer, tider, evenemang, eller annat, skriv här, eller på facebookgruppen "Student road trip Sweden 2008". Regler: 1) Varje bil måste innehålla minst en person med giltigt kår leg. Man behöver inte vara svensk för att deltaga, så länge man studerar på en svensk högskola. 2) Varje person ansvarar för sig själv. 3) Samtliga deltagare förflyttar sig mellan destinationerna samtidigt, och samlat. De som bryter av från kolonnen räknas inte längre som deltagande. Student Road Trip 2008 har en strikt policy om att man som deltagare måste vara i kördugligt skick när man sätter sig bakom ratten. Detta innebär att man inte får vara påverkad av alkohol, och måste ha fått ett minimum av 6 timmars sömn i sträck under de senaste 24 timmarna. Om ni inte har orken att komma till Skövde inför starten av roadtrippen, är det fritt fram att haka på vid någon av destinationerna. SRTS2008 är ett gratis evenemang som anordnas ideellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Regler: 1) Varje bil måste innehålla minst en person med giltigt kår leg. Man behöver inte vara svensk för att deltaga, så länge man studerar på en svensk högskola. DÄR brast det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 DÄR brast det Ser inte vad det är som förvirrar dig. För att få studera på svensk högskola är man tvungen att betala kårmedlemskap, varvid man får kårleg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Jaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Vadå.. är det du som håller i det här? Eller varför visar du det? Kul med roadtrip genom Sverige.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Vadå.. är det du som håller i det här? Eller varför visar du det? Kul med roadtrip genom Sverige.. Japp, de e de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Ser inte vad det är som förvirrar dig. För att få studera på svensk högskola är man tvungen att betala kårmedlemskap, varvid man får kårleg. Studelerar inte på någon högskola. aja, får köra roadtrip själv i sommar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Japp, de e de. Kommer det bli något? Finns det tillräckligt stort intresse? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Japp, de e de. E de de? Nejmen, seriöst - Varför säger du detta till oss? Knappt någon studerar på högskola, färre pallar roadtrippa genom SVERIGE och ännu färre tycker om dig här så jag tror knappast du lär få någon deltagare härifrån. Gå tillbaks till facebook med dig. Redigerad 27 januari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Kommer det bli något? Finns det tillräckligt stort intresse? Så länge är det en drös polare som ska med. Om det blir några fler spelar ingen större roll för mig, men bara för nöjes skull ska jag sätte upp lite info på anslagstavlorna på högskolan. Tycker det skulle vara kul om det skulle bli någon form av tradition av det hela. @P-C Mig veterligen börjar medelåldern på den här sidan öka, och därav bör det finnas ett antal studenter med. En roadtrip inom landet tar lämpligt mycket tid, och kostar efter en students plånbok. Sedan om jag lyckas locka någon härifrån bryr jag mig inte särskilt mycket om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Så länge är det en drös polare som ska med. Om det blir några fler spelar ingen större roll för mig, men bara för nöjes skull ska jag sätte upp lite info på anslagstavlorna på högskolan. Tycker det skulle vara kul om det skulle bli någon form av tradition av det hela. @P-C Mig veterligen börjar medelåldern på den här sidan öka, och därav bör det finnas ett antal studenter med. En roadtrip inom landet tar lämpligt mycket tid, och kostar efter en students plånbok. Sedan om jag lyckas locka någon härifrån bryr jag mig inte särskilt mycket om. Här har vi en som är delvis intresserad. Problemet är pengar och tid vilket är samma sak i sommar. Roadtrip = negativ summa pengar och negativ tidstal att jobba ihop pengar på, så där sket det sig. Men jag ska höra med vänner om det finns fler intresserade i klassen så kanske en lösning kan finnas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 En okej idé, men för egen del blir det att försöka tjäna pengar under sommaren (istället för att göra av med alltför mycket...). Hur som helst, lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 En okej idé, men för egen del blir det att försöka tjäna pengar under sommaren (istället för att göra av med alltför mycket...). Hur som helst, lycka till. Ska göra detsamma. Förhoppningsvis blir det både praktik och jobb gjort. Dock borde det som kostar mest vara soppan, vilket i och för sig inte blir så farligt när man delar på antalet personer i bilen... En veckas roadtrip e ju liksom inte alls farligt. Det är kul då man snackar med vissa personer. "Ska vi bara köra runt i Sverige? Va tråkigt". Sen två minuter senare säger dom "Får se om jag får råd". Tror dom att de på nåt sätt skulle vara billigare med roadtrip till medelhavet än en runda i Sverige? Trots de billigare priserna i utlandet tror jag inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Jag gillar idén, men synd man måste gå i högskola. orka sån skit. blir att roadtrippa jag och fyra polare till runt sverige på egen hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 30 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Jag gillar idén, men synd man måste gå i högskola. orka sån skit. blir att roadtrippa jag och fyra polare till runt sverige på egen hand. Inte för att vara tjatig, men varför kan du inte hänga med oss? Vi måste ju också studera, därav blir det nån gång under sommaren vi ska roadtrippa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 (redigerad) Jag gillar idén, men synd man måste gå i högskola. orka sån skit. Jomenjamenvisstförfasen, orka me sån skit när man kan bygga lastpallar eller köra truckelitruck. Jävla vetenskapare me sina teårier! Jag såg t.ex. exempel en dockumentär på femman där en Vetenskapsman sa att bensinen kmr att ta slut! Hahahahaha! *ler* *skratar* ---- On a less serious note, egentligen kan ju vem som helst ansluta sig till det där om de vill. Sist jag kollade var Sverige ett relativt fritt land så om någon vill hänga på är det ingen som kan hindra dem. Bara att följa med i bilkaravanen. Vroom-vroom! Redigerad 30 januari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Inte för att vara tjatig, men varför kan du inte hänga med oss? Vi måste ju också studera, därav blir det nån gång under sommaren vi ska roadtrippa. Jag får ju inte hänga på er. man var ju tvungen att gå i bögskola då. gör jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts