Jump to content

Fiske tråden

tomaten
 Share

Recommended Posts

Jag har fiskat ett par gånger förrförra sommaren. Till en början fick jag inte ett skit, men efter ett par dagar, när jag hade slitit ut armen och slarvat bort typ 17 drag fick jag en fisk. Den var stor, ful och tjock, och gick tydligen inte att äta. Eller den gick att äta, men det var en sån fisk som käkar all skit från botten på ån, så den skulle bara smaka rövhål. Det är den enda fisken jag har fått i hela mitt liv, och jag tyckte inte om att döda den så jag ska nog inte fiska mer.

Edit: Weener du kommer aldrig komma till himlen :whistling::naughty: !

Brukar fixa mina fiskar i fryst version, men en gång fiskade jag upp en gädda. Var typ 14 år då.

Grymt stor var den. La den på strandkanten och gjorde en lustig liten dans i lyckoruset. Då började den tills dess döda fisken sprattla och den artade sig inte bättre än att den sprattlade sig ner till vattnet och försvann innan jag han hindra den.

Har för mig att jag började grina. Sedan dess har jag inte fiskat nått. Bortsett från en gång med en tjejkompis. Men det var inte så seriöst fiske, vi festade mest på en brygga mitt i natten medans spöna låg ner.

Sitter här för mig själv och försöker hålla mig för skratt för att inte väcka hela familjen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gått i en flugfiskeklubb i fem år nu. ca 200 medlemmar med det är jag och fem av mina polare och christer, "ledaren" som är aktiva :naughty: vi errenderar (rättstavning? för fan!) en tjärn där vi planterar in regnbåge och öring, 50 kilo varje vår.

jag och christer körde med ekolod där från båt och hela botten var täckt med fisk :D fast är man över 11 år får man bara flugfiska där, men det är RIKTIGT mysigt att fiska på sommarkvällarna, ligger långt ute i skogen så inga bilar eller människor stör den fina omgivningen :) sen får bara medlemmarna fiska där, fast undantaget är EN gåst per gång, oh per medlem, så om ni är i sundsvallskrokarna och vill fiska, hör av er till mig :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskar inte själv, men farsan brukar lägga nät med våran gamla eka på landet rätt ofta. Hjälper till att ro ibland. Blir mest abborre, gös och gädda (fast allra mest mört och braxen som man inte käkar :ermm: ) när det väl blir fisk. Han tycker det är smaskens, men själv är jag måttligt förtjust. ;)

Sen sånnt där sadist-fiske har jag inte mycket till övers för, ska man fiska ska man väl käka upp fisken också? Om man kastar en sten på fisken så inälvorna flyger blir det ju inte direkt mycket kvar att käka... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN FISKETRÅDEN

Sen sånnt där sadist-fiske har jag inte mycket till övers för, ska man fiska ska man väl käka upp fisken också? Om man kastar en sten på fisken så inälvorna flyger blir det ju inte direkt mycket kvar att käka... :lol:

Jag håller med så det skvätter bajs om det. Har INTE en plats i mitt hjärta för onödigt djurplågeri, det är en sak som är säker. Som att skjuta en älg och sen bara gå därifrån och lämna ett ruttnande kadaver i skogen, eller som att halshugga en höna och låta fjäderfäet ligga kvar på marken. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med så det skvätter bajs om det. Har INTE en plats i mitt hjärta för onödigt djurplågeri, det är en sak som är säker. Som att skjuta en älg och sen bara gå därifrån och lämna ett ruttnande kadaver i skogen, eller som att halshugga en höna och låta fjäderfäet ligga kvar på marken. Usch.

Second that. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen sånnt där sadist-fiske har jag inte mycket till övers för, ska man fiska ska man väl käka upp fisken också? Om man kastar en sten på fisken så inälvorna flyger blir det ju inte direkt mycket kvar att käka... :lol:

Äsch, det är fisk vi snackar om. Gnäller ni om ni trampar ihjäl myror eller smäller flugor också? Fiskar har inga känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor