tomaten Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Tjena Tjena!!! och välkommen till fiske tråden Här kan ni snacka om fiske och allt som har med det att göra Ex: Den största fisken ni fått, bästa fiske minnet ni har, osv. Ja allt som har med fiske att göra, det diskuterar ni här Tills dess ha bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Kan ju flasha med att min morfar var, för fem-sex år sedan, SM-mästare i pimpelfiske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Jag har metat mört jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Går åt helvete varje gång man ska fiska. Antingen går spöt av, lr så fastnar betet i ett träd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Pimpla sill är ganska underhållande men att meta tillsammans med någon vän i solnedgången är faktiskt en av de trevligare sakerna man kan göra om man är ute på landet och inte har något annat för sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Går åt helvete varje gång man ska fiska. Antingen går spöt av, lr så fastnar betet i ett träd. Vad har bilden med ämnet att göra? Tomaten, du kan ju börja med att bidra nått -- Fiska tycker jag är hyffsat kul, Brukar göra det 1 gång / sommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Vad har bilden med ämnet att göra? Tomaten, du kan ju börja med att bidra nått -- Fiska tycker jag är hyffsat kul, Brukar göra det 1 gång / sommar. Inget. hitta faktiskt ett helt fiskespö i förrådet igår, man kanske skulle dra ner till sjön nån ¨gång i sommar o fiska lite. Kan säkert bli ganska kul om man e nåra polare o tältar, dricker lite bira o så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Jag och en kompis brukar sitta och meta på tråkiga dagar under sommaren. I somras sparade vi dock ingen fisk, antingen dödade vi dom på bisarra sätt eller så kastade vi i dom igen. Det roligaste man kan göra medans man väntar är att "bajsa" en mask. Dvs pressa fingret längs maskens kropp till det kommer ut en massa skit ur röven på honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Fick en gädda på 7.6 kg en gång då jag var ute med min polare och fiskade. Tyckte den var svinstor då. Redigerad 27 januari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tomaten Skrivet 27 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Fick en gädda på 3 kg sommaren 2006 :rolleyes i i sköna dalälven Fin firre det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Har någon fiskat ål nån gång då? Jag och en polare gjorde det en gång mitt i natten när vi var apraka. Det var en speciell känsla att sitta där, mitt i kolmörkret vid en å, mitt i skogen, med en bira i handen och allt som hördes var vattnets porlande. Sen att vi inte fick nån ål hör inte hit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Jag fick en fisk en gång. Vågade inte bryta naken av den så jag slog sönder den med en klubba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 I somras sparade vi dock ingen fisk, antingen dödade vi dom på bisarra sätt eller så kastade vi i dom igen. Jag fick en fisk en gång. Vågade inte bryta naken av den så jag slog sönder den med en klubba. Hahahaha. Jag har aldrig fiskat. Min kusin som är liten, typ 8 år, fick en jättestor gädda en gång. En alkis hjälpte honom dra upp den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Hahahaha. Jag har aldrig fiskat. Min kusin som är liten, typ 8 år, fick en jättestor gädda en gång. En alkis hjälpte honom dra upp den. Seriöst? Har du aldrig fiskat? Inte äns metat?! Herregud, vart är världen påväg. Fiskar ett par gånger om året. Jobbet brukar ha utplantering på sommaren så hyr man en sjö ochfår en jävla massa fisk. Är också ute med svågerns båt några gånger under sommaren. På vintern blir det pimpling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 När jag är i Norge brukar jag fiska lite. Öring utanför stugan eller sej och annan skit i fjorden. Jag är för vek för att bryta naken. Usch, mina kusiner brukar fixa det. Rensa fisken måste vara det äckligaste som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Det roligaste med fiske är att döda fiskarna. Jag måste dock erkänna att jag aldrig brutit nacken av en fisk jag heller. Sist jag dödade fisken kastade jag en stenbumling på den så att jag blev nerskvätt med inälvor. Festligt! En annan gång fick vi inte ut kroken så vi drog allt vi pallade så att käken flög ur på fiskjäveln. Han verkade dock inte alltför ledsen och simmade vidare efter att vi släppt i honom i plurret igen. Omoget? Barockt? Vulgärt? Javisst, men fruktansvärt roligt. Redigerad 27 januari, 2008 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Jag har fiskat ett par gånger förrförra sommaren. Till en början fick jag inte ett skit, men efter ett par dagar, när jag hade slitit ut armen och slarvat bort typ 17 drag fick jag en fisk. Den var stor, ful och tjock, och gick tydligen inte att äta. Eller den gick att äta, men det var en sån fisk som käkar all skit från botten på ån, så den skulle bara smaka rövhål. Det är den enda fisken jag har fått i hela mitt liv, och jag tyckte inte om att döda den så jag ska nog inte fiska mer. Edit: Weener du kommer aldrig komma till himlen ! Redigerad 27 januari, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Brukar fixa mina fiskar i fryst version, men en gång fiskade jag upp en gädda. Var typ 14 år då. Grymt stor var den. La den på strandkanten och gjorde en lustig liten dans i lyckoruset. Då började den tills dess döda fisken sprattla och den artade sig inte bättre än att den sprattlade sig ner till vattnet och försvann innan jag han hindra den. Har för mig att jag började grina. Sedan dess har jag inte fiskat nått. Bortsett från en gång med en tjejkompis. Men det var inte så seriöst fiske, vi festade mest på en brygga mitt i natten medans spöna låg ner. Redigerad 27 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Du slår dom med ett tillhygge på översidan av huvudet eller sätter en kniv i skallen på dom. Orka bryta nacken på dom. För att inte tala om fiskstorlek större. Där kan du inte bryta nacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 En annan gång fick vi inte ut kroken så vi drog allt vi pallade så att käken flög ur på fiskjäveln. Han verkade dock inte alltför ledsen och simmade vidare efter att vi släppt i honom i plurret igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts