Jump to content

Fiske tråden

tomaten
 Share

Recommended Posts

Vad har bilden med ämnet att göra? :(

Tomaten, du kan ju börja med att bidra nått :)

--

Fiska tycker jag är hyffsat kul, Brukar göra det 1 gång / sommar.

Inget.

hitta faktiskt ett helt fiskespö i förrådet igår, man kanske skulle dra ner till sjön nån ¨gång i sommar o fiska lite.

Kan säkert bli ganska kul om man e nåra polare o tältar, dricker lite bira o så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis brukar sitta och meta på tråkiga dagar under sommaren. I somras sparade vi dock ingen fisk, antingen dödade vi dom på bisarra sätt eller så kastade vi i dom igen.

Det roligaste man kan göra medans man väntar är att "bajsa" en mask. Dvs pressa fingret längs maskens kropp till det kommer ut en massa skit ur röven på honom. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon fiskat ål nån gång då? :naughty:

Jag och en polare gjorde det en gång mitt i natten när vi var apraka. Det var en speciell känsla att sitta där, mitt i kolmörkret vid en å, mitt i skogen, med en bira i handen och allt som hördes var vattnets porlande.

Sen att vi inte fick nån ål hör inte hit! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I somras sparade vi dock ingen fisk, antingen dödade vi dom på bisarra sätt eller så kastade vi i dom igen.

Jag fick en fisk en gång. Vågade inte bryta naken av den så jag slog sönder den med en klubba.

Hahahaha. :whistling: Jag har aldrig fiskat. Min kusin som är liten, typ 8 år, fick en jättestor gädda en gång. En alkis hjälpte honom dra upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha. :whistling: Jag har aldrig fiskat. Min kusin som är liten, typ 8 år, fick en jättestor gädda en gång. En alkis hjälpte honom dra upp den.

Seriöst? Har du aldrig fiskat? Inte äns metat?! Herregud, vart är världen påväg.

Fiskar ett par gånger om året. Jobbet brukar ha utplantering på sommaren så hyr man en sjö ochfår en jävla massa fisk. Är också ute med svågerns båt några gånger under sommaren. På vintern blir det pimpling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roligaste med fiske är att döda fiskarna. Jag måste dock erkänna att jag aldrig brutit nacken av en fisk jag heller. Sist jag dödade fisken kastade jag en stenbumling på den så att jag blev nerskvätt med inälvor. Festligt!

En annan gång fick vi inte ut kroken så vi drog allt vi pallade så att käken flög ur på fiskjäveln. Han verkade dock inte alltför ledsen och simmade vidare efter att vi släppt i honom i plurret igen.

Omoget? Barockt? Vulgärt? Javisst, men fruktansvärt roligt. :whistling:

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fiskat ett par gånger förrförra sommaren. Till en början fick jag inte ett skit, men efter ett par dagar, när jag hade slitit ut armen och slarvat bort typ 17 drag fick jag en fisk. Den var stor, ful och tjock, och gick tydligen inte att äta. Eller den gick att äta, men det var en sån fisk som käkar all skit från botten på ån, så den skulle bara smaka rövhål. Det är den enda fisken jag har fått i hela mitt liv, och jag tyckte inte om att döda den så jag ska nog inte fiska mer.

Edit: Weener du kommer aldrig komma till himlen :whistling::naughty: !

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar fixa mina fiskar i fryst version, men en gång fiskade jag upp en gädda. Var typ 14 år då.

Grymt stor var den. La den på strandkanten och gjorde en lustig liten dans i lyckoruset. Då började den tills dess döda fisken sprattla och den artade sig inte bättre än att den sprattlade sig ner till vattnet och försvann innan jag han hindra den.

Har för mig att jag började grina. Sedan dess har jag inte fiskat nått. Bortsett från en gång med en tjejkompis. Men det var inte så seriöst fiske, vi festade mest på en brygga mitt i natten medans spöna låg ner.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor