Joe Dirt Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Hallå nu har jag precis formaterat om datan och installerat Vista på den, känns bra men jag har ett STORT problem! Jag har installerat CoD 4. Jag kan spela spelet i Single-Player men inte i Multi-Player. På SP så går spelet flytande på högsta grafik och inga fel som helst men när jag ska starta MP så startar det inte ens utan det kommer upp "cod4mp.exe kunde inte startas"... Har provat med att installerat om det flera gånger. Jag har tittat på google men har inte hittat någon hjälp. Hjälp mig, snälla vill spela MP Edit: Jag har provat med att köra spelet som Administratör och har provat tagit hem crack också! Redigerad 26 januari, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Hallå nu har jag precis formaterat om datan och installerat Vista på den, känns bra men jag har ett STORT problem! Jag har installerat CoD 4. Jag kan spela spelet i Single-Player men inte i Multi-Player. På SP så går spelet flytande på högsta grafik och inga fel som helst men när jag ska starta MP så startar det inte ens utan det kommer upp "cod4mp.exe kunde inte startas"... Har provat med att installerat om det flera gånger. Jag har tittat på google men har inte hittat någon hjälp. Hjälp mig, snälla vill spela MP Edit: Jag har provat med att köra spelet som Administratör och har provat tagit hem crack också! Kör Vista Home Prem, och CoD 4 MP fungerar felfritt för mig. Har du testat att inaktivera UAC? UAC är ett stort problem för många, när dom ska spela något. Inaktivera UAC: Startmeny --> Kontrollpanelen -- > Klassisk vy -- > Användarkonton --> Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC) --> Kryssa ur UAC --> Klicka på ok Redigerad 26 januari, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Kör Vista Home Prem, och CoD 4 MP fungerar felfritt för mig. Har du testat att inaktivera UAC? UAC är ett stort problem för många, när dom ska spela något. Inaktivera UAC: Startmeny --> Kontrollpanelen -- > Klassisk vy -- > Användarkonton --> Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC) --> Kryssa ur UAC --> Klicka på ok Jag såg att jag hade ett ljudkort som saknade Drivrutin, ska installera det och funkar det inte ska jag testa din idé Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Ofta blir det här problemet löst om du högerklickar på ikonen och väljer "kör som administratör", då skall det funka. Edit: Man doh, aldrig kan jag få vara duktig... Redigerad 26 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Ofta blir det här problemet löst om du högerklickar på ikonen och väljer "kör som administratör", då skall det funka. Edit: Man doh, aldrig kan jag få vara duktig... Haha... Du är redan smart, du behöver inte bevisa det Jag fick igång det nu, Tack så mycket för hjälpen Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alftakillen Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 (redigerad) Då kanske det är samma sak för mig då med SP. Kan lira MP men inte sp då står det så som för dig joe. Men det är oxå svart på en massa saker. Och jag lirar på XP inte vista. Och spelet är orginal. Jag kunde lira demot utan att det blev svart men inte orginal spelet. Vice. nu kan du vara duktig Och jah har ominstalerat spelet ett par gånger. Och nej det kan inte vara fel på skivan för jag hade en *busk verision förut* Plix help mi. Redigerad 30 januari, 2008 av Alftakillen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Jahapp... Nu har felet kommit tillbaka! Jag blir galen!! Jag måste få igång det till imorrn!!!! Nu har jag provat installerat om det, Patchat det, Starta det som Administratör och stängt av UAC! Fasiken finns det ingen tapper GTASajtare som kan hjälpa?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Jahapp... Nu har felet kommit tillbaka! Jag blir galen!! Jag måste få igång det till imorrn!!!! Nu har jag provat installerat om det, Patchat det, Starta det som Administratör och stängt av UAC! Fasiken finns det ingen tapper GTASajtare som kan hjälpa?? Om det skulle krisa så kan du ju alltid installera XP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 1 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Om det skulle krisa så kan du ju alltid installera XP Nu har problemet löst sig/lagt sig ett tag så nu ska jag se om det fungerar... Det kommer och går. Jag har blivit riktigt förtjust i Vista och ska använda det ett tag framöver nu och verkligen vänja mig med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Hej Köpte ny dator igår, med windows vista, allt fungerar bra förutom en sak, provade att installera ett spel (nhl 08) Har fungerat klockrent på en annan dator som är sämre prestanda mässigt. men på min nya så känns det som allt går i slowmotion emellanåt, har gjort grafikändringar, ominstallerat spelet m,m. Någon som har något tips eller vet vad det kan bero på. Tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Hej Köpte ny dator igår, med windows vista, allt fungerar bra förutom en sak, provade att installera ett spel (nhl 08) Har fungerat klockrent på en annan dator som är sämre prestanda mässigt. men på min nya så känns det som allt går i slowmotion emellanåt, har gjort grafikändringar, ominstallerat spelet m,m. Någon som har något tips eller vet vad det kan bero på. Tacksam för hjälp Framelimiter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 ok och för en som inte vet vad framelimiter är Kan någon förklara för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 ok och för en som inte vet vad framelimiter är Kan någon förklara för mig? Kolla lite i options efter "Frame Limiter" eller "Target Frame" (Finns oftast under grafik inställningarna!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Kan vara så enkelt som att Vista helt enkelt inte än är lika optimerat för spel som XP och att du därför inte får bra prestanda även fast datorn är snäppet bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Kan vara så enkelt som att Vista helt enkelt inte än är lika optimerat för spel som XP och att du därför inte får bra prestanda även fast datorn är snäppet bättre. Men det kommer och går ju... Tex nu kan jag spela spelet... Men snart så startar inte spelet längre säkert... Det är ju skit konstigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts