Jump to content

Vista Hjälp!

Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Hallå nu har jag precis formaterat om datan och installerat Vista på den, känns bra men jag har ett STORT problem! Jag har installerat CoD 4. Jag kan spela spelet i Single-Player men inte i Multi-Player. På SP så går spelet flytande på högsta grafik och inga fel som helst men när jag ska starta MP så startar det inte ens utan det kommer upp "cod4mp.exe kunde inte startas"...

Har provat med att installerat om det flera gånger.

Jag har tittat på google men har inte hittat någon hjälp.

Hjälp mig, snälla :) vill spela MP :doh:

Edit: Jag har provat med att köra spelet som Administratör och har provat tagit hem crack också!

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå nu har jag precis formaterat om datan och installerat Vista på den, känns bra men jag har ett STORT problem! Jag har installerat CoD 4. Jag kan spela spelet i Single-Player men inte i Multi-Player. På SP så går spelet flytande på högsta grafik och inga fel som helst men när jag ska starta MP så startar det inte ens utan det kommer upp "cod4mp.exe kunde inte startas"...

Har provat med att installerat om det flera gånger.

Jag har tittat på google men har inte hittat någon hjälp.

Hjälp mig, snälla :) vill spela MP :doh:

Edit: Jag har provat med att köra spelet som Administratör och har provat tagit hem crack också!

Kör Vista Home Prem, och CoD 4 MP fungerar felfritt för mig. Har du testat att inaktivera UAC? UAC är ett stort problem för många, när dom ska spela något.

Inaktivera UAC:

Startmeny --> Kontrollpanelen -- > Klassisk vy -- > Användarkonton --> Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC) --> Kryssa ur UAC --> Klicka på ok :)

Redigerad av Stammper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör Vista Home Prem, och CoD 4 MP fungerar felfritt för mig. Har du testat att inaktivera UAC? UAC är ett stort problem för många, när dom ska spela något.

Inaktivera UAC:

Startmeny --> Kontrollpanelen -- > Klassisk vy -- > Användarkonton --> Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC) --> Kryssa ur UAC --> Klicka på ok :doh:

Jag såg att jag hade ett ljudkort som saknade Drivrutin, ska installera det och funkar det inte ska jag testa din idé:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske det är samma sak för mig då med SP.

Kan lira MP men inte sp då står det så som för dig joe.

Men det är oxå svart på en massa saker.

Och jag lirar på XP inte vista.

Och spelet är orginal.

Jag kunde lira demot utan att det blev svart men inte orginal spelet.

Vice. nu kan du vara duktig :rolleyes:

Och jah har ominstalerat spelet ett par gånger.

Och nej det kan inte vara fel på skivan för jag hade en *busk verision förut*

Plix help mi.

Redigerad av Alftakillen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Köpte ny dator igår, med windows vista, allt fungerar bra förutom en sak, provade att installera ett spel (nhl 08) Har fungerat klockrent på en annan dator som är sämre prestanda mässigt. men på min nya så känns det som allt går i slowmotion emellanåt, har gjort grafikändringar, ominstallerat spelet m,m.

Någon som har något tips eller vet vad det kan bero på.

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Köpte ny dator igår, med windows vista, allt fungerar bra förutom en sak, provade att installera ett spel (nhl 08) Har fungerat klockrent på en annan dator som är sämre prestanda mässigt. men på min nya så känns det som allt går i slowmotion emellanåt, har gjort grafikändringar, ominstallerat spelet m,m.

Någon som har något tips eller vet vad det kan bero på.

Tacksam för hjälp

Framelimiter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara så enkelt som att Vista helt enkelt inte än är lika optimerat för spel som XP och att du därför inte får bra prestanda även fast datorn är snäppet bättre.

Men det kommer och går ju... Tex nu kan jag spela spelet... Men snart så startar inte spelet längre säkert... Det är ju skit konstigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor