Jump to content

18 Wheels of Steel Haulin'

SilentViper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan du PM:a mig med en guide om hur man får företaget att gå runt? ;) Har försökt men aldrig lyckats ;)

Med eller utan fusk? :wub: utan fusk tar det hundra år innan man får tillräckligt med anställda ^_^

Historia:

Nyköpt sexig lastbil :wub:

azvj85igd79z.png

Efter upphämtning av last bär det av till guamas

eec75n7wd0hb.png

Efter den starkt trafikerade vägen börjar det plötsligt snöa, en stor trafikolycka där även jag är inblandad, uppstår. dock inga bilder därifrån för jag bröt båda armarna.

u4nogezg3y7l.png

Efter fått båda armarna stelgipsade går färden vidare, här lämnar jag canada och är på väg in i "the country of freedom"

8ab5igv9wmd5.png

"the country of freedom" bjuder på mycket trevliga saker, bla. trafikstockningar.

cj43i9eczkjy.png

min farsa säger att det bara är "kriminella asociala och lastbilschaufförer ute på nätterna" detta är en allmän skrytbild om min metalhorse SH (Mack SH IRL)

ito8zhwbnwfk.png

Jag tror dom tillverkar elektricitet här....

4li7oq0a1tcr.png

Medans jag tankade min road warrior såg jag att macken var stängd. men pumparna var igång. antagligen en prao elev. stulet smakar så mycket bättre :wub:

bcoo9rqh07lv.png

Mycket nöjd lämnarj ag macken efter ha saboterat övervakningskameran. ömtåliga biltemagrejer tål inte ljudet av en Metalhorse vrålar med motorn på 2500 varv.

1ivteg7rjjro.png

Den vackra synen förstördes snabbt efter att ha sett den vita bilen efter vägkanten som gav mig en ful papperslapp med inbetalningskrav...

7k87895ym9pr.png

Äntligen guamas. frågar mig själv vad fan bilen vid sidan av mig vill. tutar som en idiot. kom sedan på att jag köte ju en klisterlapp med texten "tuta om du tror på jesus" och satte den på släpet över registreringsplåten.

9ejtatrgjzs7.png

Väl framme säger tjockskallen till terminalansvarig att jag inte får några pengar för något om att släpet var skadat. köttnacke.... nåja efter att ambulansen åkt därifrån tar jag mitt monster och far hemåt.

a4250vwbiwpo.png

sagan slut. :)

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv lite info :lol:

Startade bara spelet och gick igenom den första tutorialen, men detta fick jag reda på:

Två typer av fraktsätt: Den ena (grön ikon) är vanliga frakter, som du kan få tag på överallt, dess försvinner alltså inte. Sedan finns det gula ikoner, detta är en "svårare" typ av frakt. Det krävs alltså mer av föraren, och du kan få prova på olika typer av fordon, dels lastbilar men även andra typer av fordon. :D

Grafiken är även uppdaterad, nu kan man även se förare i andra fordon. :doh:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startade bara spelet och gick igenom den första tutorialen, men detta fick jag reda på:

Två typer av fraktsätt: Den ena (grön ikon) är vanliga frakter, som du kan få tag på överallt, dess försvinner alltså inte. Sedan finns det gula ikoner, detta är en "svårare" typ av frakt. Det krävs alltså mer av föraren, och du kan få prova på olika typer av fordon, dels lastbilar men även andra typer av fordon. :lol:

Grafiken är även uppdaterad, nu kan man även se förare i andra fordon. :doh:

Nice! Ska provas :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är det nyaste spelet i den här serien?

I denna ordning kommer spelen. (Nyaste först!)

18 Wheels of Steel: American Long Haul

18 Wheels of Steel Haulin

18 Wheels of Steel Convoy

18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal

18 Wheels of Steel: Across America

Hard Truck: 18 Wheels of Steel

Edit: Märkte att SCS Software håller på med ännu ett spel. Euro Truck Simulator heter det. Ser otroligt kul ut, och grafiken ser också mycket trevlig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte kan vänta till sommaren 2008 då Euro truck simulator släps, kan redan nu åka på E45 och Berlin om ni laddar ner "EU map 1.5" den här kartan ger en liten försmak på euro truck simulator, ladda ner från denna sida: http://hosted.filefront.com/polog4 i den här kartan kan ni åka från Berlin till Malmö+ en massa andra EUstäder. Rekommenderas starkt till alla som gillar EU vägar istället för USA vägar. Modden funkar endast till 18 Wheels of Steel Haulin.

http://hosted.filefront.com/polog4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en seriös mod? Eller är den gjord av nån wannabe?

Vet inte vad du menar med "seriös" men jag har testat den och den funkar perfekt. Men nej det är inget företag som gjort modden. Vissa föremål är dock lånade från USA kartan men skyltar vägar skog etc är helt nya.

Jag kan fixa bilder för den som vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor