SilentViper Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 (redigerad) Tänkte skapa en tråd om detta det ä ju några som spelar detta så ja tänkte detta kanske är värd en tråd. Och posta olika moddar till detta. Själv så sitter ja och spelar ska köra ett last ner till San Francisco började i Chicago och är nu i Salt lake City. Har fyra frågor: 1. Hur skaffar man flera förare för det står ju Manage driver's. 2. Hur går man med i olika company om det nu går. 3. Kan man laga sina släp som man får från dom här företagen när man ska köra. Exempel när man ska göra ett uppdrag för ett företag att köra så råkar man kroka med släpet hur lagar man det så skadorna försvinner. 4. Hur lägger man in sin egen musik på detta? Ja har laggt in musik i C:\Documents and Settings\xxxx\Mina dokument\18 WoS Haulin\music men det finns inge musik i spelet när man kollar sin radio. Redigerad 25 januari, 2008 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 (redigerad) Tänkte skapa en tråd om detta det ä ju några som spelar detta så ja tänkte detta kanske är värd en tråd. Och posta olika moddar till detta. Själv så sitter ja och spelar ska köra ett last ner till San Francisco började i Chicago och är nu i Salt lake City. Har fyra frågor: 1. Hur skaffar man flera förare för det står ju Manage driver's. 2. Hur går man med i olika company om det nu går. 3. Kan man laga sina släp som man får från dom här företagen när man ska köra. Exempel när man ska göra ett uppdrag för ett företag att köra så råkar man kroka med släpet hur lagar man det så skadorna försvinner. 4. Hur lägger man in sin egen musik på detta? Ja har laggt in musik i C:\Documents and Settings\xxxx\Mina dokument\18 WoS Haulin\music men det finns inge musik i spelet när man kollar sin radio. 1. Klicka på Manage Drivers? 2. Vill själv veta. 3. Du vet.. du ska kroka på släpet. 4. Kör via Winamp/random mediaspelare annars. --- I övrigt så gjorde jag en resa tvärs igenom Usa, från kust till kust alltså. Riktigt trevligt att sitta och tuffa på med ett stort släp bakom. Började i Los Angeles och körde till Las Vegas. Efter att har kört mot enkelriktat och retat polisen lite så hittade jag fram till företagsparkeringen där en krånlig backning väntade. Resan gick vidare genom ytterligare 3-5 städer, och till slut kom jag fram till New York! Några screens finns i Screenshot-tråden för den som är intresserad. Redigerad 25 januari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 1. Klicka på Manage Drivers? 4. Kör via Winamp/random mediaspelare annars. Vill hälst ha dom i själva spelet. När ja trycker på Manage Drivers så finsn det inga förare där bara jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Vill hälst ha dom i själva spelet. När ja trycker på Manage Drivers så finsn det inga förare där bara jag. Ah, då vet jag inte. Google kanske kan hjälpa. Hm, vet inte om vi pratar om samma meny. Du är inne i Campain-läget, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Tror jag har lösningen. Adding custom music to 18 Wheels of Steel: Across America an unsupported modification. Technical Support cannot answer questions relating to modifications of 18 Wheels of Steel: Across America or the operation of third party utilities. The following is provided for informational purposes only. What you will need: * 18 Wheels of Steel: Across America installed on your hard disk drive. * Uncompressed WAV files or a third-party utility program that can convert your music files to WAV or OGG format. * Sufficient hard disk space for the converted files Convert Your Files: 18 Wheels of Steel: Across America can play music saved in the Ogg Vorbis (.OGG) or uncompressed WAV audio format. Any music files you wish to listen to while playing the game must be converted to one of these formats. There are a number of audio converters available for download on the Internet. dbPowerAmp is known to save valid OGG files. http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm Note: The saved filenames must be less than 45 characters to play in 18WoS Hint: If you start each of your filenames with "01" i.e. 01mysong.ogg your files will be listed above the internal 18WoS music. Once you have converted your files, copy them into the My Documents\usr\18 WoS Across America\music directory. Play the Game: After you start the game, press "J" to bring up the Jukebox. Click on the name of the song you wish to listen to and click Play. After the song is over, the next song in the list will play automatically. Click the Close button to close the Jukebox window. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Fast detta är väl till Across america har Haulin. Eller går det göra typ samma sak på Haulin. Yepp RavenE är inne i Campain-läget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Ute och drar Explosiva prylar i snön. Mera snö. Jävla packat det var idag då. Från American Long Haul, men antar att det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hur vet jag vart jag ska åka? Alltså, finns det inga pilar som kan säga vart man ska svänga m.m? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Anländer hos Amergine Ska dra ett hus till New Orleans Var tvungen att stanna vid ett rödljus, då såg jag den här Kör ner för huvudgatan i Reno. Passar bra ihop med solnedgången. Åker ut ur Reno Stannar för att sova. Solen går upp över kullen Ska stanna här för att tanka och fixa motorn. Tankad och klar, ut på motorvägen igen! Lagom mycket trafik Helikoter.. Godnatt. End of day 2 To be continued.. Redigerad 26 januari, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hur vet jag vart jag ska åka? Alltså, finns det inga pilar som kan säga vart man ska svänga m.m? Om du har 18 Wheels of Steel Haulin' så trycker du på N sen View map så får du fram en står mapp. Se till att du har dne där röda ringen ikryssad bara så ser du en röd ring dit du ska åka. Btw ska köra bensin från Reno till New York City nu för runt 55-60k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Vad är systemkraven för detta. Vill gärna spela men är rätt säker på att det inte funkar. Grafiken skiter jag totalt i, men jag är säker på att det kommer lagga. Hur mycket RAM är det man måste ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Vad är systemkraven för detta. Vill gärna spela men är rätt säker på att det inte funkar. Grafiken skiter jag totalt i, men jag är säker på att det kommer lagga. Hur mycket RAM är det man måste ha? Minimum system requirements: Windows 98/ME/2000/XP Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible 256 MB RAM 540 MB HD Space 64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card DirectX 9.0c or later DirectX compatible sound card Mouse CR-Rom drive Så du klarar dig nog Redigerad 26 januari, 2008 av Xennah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Minimum system requirements: Windows 98/ME/2000/XP Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible 256 MB RAM 540 MB HD Space 64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card DirectX 9.0c or later DirectX compatible sound card Mouse CR-Rom drive Så du klarar dig nog OMG. Nu jävlar ska det köras. --- Vänta nu. Är 18 wheels across america ett helt annat spel? Är Haulin nyare eller bättre eller what? Redigerad 26 januari, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 OMG. Nu jävlar ska det köras. --- Vänta nu. Är 18 wheels across america ett helt annat spel? Är Haulin nyare eller bättre eller what? Ja, vilket är nyast? Jag tänkte skaffa det nyaste, för blev sugen igen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Ja, vilket är nyast? Jag tänkte skaffa det nyaste, för blev sugen igen.. Hmm. Enligt detta så är Haulin nyast. Men det har/ska komma en nu (borde vara släppt) som heter American Long Haul. Enligt sidan ska den redan vara släppt, men det tycks inte vara så :S Eller vänta nu, denna version ÄR nyast. Steel Haulin'?. Eller?. Alltså helt jävla fuck. Redigerad 26 januari, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Jag har Long Haul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) I denna ordning kommer spelen. (Nyaste först!) 18 Wheels of Steel: American Long Haul 18 Wheels of Steel Haulin 18 Wheels of Steel Convoy 18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal 18 Wheels of Steel: Across America Hard Truck: 18 Wheels of Steel Edit: Märkte att SCS Software håller på med ännu ett spel. Euro Truck Simulator heter det. Ser otroligt kul ut, och grafiken ser också mycket trevlig ut. Redigerad 26 januari, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Det här verkar faktiskt skitkul! Vilket av spelen rekommenderar ni mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Det här verkar faktiskt skitkul! Vilket av spelen rekommenderar ni mig? Long Haul, enda jag spelat och verkar bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Long Haul, enda jag spelat och verkar bäst Okej, då kör jag på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts