Jump to content

TU24

Adriian
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 119
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Faktumet kvarstår att djuren fungerar på liknande sett. De dödar varandra, de låter sitt eget blod svälta. De är som ett jävla virus som suger åt sig alla resurser på en plats och sedan går vi vidare till en annan plats och gör detsamma.

Missförstå mig inte nu, den globala uppvärmingen är människans fel.

Jag tror inte ens att vi behöver oroa oss om global uppvärmning. Vi kommer att klara oss fint ändå, allt kommer bara att bli annorlunda. Men, vi börjar bli så överbefolkade att det snart kommer att krävas att vi avlivar människor.

Gamla och sjuka, behåll dom friska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte ens att vi behöver oroa oss om global uppvärmning. Vi kommer att klara oss fint ändå, allt kommer bara att bli annorlunda. Men, vi börjar bli så överbefolkade att det snart kommer att krävas att vi avlivar människor.

Gamla och sjuka, behåll dom friska.

Så vad du säger här Merkky, är att du hellre i framtiden blir tvugen att avrätta människor och skjuta ner flytkingströmmarna än att redan idag, innan det är för sent, stoppa den globala uppvärmningen?

Nu tog du iofs upp problemet med överbefolkning samtidigt, men att det kommer bara bli lite annorlunda i framtiden är ju ett intressant sätt att se på det... Om nu vi lyckas behålla det bra klimatet här i Sverige (vilket vi nog kommer om inte golfströmmen stannar upp), så har vi att vänta ENORMA flyktningströmmar från länder som försvunnit ner i havet eller blivit drabbade så hårt av naturkatastrofer så de omöjligt kan bo kvar. Det som skulle bli "annorlunda" då är att vi får sätta hela vår millitär på att skjuta dessa personer vid svenska gränsen... men är det verkligen värt det priset för att få skita i allt nu?

---

Männsikan = ett virus är bara amatörmässigt resonerande bullshit. Vi har levt här på jorden länge och förstör knappast vår mark för att gå vidare till nästa. I skogsbruket gör man kalhyggen och planterar nytt, inom jordbruket används skiftesbruk så att jorden aldrig förbrukas, när våra icke förnyelsebara energikällor visar sig ohållbara, så skaffar vi vindkraft. Om vi hade varit som ett enda virus så hade vi väl uteslutande använd kärnkraft och dumpat avfallet i närmsta ocean?

Så Tux och alla andra, var goda förklara er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vad du säger här Merkky, är att du hellre i framtiden blir tvugen att avrätta människor och skjuta ner flytkingströmmarna än att redan idag, innan det är för sent, stoppa den globala uppvärmningen?

Nu tog du iofs upp problemet med överbefolkning samtidigt, men att det kommer bara bli lite annorlunda i framtiden är ju ett intressant sätt att se på det... Om nu vi lyckas behålla det bra klimatet här i Sverige (vilket vi nog kommer om inte golfströmmen stannar upp), så har vi att vänta ENORMA flyktningströmmar från länder som försvunnit ner i havet eller blivit drabbade så hårt av naturkatastrofer så de omöjligt kan bo kvar. Det som skulle bli "annorlunda" då är att vi får sätta hela vår millitär på att skjuta dessa personer vid svenska gränsen... men är det verkligen värt det priset för att få skita i allt nu?

---

Männsikan = ett virus är bara amatörmässigt resonerande bullshit. Vi har levt här på jorden länge och förstör knappast vår mark för att gå vidare till nästa. I skogsbruket gör man kalhyggen och planterar nytt, inom jordbruket används skiftesbruk så att jorden aldrig förbrukas, när våra icke förnyelsebara energikällor visar sig ohållbara, så skaffar vi vindkraft. Om vi hade varit som ett enda virus så hade vi väl uteslutande använd kärnkraft och dumpat avfallet i närmsta ocean?

Så Tux och alla andra, var goda förklara er.

Såhär ser jag det: Om 1000 år så kommer det att finnas 14 människor på varje kvadratmeter, och om 3000 år så kommer alla människorna att väga mer än vad våran planet gör. Om någon form av virus bryter ut då, vilket det kommer att göra, så skulle det sprida sig som en eld och döda 90%. Vi kan inte fortsätta föröka oss som vi gör.

Men som du säger, globala uppvärmningen, trycka upp negrer hit, då blir det bara ännu trångare. Och dom tar med sig sjukdomar. Men jag tror inte att vi kan göra nånting åt uppvärmningen över huvudtaget. Jorden har funnits i 4½ miljarder år, och vi har förstört den på 20 år? Många olika raser har levt innan oss som inte överlevt, och det kommer inte vi att göra heller. Vi är knappast sista rasen som ska styra jorden. Förr eller senare bryter nån epedemi ut och dödar större delen, bara att vänta och se...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ser jag det: Om 1000 år så kommer det att finnas 14 människor på varje kvadratmeter, och om 3000 år så kommer alla människorna att väga mer än vad våran planet gör. Om någon form av virus bryter ut då, vilket det kommer att göra, så skulle det sprida sig som en eld och döda 90%. Vi kan inte fortsätta föröka oss som vi gör.

Men som du säger, globala uppvärmningen, trycka upp negrer hit, då blir det bara ännu trångare. Och dom tar med sig sjukdomar. Men jag tror inte att vi kan göra nånting åt uppvärmningen över huvudtaget. Jorden har funnits i 4½ miljarder år, och vi har förstört den på 20 år? Många olika raser har levt innan oss som inte överlevt, och det kommer inte vi att göra heller. Vi är knappast sista rasen som ska styra jorden. Förr eller senare bryter nån epedemi ut och dödar större delen, bara att vänta och se...

Vi har redan klarat av flera svåra epedemier, pesten och spanska sjukan för att nämna två. Och vid den tiden, helt utan vettig medicinering. Nu skulle vi kunna forska på ett sånt här virus på cellnivå och lätt hitta vaccinering. Om vi skulle misslyckas med att hitta ett botemedel så skulle vi skapa skyddszoner som förhindrade spridning.

Och för att stödja det jag skrev om att människan inte är som ett virus så kan man ju ta Kina som exempel. Dom begränsade sin reproduktion till 1 barn / familj. Människan löser överbefolkningen eftersom vi är just människor, och inte vanliga djur.

Men jag tror inte att vi kan göra nånting åt uppvärmningen över huvudtaget. Jorden har funnits i 4½ miljarder år, och vi har förstört den på 20 år?

Varför överlåter du inte din tro i dessa frågor åt forskarna som vet. Jag har aldrig gett mycket för religilösa övertygelser men folk som är övertygade om saker pga okunskap är ju ännu tråkigare... Alla vetenskapsmän och personer som är insatta i miljöfrågorna säger att vi kan stoppa klimatförändringen, och att vi måste göra det. Men du säger alltså emot detta, vilka studier och vilken forskning grundar du det på?

Kan också upplysa att du får lägga på sådär 250 år till dina 20, vi började elda stenkol redan vid industrialiseringen på 1700-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har redan klarat av flera svåra epedemier, pesten och spanska sjukan för att nämna två. Och vid den tiden, helt utan vettig medicinering. Nu skulle vi kunna forska på ett sånt här virus på cellnivå och lätt hitta vaccinering. Om vi skulle misslyckas med att hitta ett botemedel så skulle vi skapa skyddszoner som förhindrade spridning.

Och för att stödja det jag skrev om att människan inte är som ett virus så kan man ju ta Kina som exempel. Dom begränsade sin reproduktion till 1 barn / familj. Människan löser överbefolkningen eftersom vi är just människor, och inte vanliga djur.

Och du tror inte att det finns minsta chans, att ett nytt virus skulle kunna bryta ut, och vara luftburet? När vi bor så trångt så är det bundet till att sprida sig, dom skulle kunna stoppa det, men många skulle dö.

Och även om vi begränsar oss till att föda barn, jag förstår inte varför vi ska lägga ner en massa pengar och resurser på att hålla sjuka människor vid liv i några år extra, eller gamla människor. Fast, vi kan ju alltid börja bygga på höjden också om vi vill rymma fler.

Varför överlåter du inte din tro i dessa frågor åt forskarna som vet. Jag har aldrig gett mycket för religilösa övertygelser men folk som är övertygade om saker pga okunskap är ju ännu tråkigare... Alla vetenskapsmän och personer som är insatta i miljöfrågorna säger att vi kan stoppa klimatförändringen, och att vi måste göra det. Men du säger alltså emot detta, vilka studier och vilken forskning grundar du det på?

Kan också upplysa att du får lägga på sådär 250 år till dina 20, vi började elda stenkol redan vid industrialiseringen på 1700-talet.

Okejdå, på den delen ger jag mig. Jag har ingen cool examen eller några fina studier. Men som jag har förstått det har värmen gått väldigt upp och ner sen jorden föddes, och det kanske är en sån period?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okejdå, på den delen ger jag mig. Jag har ingen cool examen eller några fina studier. Men som jag har förstått det har värmen gått väldigt upp och ner sen jorden föddes, och det kanske är en sån period?

Ger det oss en anledning till att INTE försöka att stoppa den globala uppvämningen? När vi har helt säkra bevis, visst, men är det inte bättre att se till att inte halva jordens arter dör ut än att hoppas att de inte gör det? Förövrigt förstör våra utsäpp fortfarande.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger det oss en anledning till att INTE försöka att stoppa den globala uppvämningen? När vi har helt säkra bevis, visst, men är det inte bättre att se till att inte halva jordens arter dör ut än att hoppas att de inte gör det? Förövrigt förstör våra utsäpp fortfarande.

Människan är för svag att vilja offra tillräckligt för att verkligen stoppa globala uppvärmningen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du tror inte att det finns minsta chans, att ett nytt virus skulle kunna bryta ut, och vara luftburet? När vi bor så trångt så är det bundet till att sprida sig, dom skulle kunna stoppa det, men många skulle dö.

Och även om vi begränsar oss till att föda barn, jag förstår inte varför vi ska lägga ner en massa pengar och resurser på att hålla sjuka människor vid liv i några år extra, eller gamla människor. Fast, vi kan ju alltid börja bygga på höjden också om vi vill rymma fler.

Hur gamla är dina föräldrar Merkky? Mina är iallafall lite över 50 och om kanske 10 år så kommer dom slutar jobba. En anledning till att jag inte håller med dig i den här frågan är att jag inte vill se mina föräldrar gasas ihäl när den tiden kommer. Ja, farmor hade ju rykt för länge sen.

Ganska primitivt tänkade att inte ge sjukvård heller. Vi ska väl gå framåt i utveckligen, inte sträva bakåt?

Har du sett An Inconvenient Truth? Jordtemperaturen går i kurvor, ja, men ritar du upp ett diagram på dessa så är temperaturen i toppen vi befinner oss i nu extremt mycket högre än tidigare maxpunkter. Det är faktiskt dags att inse att människan påverkar växthuseffekten. Till och med Bush har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gamla är dina föräldrar Merkky? Mina är iallafall lite över 50 och om kanske 10 år så kommer dom slutar jobba. En anledning till att jag inte håller med dig i den här frågan är att jag inte vill se mina föräldrar gasas ihäl när den tiden kommer. Ja, farmor hade ju rykt för länge sen.

Ganska primitivt tänkade att inte ge sjukvård heller. Vi ska väl gå framåt i utveckligen, inte sträva bakåt?

Har du sett An Inconvenient Truth? Jordtemperaturen går i kurvor, ja, men ritar du upp ett diagram på dessa så är temperaturen i toppen vi befinner oss i nu extremt mycket högre än tidigare maxpunkter. Det är faktiskt dags att inse att människan påverkar växthuseffekten. Till och med Bush har gjort det.

Min pappa är 51 år, min mamma är strax under 50. Vi går inte in på föräldrar, för på den frågan ska jag inte svara på. Men nu menar jag i sista tillfälle när det är kris. Inte att vi ska börja avliva folk nu. Snarare att vi kommer säkert att behöva det, förr eller senare.

Jo jag inser det, men jag tror inte att det kommer att bli nånting gjort mot det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min pappa är 51 år, min mamma är strax under 50. Vi går inte in på föräldrar, för på den frågan ska jag inte svara på. Men nu menar jag i sista tillfälle när det är kris. Inte att vi ska börja avliva folk nu. Snarare att vi kommer säkert att behöva det, förr eller senare.

Jo jag inser det, men jag tror inte att det kommer att bli nånting gjort mot det..

Folk kommer börja svälta ihjäl långt innan vi behöver avliva några.

Glöm inte att ta med Judarna och Homosexuella till gaskamrarna när jorden är överbefolkad för övrigt... :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag förstår inte rikigt, 2 föräldrar gör 2 barn och befolkningen är på samma nivå. alltså måste det vara jävligt många som gör fler än två barn, right?

Ehh... Barnen får 2 barn var, 4 barn, deras barn får 2 barn var, 8 barn, deras barn får 2 barn var, 16 barn. Mattesnillet? :doh:

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag förstår inte rikigt, 2 föräldrar gör 2 barn och befolkningen är på samma nivå. alltså måste det vara jävligt många som gör fler än två barn, right?

:doh:

Ja, både mamma och pappa brukar dö vid förlossningen.

Nejmen, srlsy. En stor spike i jordbävningarna de senaste 12 timmarna har uppkommit. Check it out. Sammanträffande?

01.31.2008 - 14:56:02 4.7 Asia Japan Unknown ?su EMSC

01.31.2008 - 14:12:08 3.0 Asia Kyrgyzstan Unknown Kara-Kavak EMSC

01.31.2008 - 14:11:34 3.5 Middle-East Iran Unknown ?bdasht EMSC

01.31.2008 - 14:07:17 2.9 Asia Turkey Unknown Tohumluk EMSC

01.31.2008 - 13:22:15 5.0 Asia India Unknown Kaj?ichari EMSC

01.31.2008 - 13:02:34 3.5 Europe Greece Unknown Káto Khóra EMSC

01.31.2008 - 13:02:32 3.5 Europe Greece Unknown Limnária EMSC

01.31.2008 - 12:45:04 4.2 Russia Unknown Babushkino EMSC

01.31.2008 - 10:06:22 2.8 Asia Turkey Unknown Akgedik EMSC

01.31.2008 - 09:36:21 4.7 South-America Chile Unknown Los Queńes EMSC

01.31.2008 - 09:09:22 2.9 Asia Turkey Unknown Karamusa EMSC

01.31.2008 - 08:54:21 4.9 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 08:54:18 4.8 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 08:54:16 4.9 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 08:26:53 2.8 Europe France Unknown Toutlemonde EMSC

01.31.2008 - 08:23:27 3.3 Asia Turkmenistan Unknown Khankui EMSC

01.31.2008 - 05:45:45 3.1 Asia Turkey Unknown Kesik EMSC

01.31.2008 - 05:14:33 3.9 Russia Unknown Osinovyy EMSC

01.31.2008 - 04:50:06 2.5 Europe Portugal Unknown Sagres EMSC

01.31.2008 - 03:58:14 3.0 Asia Turkey Unknown Kesik EMSC

01.31.2008 - 03:33:55 3.0 Europe Greece Unknown Skála Loutrón EMSC

01.31.2008 - 02:20:10 4.9 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 02:16:16 3.1 Asia Turkey Unknown Yeniyapan?eyhli EMSC

01.31.2008 - 02:02:35 4.7 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 01:41:53 5.3 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 01:31:54 3.5 Asia Turkey Unknown Suyugüzel EMSC

01.31.2008 - 01:23:48 3.0 Asia Turkey Unknown Kaynak EMSC

01.31.2008 - 01:04:28 5.7 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 01:01:19 4.9 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Rumdai EMSC

01.31.2008 - 01:01:16 4.9 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.31.2008 - 00:35:57 2.9 Europe Spain Unknown Villora EMSC

01.31.2008 - 00:09:43 4.8 South-America Chile Unknown Chucumata EMSC

01.30.2008 - 23:48:08 5.2 Vanuatu Unknown Lovonolivo EMSC

01.30.2008 - 23:40:58 4.2 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Uyuod EMSC

01.30.2008 - 23:33:21 4.5 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Uyuod EMSC

01.30.2008 - 20:24:08 3.0 Asia Turkey Unknown Sazak EMSC

01.30.2008 - 20:11:11 4.8 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Raja EMSC

01.30.2008 - 19:36:12 3.0 Europe Greece Unknown Methóni EMSC

01.30.2008 - 17:55:39 5.2 Indonesian archipelago Indonesia Unknown Trana EMSC

01.30.2008 - 11:12:18 2.9 Europe Poland Unknown Raszówka EMSC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh... Barnen får 2 barn var, 4 barn, deras barn får 2 barn var, 8 barn, deras barn får 2 barn var, 16 barn. Mattesnillet? :lol:

:doh:

Ja, både mamma och pappa brukar dö vid förlossningen.

Vadå det stämmer ju... om alla kvinnor föder två barn så blir befolkningen konstant. Det DrStupid inte räknar med är att ett av barnen statistiskt sett är en man och alltså försvinner bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer inte alls. ;)

Det stämmer ju visst! Männen är ointressanta att räkna med så om varje kvinna föder två barn så är ett av dem en flicka, som i sin tur föder två barn, ett en flicka 1 1 1 1 1 1.

Tänk efter lite och rita förloppet i Paint om nödvändigt.

Edit: i praktiken är det visst 2,1 bar per kvinna i Sverige räknat. Källa: <a href="http://www.analyskritik.press.se/Miljo/Befolkning/overbefolkningsmyten.htm" target="_blank">http://www.analyskritik.press.se/Miljo/Bef...kningsmyten.htm</a>

edit igen: märkte visst att hela den där sidan handlar om "överbefolningsmyten". Kanske nåt för emo-merrky som tror att allt är kört.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor