Kebab Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Har det smällt än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Har det smällt än? Japp, i sydvästra kalifornien! Nej, har inte sett något iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Är det ingen som fattar att chansen var NOLL att den faktiskt skulle kollidera med jorden? Det var inte det som var problemet. NASAs grafer visar stora förändringar i magnetosfären sen meteoriten kom närmare. Jordens magnetfält har stärkts, solarvindarna avtagit och trycket ökat. Igår: http://www.tu24.org/forums/uploads/Jan28.jpg Idag: http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Hm, dum funderare men stämmer kompasserna än? Vad har hänt egentligen? vad gör det om trycket och magnetfältet stärkt och solarvindarna har dött ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 Är det ingen som fattar att chansen var NOLL att den faktiskt skulle kollidera med jorden? Det var inte det som var problemet. NASAs grafer visar stora förändringar i magnetosfären sen meteoriten kom närmare. Jordens magnetfält har stärkts, solarvindarna avtagit och trycket ökat. Igår: http://www.tu24.org/forums/uploads/Jan28.jpg Idag: http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html Vad menar du med det? Jag är inte så haj på jorden och... Så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 (redigerad) Hm, dum funderare men stämmer kompasserna än? Vad har hänt egentligen? vad gör det om trycket och magnetfältet stärkt och solarvindarna har dött ut? Som jag förstått det så har ju trycket väldigt stor inverkan på vädret. Så ändras trycket, ändras vädret. Fast jag kanske missuppfattar den delen. Magnetfältet går det ingen större nöd på förutom om kompasserna MÖJLIGTVIS kan börja strula. Att solvindarna avtagit beror på att magnetosfären har 'stärkts' eller hur man säger det. Trots det så visade graferna tidigare extrem hetta och abnormt tryck i magnetosfären. Man jag är ingen forskare, kolla tu24.orgs forum för mer info. --- Dessutom verkar det som att typ en hel bunt med vulkaner har utbrott, sådär helt apropå. http://visz.rsoe.hu/alertmap/index.php?area=&lang=eng Sen har också 15 jordbävningar ägt rum senaste dygnet. Redigerad 29 januari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2008 JAG SER LJUSET, JAG SER LJUSET...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Är det bara jag som blir typ "blä allt är jävligt med jorden och blir bara sämre och jorden går under" av den här tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Är det bara jag som blir typ "blä allt är jävligt med jorden och blir bara sämre och jorden går under" av den här tråden? Klart vi kommer gå under, frågan är ju bara när. För, om vi aldrig blir träffad av någon komet så kommer ju solen ta livet av oss när den brunnit klart. Om vi inte kommit på något sätt att undvika det när det är dags. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Vänta lite *tar på¨mig själv* jag finns ju kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Klart vi kommer gå under, frågan är ju bara när. För, om vi aldrig blir träffad av någon komet så kommer ju solen ta livet av oss när den brunnit klart. Om vi inte kommit på något sätt att undvika det när det är dags. Med tanke på att rymdforskning bara är några decennier gammal och det tar runt 7 miljarder år innan jorden äts upp av solen så har vi rätt goda chanser att på den extremt långa tiden komma på sätt att ta oss härifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Severe weather is being reported worldwide since TU24's entry into the magnetosphere. From extreme conditions in China to Canada and the States to extreme cold in the Middle East and snow in Jerusalem. ALL SINCE THE 'DATES OF CONCERN' TIMETABLE ON THE RIGHT. Coincidence? The Midwest Regional News story reports that the advancing cold front today is sending temperatures across the Midwest plummeting by as much as 30 degrees in just a few hours. Meanwhile, a storm along the leading edge of the cold air mass led to an outbreak of blizzard conditions across eastern Iowa. The dangerous cold air and wind will produce potentially deadly RealFeel® temperatures. The severe cold can lead to hypothermia and frostbite after a brief period of exposure. Anyone spending extended periods outdoors and motorists traveling in isolated areas across the Plains and Midwest should be prepared for the extreme cold and snow. The temperature variation on either side of the front is extreme. This afternoon, the temperature in St. Louis, Mo., climbed to 70 degrees. At the same time, less than 400 miles to the northwest, the temperature in Des Moines, Iowa, sat at 5 degrees, with a RealFeel® temperature of 22 degrees below zero. Chicago, Ill., this morning recorded a temperature of 46 degrees. The overnight low tonight in the Windy City will plunge to 2 degrees, while the wind will create a RealFeel® temperature of 25 degrees below. http://www.accuweather.com/news-top-headli...1&year=2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 <a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/rymden/article1722120.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/nyheter/rymden/article1722120.ab</a> Vah, Vah, VAH?! Om 28 år kommer vi alla dö! Mjaaee lite spänning förhöjer vardagslivet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Med tanke på att rymdforskning bara är några decennier gammal och det tar runt 7 miljarder år innan jorden äts upp av solen så har vi rätt goda chanser att på den extremt långa tiden komma på sätt att ta oss härifrån. Mjo, men problemet är ju inte bara att ta sig härifrån, utan att kunna ta sig någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Tror inte problemet är att solen skulle käka upp oss, utan att vi förgör oss själva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Tror inte problemet är att solen skulle käka upp oss, utan att vi förgör oss själva.. Mm. Med tanke på hur jävla dumma människor är så tror jag inte vi överlever så länge. Kolla på oss, vi dödar varandra, vi låter vårt eget blod svälta. Vi är som ett jävla virus, vi suger åt oss alla resurser på en plats och sedan går vi vidare till en annan plats och gör detsamma. Global Warming, here we come. Btw, har asteroiden passerat eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Mm. Med tanke på hur jävla dumma människor är så tror jag inte vi överlever så länge. Kolla på oss, vi dödar varandra, vi låter vårt eget blod svälta. Vi är som ett jävla virus, vi suger åt oss alla resurser på en plats och sedan går vi vidare till en annan plats och gör detsamma. Välkommen till djurens värld. Så fungerar det här i världen, grejen är det att vi är så utspridda och kräver så mycket per person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Välkommen till djurens värld. Så fungerar det här i världen, grejen är det att vi är så utspridda och kräver så mycket per person. Nja, tar USA tummen ur röven å gör något så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Nja, tar USA tummen ur röven å gör något så.. Faktumet kvarstår att djuren fungerar på liknande sett. De dödar varandra, de låter sitt eget blod svälta. De är som ett jävla virus som suger åt sig alla resurser på en plats och sedan går vi vidare till en annan plats och gör detsamma. Missförstå mig inte nu, den globala uppvärmingen är människans fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Faktumet kvarstår att djuren fungerar på liknande sett. De dödar varandra, de låter sitt eget blod svälta. De är som ett jävla virus som suger åt sig alla resurser på en plats och sedan går vi vidare till en annan plats och gör detsamma. Grejen är väl att vi människor har en hjärna att tänka med. Vi är smarta nog att förstå saker, mycket smartare än djur. Dock beter vi oss som dom fast vi har mycket mer vett i skallen. >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts