Jump to content

Kan inte välja...

_EmiL_
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
Den ena har långsammare processor men mer minne (överdrivet mycket). Den andra har snabbare processor men mindre minne (dock fullt tillräckligt). Jag skulle ta alternativ 2.

Jag skulle inte köpa något alls av ArsaData i Västerås. Dom är helt värdelösa på kundhantering. Oförskämda och arroganta. Vad tror dom. Att de äger hela Västerås datamarknad.

Läs här så får ni se vad jag menar. Det bemötande denna kund fick är helt åt fanders. Då ska man inte vara företagare.

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=1547

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ena har långsammare processor men mer minne (överdrivet mycket). Den andra har snabbare processor men mindre minne (dock fullt tillräckligt). Jag skulle ta alternativ 2.

Vad jag vet så finns det inget överdrivet i en dator, bara bättre och sämre.

Desto mer minne man har dest längre räcker den ? köp bra och kraftigt och du slipper byta ut när spelen blir bättre och större.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så finns det inget överdrivet i en dator, bara bättre och sämre.

Desto mer minne man har dest längre räcker den ? köp bra och kraftigt och du slipper byta ut när spelen blir bättre och större.

Då tycker jag att du vet fel.

Om man till exempel sätter in 4gb minne i en dator med 50mhz processor så är det helt klart överdrivet mycket eftersom man inte har processorhastigheten som krävs för att behöva utnyttja 4gb minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men man måste ju tänka logiskt.. vem fan sätter in 4gb minne i en dator från stenåldern ?

Det blir endå bättre med 4gb minne än 128mb. Precis som i bilar, dom har fler hästkrafter än dom behöver för att komma upp i 110 km/h.

Det var inte det som var frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gief budget så kan jag plocka ihop en bättre/mer prisvärd dator åt dig ifrån typ datorbutiken.

Jag blev först, jag blev först!!

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=372-14575

Montering kostar en tusenlapp, man får bygga via konfiguratorn för att komma åt den.

Tips:

Bättre CPU-kylare

Bättre VGA-kylare (om man får referenskylaren på grafikkortet, om det är den på bilden behöver man inte byta)

Bättre grafikkort (8800GT är fortfarande fläskigt bra, men finns ju 8800GTS 512MB eller vänta på 9800GT)

Quad-core CPU (dock så tror jag ingenting kan mäta sig med E8400 när det gäller prestanda för det priset)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor