_EmiL_ Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Behöver ha lite hjälp med att hitta en ny dator, har hittat två alternativ på två olika butiker i Västerås. Alternativ 1: http://www.arsadata.se/shopping/product_en...8a9114ab2bf5a23 Alternativ 2: http://www.128bit.se/article.php?pid=12.2.3&id=134431 Ska ha den mest för spel. Vilken ser bäst ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 27 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 (redigerad) Någon som kan hjälpa mig att välja? Redigerad 27 januari, 2008 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Min pappa köpte sin dator från ArsaData och vi hadde problem med den i 2 månader (lagnig typ 8 gr) Men det var inte samma sorts dator. + Säg att du inte vill ha deras antivirus med. Annars är väll datorerna rättså licka bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Den ena har långsammare processor men mer minne (överdrivet mycket). Den andra har snabbare processor men mindre minne (dock fullt tillräckligt). Jag skulle ta alternativ 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Raceruser Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Den ena har långsammare processor men mer minne (överdrivet mycket). Den andra har snabbare processor men mindre minne (dock fullt tillräckligt). Jag skulle ta alternativ 2. Jag skulle inte köpa något alls av ArsaData i Västerås. Dom är helt värdelösa på kundhantering. Oförskämda och arroganta. Vad tror dom. Att de äger hela Västerås datamarknad. Läs här så får ni se vad jag menar. Det bemötande denna kund fick är helt åt fanders. Då ska man inte vara företagare. http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=1547 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Den ena har långsammare processor men mer minne (överdrivet mycket). Den andra har snabbare processor men mindre minne (dock fullt tillräckligt). Jag skulle ta alternativ 2. Vad jag vet så finns det inget överdrivet i en dator, bara bättre och sämre. Desto mer minne man har dest längre räcker den ? köp bra och kraftigt och du slipper byta ut när spelen blir bättre och större. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Vad jag vet så finns det inget överdrivet i en dator, bara bättre och sämre. Desto mer minne man har dest längre räcker den ? köp bra och kraftigt och du slipper byta ut när spelen blir bättre och större. Då tycker jag att du vet fel. Om man till exempel sätter in 4gb minne i en dator med 50mhz processor så är det helt klart överdrivet mycket eftersom man inte har processorhastigheten som krävs för att behöva utnyttja 4gb minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Ja men man måste ju tänka logiskt.. vem fan sätter in 4gb minne i en dator från stenåldern ? Det blir endå bättre med 4gb minne än 128mb. Precis som i bilar, dom har fler hästkrafter än dom behöver för att komma upp i 110 km/h. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Ja men man måste ju tänka logiskt.. vem fan sätter in 4gb minne i en dator från stenåldern ? Allt för många... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Ja men man måste ju tänka logiskt.. vem fan sätter in 4gb minne i en dator från stenåldern ? Det blir endå bättre med 4gb minne än 128mb. Precis som i bilar, dom har fler hästkrafter än dom behöver för att komma upp i 110 km/h. Det var inte det som var frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Det var inte det som var frågan. svarade bara till din kommentar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 gief budget så kan jag plocka ihop en bättre/mer prisvärd dator åt dig ifrån typ datorbutiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 gief budget så kan jag plocka ihop en bättre/mer prisvärd dator åt dig ifrån typ datorbutiken. När man tänker på priset på val av dator i länkarna så skulle jag gissa på en budget runt 10.000:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 gief budget så kan jag plocka ihop en bättre/mer prisvärd dator åt dig ifrån typ datorbutiken. Jag blev först, jag blev först!! https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=372-14575 Montering kostar en tusenlapp, man får bygga via konfiguratorn för att komma åt den. Tips: Bättre CPU-kylare Bättre VGA-kylare (om man får referenskylaren på grafikkortet, om det är den på bilden behöver man inte byta) Bättre grafikkort (8800GT är fortfarande fläskigt bra, men finns ju 8800GTS 512MB eller vänta på 9800GT) Quad-core CPU (dock så tror jag ingenting kan mäta sig med E8400 när det gäller prestanda för det priset) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 19 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2008 (redigerad) Tack men jag har redan köpt en annan dator! http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=504-13435 Redigerad 19 mars, 2008 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts