Jacker Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Det kanske var bra att högerpartierna vann så alla fick bli påminda om hur dåliga de är. DN Så ser det ut nu, ja. S lever så gott som bara på att Mona är ny partiledare. Inte har de snackat mycket om sin politik sedan valet. Alliansen har gjort vad de lovat och jag kan lova er att siffrorna inte kommer ser ut precis sådär under nästa valperiod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Åh, stackars högersuportrar Jag ska replya på er imorgon när jag är i mina sinnens goda lag. Ha en bra fortsatt fredagkväll =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Bort med SD k thx? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Hur kommer det sig att ingen gör detsamma mot några av partierna i vänstern? Jag menar, anarki kan inte fungera, så då borde man informera folket om att det är så genom att starta nätverk. Kommunism har aldrig fungerat, och eftersom att Vänstern är kommunister, även om dom påstår att de inte längre är det (men vi vet alla att dom är det, och kommer sätta planekonomi på kartan igen om dom bara får tillräckligt många röster), borde man starta nätverk mot dom. Men, va? Vänsterpartiet förespråkar inte kommunism, var får du det ifrån? Sedan, visst, kan det finnas enskilda anhängare som fortfarande gråter en tår då de tänker på Berlinmurens fall, men det finns extremister inom alla partier. Men jag kan hålla med om att ett nätverk mot kommunism behövs, dagens ungdom (däribland jag) vet egentligen väldigt lite om kommunismen och dess... biverkningar. Förstår inte varför alla grinar. De har uppfyllt alla sina vallöften utom ett: Att driva en försvarspolitik som ska möjliggöra både nationellt försvar och utlandsstyrkor, samt att göra det möjligt för en framtida snabb utökning. Istället har de bara fortsatt i förra regeringens fotspår och skurit ner. Sen förväntade alla sig i ärlighetens namn att man skulle göra slag i saken och sänka bensinskatten. Jag tyckte mig minnas att det där inte stämde. Detta hittade jag på en blogg, skrivet av en herre vid namn Krister Hegsund. Jag har inte kollat punkterna, och granskat dem med utomstående källor; klockan är tre på natten, och jag vill sova. [b]Vallöften som brutits[/b] - Biltullar i S-holm - Bensinskatten höjs inte sänks - Fastighetsskatten sänks inte för fastigheter utanför S-holm, i vissa fall tvärtom genom en rotation av kostnaden runt medianen. - Dom ville skapa dynamik på arbetsmarknaden men har istället genast infört en politik som cementerar anställningar genom att ingen vågar riskera sitt jobb och hamna på a-kassa. Dvs. facken kommer inte längre att acceptera uppsägningar utan enormt mycket större skadestånd till löntagarna. - Dom har höjt arbetsgivaravgiften för småföretagare. - Reinfeldt har i SR i januari sagt att han är EMOT reallöneökningar och att det är fackens fel om det inte blir några nya jobb. - Alliansen har SKURIT NED bidragen till länsstyrelserna med 130 miljoner vilket direkt slår mot dagens arbete med problemfamiljer. Dvs. dom värnade inte kvinnor och barn som dom gapade om i valrörelsen. Dvs. dom har inte “matchat” insatserna efter sossarna som dom lovade i valrörelsen. Tvärtom. - Avgiften för A-kassan blev för några fackförbund nästan 500:- i månaden inte max 250:- som Littorin och Reinfeldt lovade. - Akutsjukhusen ska säljas ut, vilket Reinfeldt högtidligt lovade att inte skulle ske i debatt med Göran. - Ingreppet i a-kassan var inte en “liten justering” utan vi har nu fått nordens sämsta sociala trygghet vid arbetslöshet. - Inga satsningar på lokaltrafiken i S-holm görs, tvärtom höjs biljettpriset utan tydliga nysatsningar. - Norrbottniabanan lovades högtidligt att denna skulle byggas, men nu ska det istället byggas en ringled runt S-holm istället. Dvs. en nådastöt mot norrländsk basindustri.[/codebox] Så ser det ut nu, ja. S lever så gott som bara på att Mona är ny partiledare. Inte har de snackat mycket om sin politik sedan valet. Alliansen har gjort vad de lovat och jag kan lova er att siffrorna inte kommer ser ut precis sådär under nästa valperiod. Anledningen till att S 'inte har snackat om sin politik' kan mycket väl bero på medias bristfälliga bevakning av oppositionspartier, för att det helt enkelt inte är så spännande/intressant. Jag kan dock tänka mig att deras ståndpunkter och åsikter finns att läsa på berörda partiers hemsidor. Sedan finns det väl heller ingen större nytta i att skriva och skicka ut ett valmanifest knappt tre år innan valet? Redigerad 26 januari, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Förstår inte varför alla grinar. Alla grinar säkert inte men man kan dock komma ihåg att redan från början ville lite mindre än hälften av alla som röstade inte ha någon högerregering överhuvudtaget. Men det låter väl inte lika klatshigt att säga att hälften av Sveriges röster gick till högerpartier. Ah, Sverige, alltid lika uppdelat! (Sorry att det blev offtopic, men...) Angående det här med Sverigedemokraterna så kommer det väl säkerligen leda till en del martyrskap. Det är rätt poppis bland främlingsfientliga partier att snacka om demokrati istället för att verkligen föra fram sina åsikter. Redigerad 26 januari, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Men, va? Vänsterpartiet förespråkar inte kommunism, var får du det ifrån? Sedan, visst, kan det finnas enskilda anhängare som fortfarande gråter en tår då de tänker på Berlinmurens fall, men det finns extremister inom alla partier. Men jag kan hålla med om att ett nätverk mot kommunism behövs, dagens ungdom (däribland jag) vet egentligen väldigt lite om kommunismen och dess... biverkningar. Så sent som i fjol uttalade sig Ohly om att han vill att alla personbilar ska ersättas av kollektivtrafik, oavsett hur miljövänliga bilarna än blir. Det är lika befogat att kalla vänstern för kommunister, som det är att kalla SD för främlingsfientliga. Jag tyckte mig minnas att det där inte stämde. Detta hittade jag på en blogg, skrivet av en herre vid namn Krister Hegsund. Jag har inte kollat punkterna, och granskat dem med utomstående källor; klockan är tre på natten, och jag vill sova. Vallöften som brutits - Biltullar i S-holm - Bensinskatten höjs inte sänks - Fastighetsskatten sänks inte för fastigheter utanför S-holm, i vissa fall tvärtom genom en rotation av kostnaden runt medianen. - Dom ville skapa dynamik på arbetsmarknaden men har istället genast infört en politik som cementerar anställningar genom att ingen vågar riskera sitt jobb och hamna på a-kassa. Dvs. facken kommer inte längre att acceptera uppsägningar utan enormt mycket större skadestånd till löntagarna. - Dom har höjt arbetsgivaravgiften för småföretagare. - Reinfeldt har i SR i januari sagt att han är EMOT reallöneökningar och att det är fackens fel om det inte blir några nya jobb. - Alliansen har SKURIT NED bidragen till länsstyrelserna med 130 miljoner vilket direkt slår mot dagens arbete med problemfamiljer. Dvs. dom värnade inte kvinnor och barn som dom gapade om i valrörelsen. Dvs. dom har inte “matchat” insatserna efter sossarna som dom lovade i valrörelsen. Tvärtom. - Avgiften för A-kassan blev för några fackförbund nästan 500:- i månaden inte max 250:- som Littorin och Reinfeldt lovade. - Akutsjukhusen ska säljas ut, vilket Reinfeldt högtidligt lovade att inte skulle ske i debatt med Göran. - Ingreppet i a-kassan var inte en “liten justering” utan vi har nu fått nordens sämsta sociala trygghet vid arbetslöshet. - Inga satsningar på lokaltrafiken i S-holm görs, tvärtom höjs biljettpriset utan tydliga nysatsningar. - Norrbottniabanan lovades högtidligt att denna skulle byggas, men nu ska det istället byggas en ringled runt S-holm istället. Dvs. en nådastöt mot norrländsk basindustri. Vad är det med dessa? Skulle dom avveckla den, men inte gjort det, eller skulle de fortsätta med en period till, men inte gjort det? Jag vet inte om bensinskatten höjs, men den sänks inte, och priset däremot, det ökar. Jag känner personligen inte någon som gått back på den sänkta fastighetsskatten, och de nya "omkringkostnaderna". Och jag bor inte i Stockholm, jag bor i en liten håla i Halland. Arbetsgivaravgiften har jag ingen koll på, men är det så så är det illa. Jag är också emot fackens metoder i vissa avseenden. Själv tycker jag att de miljonerna kunde ha tagits från fångvården, eller Ryssarna (som får runt 400 miljoner per år i Svenskt bistånd). Sedan stoppar inte sänkt a-kassa folk från att byta jobb på något som helst vis. Man ska ju jobba fram tills man får det nya jobbet. Vad menas med att akutsjukhusen ska säljas ut? Läggas ner eller? De e ganska illa i så fall. Fan vad du ska gnälla. Där jag bor kostar det mer än att köra bil att åka buss. Ni har aldrig hört folket på landet rasa för det. Är Bottniabanan officiellt nedlagd, eller har det bara blivit tyst om den sedan valet? Det har bara gått ett år sedan valet, och folk grinar redan. Det finns en orsak till att vi har val var fjärde år och inte varje. Det är därför att det tar tid att förverkliga vallöften. Hade man haft val varje år hade ingen kunnat planera mer än ett år framåt, vilket innebär att stora förändringar hade varit omöjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Men, va? Vänsterpartiet förespråkar inte kommunism, var får du det ifrån? Sedan, visst, kan det finnas enskilda anhängare som fortfarande gråter en tår då de tänker på Berlinmurens fall, men det finns extremister inom alla partier. Men jag kan hålla med om att ett nätverk mot kommunism behövs, dagens ungdom (däribland jag) vet egentligen väldigt lite om kommunismen och dess... biverkningar. Jag tyckte mig minnas att det där inte stämde. Detta hittade jag på en blogg, skrivet av en herre vid namn Krister Hegsund. Jag har inte kollat punkterna, och granskat dem med utomstående källor; klockan är tre på natten, och jag vill sova. Anledningen till att S 'inte har snackat om sin politik' kan mycket väl bero på medias bristfälliga bevakning av oppositionspartier, för att det helt enkelt inte är så spännande/intressant. Jag kan dock tänka mig att deras ståndpunkter och åsikter finns att läsa på berörda partiers hemsidor. Sedan finns det väl heller ingen större nytta i att skriva och skicka ut ett valmanifest knappt tre år innan valet? Ingen regeringen har hållit alla sina vallöften, det får man alltid räkna med. Ibland är anledningen till det att vissa löften går emot varandra (sänkt bensinskatt kanske går emot miljöpolitiken, osv). Fast jag tänker inte disskutera specifika frågor som jag inte är insatt i. Och, ja, det sistnämda stämmer. Det är därför plus den nya partiledaren som S leder alla opinionsundersökningar. Mona kanske blir totalt överkörd under nästa valrörelse så alliansen får styra i fyra år till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hur kommer det sig att ingen gör detsamma mot några av partierna i vänstern? Jag menar, anarki kan inte fungera, så då borde man informera folket om att det är så genom att starta nätverk. Kommunism har aldrig fungerat, och eftersom att Vänstern är kommunister, även om dom påstår att de inte längre är det (men vi vet alla att dom är det, och kommer sätta planekonomi på kartan igen om dom bara får tillräckligt många röster), borde man starta nätverk mot dom. Detta är ännu ett fjantigt påfund. Tack gode gud att de inte fick bilda regering den här gången. Jag är inte heller för Sverigedemokraterna, men för den sakens skull behöver man inte skapa ett nätverk specifikt mot dom. Det hela känns ganska, som tidigare sagt, odemokratiskt. Ordet kommunist betyder olika saker för olika personer, därför vad det extremt klumpigt av Ohly att sätta den stämpeln på sig själv. För mig är också ordet något hemskt eftersom jag tänker på Mao, Stalin, Pol Pot och alla andra jävla as som hittat ett sätt att underkuva folket. Det är emellertid ren kommunistparanoia från din sida att tro att Sveriges Vänsterpari skulle på något sätt sträva efter sånt här styre. Ingen seriöst politiskt debbatör skulle påstå det. Kommer det däremot ett Stalin-parti så ska självklart detta motarbetas. Du gör dig bara så dum när du tror att sveriges vänsterkant har samma avsikter som historiens kommunistdiktaturer. Så ser det ut nu, ja. S lever så gott som bara på att Mona är ny partiledare. Inte har de snackat mycket om sin politik sedan valet. Alliansen har gjort vad de lovat och jag kan lova er att siffrorna inte kommer ser ut precis sådär under nästa valperiod. Det är ju det dom inte har. Den känslan man får hela tiden är ju nästan så man tycker synd om Reinfelt för han klantar till det så mycket med alla idiotministrar och andra skandaler. Mer konkreta grejer skrevs ju i bloggen som AngryAxel postade, såklart väldigt subjektivt skriven men mycket av det stämmer ju sorgligt nog. Så sent som i fjol uttalade sig Ohly om att han vill att alla personbilar ska ersättas av kollektivtrafik, oavsett hur miljövänliga bilarna än blir. Det är lika befogat att kalla vänstern för kommunister, som det är att kalla SD för främlingsfientliga. Vad är det med dessa? Skulle dom avveckla den, men inte gjort det, eller skulle de fortsätta med en period till, men inte gjort det? Jag vet inte om bensinskatten höjs, men den sänks inte, och priset däremot, det ökar. Jag känner personligen inte någon som gått back på den sänkta fastighetsskatten, och de nya "omkringkostnaderna". Och jag bor inte i Stockholm, jag bor i en liten håla i Halland. Arbetsgivaravgiften har jag ingen koll på, men är det så så är det illa. Jag är också emot fackens metoder i vissa avseenden. Själv tycker jag att de miljonerna kunde ha tagits från fångvården, eller Ryssarna (som får runt 400 miljoner per år i Svenskt bistånd). Sedan stoppar inte sänkt a-kassa folk från att byta jobb på något som helst vis. Man ska ju jobba fram tills man får det nya jobbet. Vad menas med att akutsjukhusen ska säljas ut? Läggas ner eller? De e ganska illa i så fall. Fan vad du ska gnälla. Där jag bor kostar det mer än att köra bil att åka buss. Ni har aldrig hört folket på landet rasa för det. Är Bottniabanan officiellt nedlagd, eller har det bara blivit tyst om den sedan valet? Det har bara gått ett år sedan valet, och folk grinar redan. Det finns en orsak till att vi har val var fjärde år och inte varje. Det är därför att det tar tid att förverkliga vallöften. Hade man haft val varje år hade ingen kunnat planera mer än ett år framåt, vilket innebär att stora förändringar hade varit omöjliga. Varför radar du upp ointressant fakta om ditt privatliv? Du får ju se på det stora hela och vad borgarnas förändringar verkligen leder till. Jag orkar heller inte leta källor till allt som skrevs men kan i alla fall bevisa att de höjde bensinskatten: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=709518 Det är därför plus den nya partiledaren som S leder alla opinionsundersökningar. Mona kanske blir totalt överkörd under nästa valrörelse så alliansen får styra i fyra år till... Jag tror att Mona är väldigt bra för svensk politik och socialdemokraterna. Folk var trötta på GP och på att saker och ting bara fortsatte som vanligt, det var därför det blev regeringsskifte. Nu kommer Sahlin och kastar om en massa och sparkar ut det som är kvar av Persson, Per Nuder tex. Dessutom hoppas jag många inser vikten av att äntligen få en kvinnlig stadsminister i detta land som ibland kallas världens modernaste... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Så sent som i fjol uttalade sig Ohly om att han vill att alla personbilar ska ersättas av kollektivtrafik, oavsett hur miljövänliga bilarna än blir. Det är lika befogat att kalla vänstern för kommunister, som det är att kalla SD för främlingsfientliga. Jag förstår inte hur du kopplar mening ett med mening två. Förklara gärna. Och hänvisa gärna det första påståendet till en källa; det blir mer trovärdigt så. Själv hittade jag inget om det vid en snabb googling. Jag känner personligen inte någon som gått back på den sänkta fastighetsskatten, och de nya "omkringkostnaderna". Och jag bor inte i Stockholm, jag bor i en liten håla i Halland. ...och jag känner personligen ingen som blivit antastad på sin arbetsplats, betyder det att ingen blir det? Arbetsgivaravgiften har jag ingen koll på, men är det så så är det illa. Det är så. Vad menas med att akutsjukhusen ska säljas ut? Läggas ner eller? De e ganska illa i så fall. Att de oåterkalleligt ska säljas till bolag med vinstintresse. Blogg Fan vad du ska gnälla. Där jag bor kostar det mer än att köra bil att åka buss. Ni har aldrig hört folket på landet rasa för det Oh no he didn't! När har jag gnällt? Jag argumenterar, och svarar på dina inlägg. Som jag skrev, är det inte mina ord i kodlådan. Men på tal om kollektivtrafiken, så är det kasst att de höjer priserna, både ur en klass- och miljösynvinkel. Detta slår mot de som använder kollektivtrafiken, vilket ofta är de som inte har råd (eller av andra skäl) inte köper en bil. Ofta är detta låginkomsttagare och studenter. Är Bottniabanan officiellt nedlagd, eller har det bara blivit tyst om den sedan valet? Det har bara gått ett år sedan valet, och folk grinar redan. Det finns en orsak till att vi har val var fjärde år och inte varje. Det är därför att det tar tid att förverkliga vallöften. Hade man haft val varje år hade ingen kunnat planera mer än ett år framåt, vilket innebär att stora förändringar hade varit omöjliga. Jag hittar ingen opartisk källa till detta, tyvärr, men tyckte ändå att denna artikel var läsvärd. Allt pekar på att Alliansen inte ämnar att finansiera Norrbotniabanan, så det kommer med all sannolikhet att vara tyst om den i några år till. Artikel ur NSD Ingen regeringen har hållit alla sina vallöften, det får man alltid räkna med. Det f örstår jag, ag säger inte att det inte är så; ville bara svara på darkjaks kommentar om att moderaterna bara brutit ett vallöfte hittills. Och, ja, det sistnämda stämmer. Det är därför plus den nya partiledaren som S leder alla opinionsundersökningar. Du tror inte att det kan bero på att man helt enkelt ogillar Alliansens politik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Fan va utkukad denna tråden blev efter bara andra sidan. Jag tycker som sagt att det är jävligt odemokratiskt att man driver kampanj för att motverka ett parti och även att man är ute efter enskilda Sverigedemokrater. Sjukt när Sverige är rankat som ett av världens mest demokratiska länder... http://www.flashback.se/artikel/212/riksda...verigedemokrat/ http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_index Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Du tror inte att det kan bero på att man helt enkelt ogillar Alliansens politik? Under hösten 2005 var stödet för S och GP mycket lågt. Nu, vintern 2008, är stödet mycket högt, trots att offentligheten knappt vet vad som skett med partiet sedan valet och Monas tillträdande. Det är nog lite mer än bara missnöje med alliansens politik. Trendröstare existerar, speciellt bland unga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Fan va utkukad denna tråden blev efter bara andra sidan. Jag tycker som sagt att det är jävligt odemokratiskt att man driver kampanj för att motverka ett parti och även att man är ute efter enskilda Sverigedemokrater. Sjukt när Sverige är rankat som ett av världens mest demokratiska länder... Men IMBECILL! Räckte det inte med att jag svarade på det där en gång, måste du skriva samma sak igen? Här är inlägget: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=971645 Men om du nu inte håller med om det jag skrev (vilket du såklart har rätt att inte göra) så skriv inte bara samma sak igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Men IMBECILL! Räckte det inte med att jag svarade på det där en gång, måste du skriva samma sak igen? Här är inlägget: <a href="http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s=&showtopic=44151&view=findpost&p=971645" target="_blank">http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=971645</a> Men om du nu inte håller med om det jag skrev (vilket du såklart har rätt att inte göra) så skriv inte bara samma sak igen! Jag skrev samma sak två gånger och det påpekade jag också men jag nämnde också att jag tycker att det är fult att vara efter enskilda individer och så postade jag ett exempel. Jag tycker som sagt att det är jävligt odemokratiskt .... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Jag skrev samma sak två gånger och det påpekade jag också men jag nämnde också att jag tycker att det är fult att vara efter enskilda individer och så postade jag ett exempel. Rätta mig om jag har fel, men var det inte en enskild individ som råkade vara en (S)-anhängare som utförde ett slags repressalier mot en individ som råkade vara (SD)-anhängare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts