Jacker Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 "S bildar nätverk mot sd" (DN.se) S ska nu alltså motarbeta SD på en strategisk nivå. Vad kommer det innebära? Vad tycker du? - - - Jag ska börja med att påpeka att jag inte är Sverigedemokrat, men jag tycker ändå detta rimmar ganska illa med demokrati och det är därför jag startar denna tråden. För det första är bildandet av ett nätverk där man öppet motarbetar ett politiskt parti odemokratiskt agerande i sig. Dessutom har sossarna börjat använda sig av mer och mer maffialiknande metoder mot SD enda sedan valet 2006, t.ex. Carina Häggs försök att inleda bojkott mot en företagare i Värnamo. För det andra är det ett brott mot dem som demokratiskt valde att rösta på SD. Och skulle det hela kunna leda till att fler liknande nätverk bildas där odemokratiska metoder används mot motståndare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 "S bildar nätverk mot sd" (DN.se) S ska nu alltså motarbeta SD på en strategisk nivå. Vad kommer det innebära? Vad tycker du? - - - Jag ska börja med att påpeka att jag inte är Sverigedemokrat, men jag tycker ändå detta rimmar ganska illa med demokrati och det är därför jag startar denna tråden. För det första är bildandet av ett nätverk där man öppet motarbetar ett politiskt parti odemokratiskt agerande i sig. Dessutom har sossarna börjat använda sig av mer och mer maffialiknande metoder mot SD enda sedan valet 2006, t.ex. Carina Häggs försök att inleda bojkott mot en företagare i Värnamo. För det andra är det ett brott mot dem som demokratiskt valde att rösta på SD. Och skulle det hela kunna leda till att fler liknande nätverk bildas där odemokratiska metoder används mot motståndare? Låter bra. Hatar att Sverigedemokraterna får aggera nästintill ostört, jävlas as. Dessutom är det odemokratiskt att slänga ut invadrare (vilket dom indirekt vill eller i alla fall deras röstare) och precis som nazistiska parter tas då inte samma hänsyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Låter bra. Hatar att Sverigedemokraterna får aggera nästintill ostört, jävlas as. Dessutom är det odemokratiskt att slänga ut invadrare (vilket dom indirekt vill eller i alla fall deras röstare) och precis som nazistiska parter tas då inte samma hänsyn. Har SD sagt att det vill kasta ut invandrare? För vad jag vet vill de bara "stänga portarna". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Lär dig stava din horunge. Tar min otroligt flashiga makt och ändrar S till ett R. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Med tanke på att alla ska ha rätt at uttrycka sina politiska åsiker och kunna ställa upp i val och bla bla bla, så här det är ganska dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Med tanke på att alla ska ha rätt at uttrycka sina politiska åsiker och kunna ställa upp i val och bla bla bla, så här det är ganska dåligt. Om man läser DN-artikeln så handlar det om att "visa att deras politik är invandrarfientlig och inte håller för granskning.", inte förbjuda partiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Jag tycker att sossarna kan gå och lägga sig och sköta sin egen politik och sluta att motarbeta andra. Riktigt odemokratiskt är vad det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Gillar inte heller det här motarbetande mot SD. Precis som när de säger att de inte kommer att släppa in dem i riksdagen nästa val, om de nu lyckas ta sig förbi 4% spärren. Spelar ingen roll vad de tycker elelr vad den enskilla människan anser, vi lever i en demokrati, och säger Sveriges befolkning att de vill se SD i riksdagen, då skall de andra partierna acceptera detta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Gillar inte heller det här motarbetande mot SD. Precis som när de säger att de inte kommer att släppa in dem i riksdagen nästa val, om de nu lyckas ta sig förbi 4% spärren. Spelar ingen roll vad de tycker elelr vad den enskilla människan anser, vi lever i en demokrati, och säger Sveriges befolkning att de vill se SD i riksdagen, då skall de andra partierna acceptera detta... Socialdemokraterana är bara ett parti och att ta ställning mot rasister på det här viset är väl inte odemokratiskt! Ordet "nätverk" är DN:s ord och "motarbeta" är Jackers ord. Vad S vill göra låter sunt på alla sätt tycker jag: Nu bryter socialdemokraterna tystnaden och tar en aktiv debatt med Sverigedemokraterna Vi ska visa att deras politik är invandrarfientlig och inte håller för granskning. Tidigare har Sverigedemokraterna drivit en anti-facklig linje och velat avskaffa medbestämmandelagen mbl. Sd säger nu att man under våren ska se över sin politik för att anpassa den till sina väljare. Mats Johansson tror inte på omsvängningen. - Jag är säker på att de är samma gamla parti. De är främlingsfientliga, löntagarfientliga och kvinnofientliga. Det är vår uppgift att visa att de är populister. - Vi ska också visa hur socialdemokrain är en folkrörelse som kan visa empati för dem som känner att de inte är delaktiga. Viktigt är att lyfta fram hur fel det är att ställa grupper mot varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Mina AFA-, UV- och SUF-vänner jublar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Jag tycker det låter bra. Fast jag undrar om det verkligen kommer hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Läser man The Dudes quote är det väl inget konstigt alls. Bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Socialdemokraterana är bara ett parti och att ta ställning mot rasister på det här viset är väl inte odemokratiskt! Ordet "nätverk" är DN:s ord och "motarbeta" är Jackers ord. Vad S vill göra låter sunt på alla sätt tycker jag: Okej, verkar inte vara några problem med det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Vad 'The Dude' sade. Jag hoppas innerligt att S's strategi fungerar, vore kasst om SD knep riksdagsplats(er). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Socialdemokraterana är bara ett parti och att ta ställning mot rasister på det här viset är väl inte odemokratiskt! Ordet "nätverk" är DN:s ord och "motarbeta" är Jackers ord. Vad S vill göra låter sunt på alla sätt tycker jag: Det som gör mig skeptisk är de tidigare "ospsortsliga" metoderna som använts och risken för att fula knep ökar. Och dessutom gäller det för sossarna att verkligen vara konstruktiva och behandla dem med samma respekt som alla andra motståndare. Att ställa sig och peka på dem och skrika "NI ÄR RASISTER, FATTA!!" ökar bara martyrrollen för partiet. Och samtidigt måste sossarna vända sig åt dem som gått från deras parti till SD (S är det parti som har haft flest övergångar till SD) och visa att man kan för en politik de känner sig hemma i. Men som sagt stöder inte jag SD, och tänker inte argumentera för dem. Vad jag däremot förespråkar är att ta det hela på ett vuxet sätt, och inte förvandla debatten till en jävla sandlåda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Det som gör mig skeptisk är de tidigare "ospsortsliga" metoderna som använts och risken för att fula knep ökar. Och dessutom gäller det för sossarna att verkligen vara konstruktiva och behandla dem med samma respekt som alla andra motståndare. Att ställa sig och peka på dem och skrika "NI ÄR RASISTER, FATTA!!" ökar bara martyrrollen för partiet. Och samtidigt måste sossarna vända sig åt dem som gått från deras parti till SD (S är det parti som har haft flest övergångar till SD) och visa att man kan för en politik de känner sig hemma i. Men som sagt stöder inte jag SD, och tänker inte argumentera för dem. Vad jag däremot förespråkar är att ta det hela på ett vuxet sätt, och inte förvandla debatten till en jävla sandlåda. *klapar snel hest* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 . Att ställa sig och peka på dem och skrika "NI ÄR RASISTER, FATTA!!" Det är väl just det man ska sluta med nu, och istället ta debatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Om man läser DN-artikeln så handlar det om att "visa att deras politik är invandrarfientlig och inte håller för granskning.", inte förbjuda partiet. Hur kommer det sig att ingen gör detsamma mot några av partierna i vänstern? Jag menar, anarki kan inte fungera, så då borde man informera folket om att det är så genom att starta nätverk. Kommunism har aldrig fungerat, och eftersom att Vänstern är kommunister, även om dom påstår att de inte längre är det (men vi vet alla att dom är det, och kommer sätta planekonomi på kartan igen om dom bara får tillräckligt många röster), borde man starta nätverk mot dom. Detta är ännu ett fjantigt påfund. Tack gode gud att de inte fick bilda regering den här gången. Jag är inte heller för Sverigedemokraterna, men för den sakens skull behöver man inte skapa ett nätverk specifikt mot dom. Det hela känns ganska, som tidigare sagt, odemokratiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hur kommer det sig att ingen gör detsamma mot några av partierna i vänstern? Jag menar, anarki kan inte fungera, så då borde man informera folket om att det är så genom att starta nätverk. Kommunism har aldrig fungerat, och eftersom att Vänstern är kommunister, även om dom påstår att de inte längre är det (men vi vet alla att dom är det, och kommer sätta planekonomi på kartan igen om dom bara får tillräckligt många röster), borde man starta nätverk mot dom. Detta är ännu ett fjantigt påfund. Tack gode gud att de inte fick bilda regering den här gången. Jag är inte heller för Sverigedemokraterna, men för den sakens skull behöver man inte skapa ett nätverk specifikt mot dom. Det hela känns ganska, som tidigare sagt, odemokratiskt. Det kanske var bra att högerpartierna vann så alla fick bli påminda om hur dåliga de är. DN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Det kanske var bra att högerpartierna vann så alla fick bli påminda om hur dåliga de är. DN Förstår inte varför alla grinar. De har uppfyllt alla sina vallöften utom ett: Att driva en försvarspolitik som ska möjliggöra både nationellt försvar och utlandsstyrkor, samt att göra det möjligt för en framtida snabb utökning. Istället har de bara fortsatt i förra regeringens fotspår och skurit ner. Sen förväntade alla sig i ärlighetens namn att man skulle göra slag i saken och sänka bensinskatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts