Jump to content

Dagens tidning!

Vice.
 Share

Recommended Posts

Okej, detta kan faktiskt bli kul. :ermm:

Kom på idag att olika tidningars första sidor är olika. Så det kunde vara kul att se vad er lokala tidning anser vara dagens stora nyhet. Alltså, posta inte första sior på Expressen/aftonbladet, utan första sidan från er lokala tidning!

Jag börjar, dagens första sida på SYDSVENSKAN:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska kasst syfte i denna tråd, men jag lånar den ändå. Vilken är den ledande tidningen i Norrköping och var kan man köpa lösa exemplar av den (alltså inte prenumerera)?

Satsar mina pengar på Östgötska Correnspondenten (Corren).. Brukar gå att köpa på ICA och så, i alla fall här omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska kasst syfte i denna tråd, men jag lånar den ändå. Vilken är den ledande tidningen i Norrköping och var kan man köpa lösa exemplar av den (alltså inte prenumerera)?

Satsar mina pengar på Östgötska Correnspondenten (Corren).. Brukar gå att köpa på ICA och så, i alla fall här omkring.

Det eller NT.. Samma bolag som äger tidningarna..

oj just det.. det heter Östgöta Correspondenten.. men det är inget stort fel så jag släpper det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det eller NT.. Samma bolag som äger tidningarna..

oj just det.. det heter Östgöta Correspondenten.. men det är inget stort fel så jag släpper det :)

Corren är inte så stor i Norrköping; där är det NT som regerar. Tror faktiskt Folkbladet kommer på andraplats innan Corren. Linköpings hetaste är däremot Corren, helt klart. Inte för att jag sett några försäljningssiffror, men jag har aldrig härt talas om nån annan lokaltidning i Linköping än Corren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Corren är inte så stor i Norrköping; där är det NT som regerar. Tror faktiskt Folkbladet kommer på andraplats innan Corren. Linköpings hetaste är däremot Corren, helt klart. Inte för att jag sett några försäljningssiffror, men jag har aldrig härt talas om nån annan lokaltidning i Linköping än Corren.

Finns ju Linköpingsbladet.. men det kommer bara nån gång i veckan eller vad det är så det är ju inget dagblad.

Och Corren är ju hyfsat inriktat på Linköping i lokala artiklar.

Måste nog leta upp dagens corren för trevlig natlektyr (ordet fritt pwns!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw så måste det ju vara Extra Östergötland som är störst i Linkan? Varenda buss och vartenda tåg har den ju gratis när man stiger ombord. Och ett större kommunaltrafiknätverk än Linköpings får man leta efter, känner jag. Massvis med busshållplatser har ju ett Extra-ställ där man bara går och plockar. De finns ju i Norrköping också, men inte lika mycket av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw så måste det ju vara Extra Östergötland som är störst i Linkan? Varenda buss och vartenda tåg har den ju gratis när man stiger ombord. Och ett större kommunaltrafiknätverk än Linköpings får man leta efter, känner jag. Massvis med busshållplatser har ju ett Extra-ställ där man bara går och plockar. De finns ju i Norrköping också, men inte lika mycket av dem.

Jo fast det känns inte som att den tidningen räknas.. det är ju i stort sett copy-paste ifrån TT, Corren och DN... :)

Det är lite som Vi i Villa. "SVERIGES STÖRSTA TIDNING FÖR VILLAÄGARE!" jo men sen så skickar ni ju ut tidningen till alla villahushåll i hela sverige gratis.. inte så konstigt kanske? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men Extra Östergötland är ju en rätt så usel gratistidning. Inte för att tala om deras huvudrubriker...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-10629-1201215428_thumb.jpg

:)

Haha, ja, det är en jävla skum tidning ibland. De har ju som mål att bli mer folkliga i språket, men ibland är det nästan pinsamt att stå och läsa en sån där tidning!

Saker jag stör mig på med EÖ (eww, vilken ful förkortning!) är att de skriver slang som om det vore det rätta svenska ordet. "Snodde" istället för "stal", etc. Man får ofta känslan av att det är Linda F16 som skriver uppsats till svenskan, eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor