Jump to content

Var käkar du?

Jacker
 Share

Recommended Posts

Jo, det vore kanske kul att se vad forumiterna har för matvanor. Var käkar ni när ni inte äter hemma, i skolan eller hos någon annan person? Några tips på bra käk?

Jacker brukar vanligtvis käka på Burger King när det kommer till snabbmat. Men mitt favoritställe är Jensens Böfhus. En halvblodig biff med whiskeysås och råstekt potatis som sköljs ned med en starköl är rätt svårslaget, så Jensens rekommenderas om det finns där du bor. :blink: Sen finns La Baguetté i Örebro där man kan käka någon gång ibland, helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I Norrköping finns Källaren Bacchus det är väl ingen restaurang man går till dagligen direkt men deras plankstek är så god så jag skulle kunna döda för den. Alla som bor i närheten och inte testat Bacchus ska fan i mig tvinga sig själv dit.

Nåväl, det jag mest sticker till är Pizzerian i närheten, här ute finns inte så mycket variation, två pizzerior och en grill som inte är jättefräsch.

Är jag i Skärblacka och blir sugen på hamburgare så sticker jag till grillen, han gör otroligt goda osthamburgare.

Är jag i Skärblacka och blir sugen på pizza så drar jag till den närmsta pizzerian av de två.

Annars brukar jag dra till ica och köpa deras färdiga baguetter. Skagenröra-baguette. :blink:

Är jag inne i Norrköping och blir sugen på något så blir det antingen närmsta pizzeria eller närmsta hamburgerrestaurang. Oftast McDonald's då det är den enda som finns inne i centrum, Max ligger en bit ut men orkar man med spårvagnsresa plus en liten promenad så drar man dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Phoenix! Absolut, bästa kebaben och pizzan i sta'n. Annars duger kebabhuset väl. Har inte ätit på finare resturanger här än, men det där lilla cafét vid ån är sådär underbart att käka vid på sommaren och se solen skina.

Jacker förresten, jag brukade alltid käka på den där lilla pizzerian nere i centrum. Vad hette det nu igen? Det skulle tydligen vara minsta pizzerian i hela Sverige. Men det var jäkligt gott där. Alltså i Örebro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Phoenix! Absolut, bästa kebaben och pizzan i sta'n. Annars duger kebabhuset väl. Har inte ätit på finare resturanger här än, men det där lilla cafét vid ån är sådär underbart att käka vid på sommaren och se solen skina.

Jacker förresten, jag brukade alltid käka på den där lilla pizzerian nere i centrum. Vad hette det nu igen? Det skulle tydligen vara minsta pizzerian i hela Sverige. Men det var jäkligt gott där. Alltså i Örebro.

Kan du beskriva lite mer exakt var den ligger? Faktiskt inte hört talas om. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Norrköping finns Källaren Bacchus det är väl ingen restaurang man går till dagligen direkt men deras plankstek är så god så jag skulle kunna döda för den. Alla som bor i närheten och inte testat Bacchus ska fan i mig tvinga sig själv dit.

Nåväl, det jag mest sticker till är Pizzerian i närheten, här ute finns inte så mycket variation, två pizzerior och en grill som inte är jättefräsch.

Är jag i Skärblacka och blir sugen på hamburgare så sticker jag till grillen, han gör otroligt goda osthamburgare.

Är jag i Skärblacka och blir sugen på pizza så drar jag till den närmsta pizzerian av de två.

Annars brukar jag dra till ica och köpa deras färdiga baguetter. Skagenröra-baguette. :blink:

Är jag inne i Norrköping och blir sugen på något så blir det antingen närmsta pizzeria eller närmsta hamburgerrestaurang. Oftast McDonald's då det är den enda som finns inne i centrum, Max ligger en bit ut men orkar man med spårvagnsresa plus en liten promenad så drar man dit.

La Gondola ! Ingen halvskabbig hamburgerställe och inte heller någon fin svindyr resturang. Helt lagom! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

La Gondola ! Ingen halvskabbig hamburgerställe och inte heller någon fin svindyr resturang. Helt lagom! :blink:

Ja! Det är den pizzerian vi går till oftast. Men vi går bara dit de tider som det är buffé. :blink:

Tänk er en pizza/pasta/köttfärs-buffé med tacochips och pizzabröd.

Men deras kebabtallrik är också riktigt god.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du beskriva lite mer exakt var den ligger? Faktiskt inte hört talas om. :blink:

Hmm, kommer faktiskt inte ihåg så exakt. Det jag minns är att vi gick förbi polishuset några/något kvarter bort och där låg det. Det fanns nog inga bord ute och den var allmänt svår att hitta. Kommer ihåg att viadukten över slottet var i närheten och att vi gick förbi polishuset i västlig riktning. Sedan var det jättelitet där inne och bara 2-3 små bord och små stolar.

Mer kommer jag inte ihåg.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor