Cyper Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 (redigerad) Har aldrig riktigt gillat kaffe, provar väl det någon gång ibland (ungefär en gång om året) för att det kan möjligtvis vara någonting som man helt plötsligt ändrar uppfattning om. Tycker att det låter ganska fjantigt att vissa försöker "vänja" in smaken även om dom inte tycker om kaffe. Kom inte till kaffet, låt det kommer till er. Precis. Den ''goda smaken'' kommer då den kommer. Jag gillar inte surströming men jag försöker inte ''vänja'' mig att gilla det. Smakar det någon gång var annat år för att se om jag ändrat uppfattningen och utökat mina smaklökar. Kebab: Ja http://www.gtasajten.com/forum/style_emoticons/default/cool.gif Redigerad 23 januari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Exakt vad menas med kokkaffe? En kastrull på spisen? http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Kaffe kokat i en kaffepanna (kaffehurra om du ska koka över öppen eld). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Visst luktar kisset ganska mycket när man har druckit lite kaffe innan? Ammoniak eller? http://ww2.beffo.se/upload/pic~/img538/hmm.gif Hur som helst, jag har börjat uppskatta kaffe (till och med skolans bryggkaffe) mer och mer.. Det är inte dumt att ta med sig en stor kopp till företagsekonomilektionera. Att dricka kaffe och resultatkalkylera känns verkligen vuxet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 (redigerad) Blir snudd på koffeinmissbrukare så fort det finns en gratis kaffeautomat i närheten. Hände under praktik och sommarjobb på Länsstyrelsen, vet att det kommer att hända igen under de kommande två månaderna då man börjar sin praktik på Uppsala kommun.. *edit Händer dock ALDRIG att jag ens kommer i närheten av kaffe annars. Så nästa vecka blir det första gången jag dricker kaffe sen augusti. Så ser det ut på BBears kaffefront. Redigerad 14 februari, 2008 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Själv gillar jag inte direkt kaffe, men blir mer och mer van. Har börjat dricka kaffe för att hålla mig vaken på föreläsningarna i skolan. Svart förresten, mjölk eller socker gör inte smaken bättre enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Dricker mest kaffe när jag blir bjuden eller nån säger "ska vi ta en kopp kaffe?" dricker nästan aldrig kaffe annars. mest som en social grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 I morse gjorde jag en termos och tog med mig till jobbet. Man måste ju ha några ljuspunkter i dessa sega dagar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Mmm, morgonkaffe. *slurrrrrrrp* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Kaffe är naturligvis ett idiotiskt påfund och samtidigt en direkt avskyvärd och vedervärdig dryck som förtjänar att föraktas av alla rättänkande individer. "Man måste lääära sig dricka det", brukar folk säga men varför i hela helvete skall man (läs:jag) "lära" sig dricka något som inte är gott till att börja med? Dumheter! Undertecknad vägrar givetvis att acceptera argument om vuxenhet, manlighet samt "alla"-gör-det-argumentet. Det finns flera negativa konsekvenser kopplade till koffeinmissbruket; ett är naturligtvis, just det, - själva beroendet till drycken som uppstår, det har jag de facto själv kunnat bevittna bland mina koffeinmissbrukande bekanta. Jag kan ju säga att det inte, för att uttrycka det milt, är en särskilt trevlig syn att se sina vänner sjunka allt djupare ner i koffeinträsket. Ett ytterligare problem med kaffedrickandet är att de bidrar till ohälsa och främst då fetma och blod-och kärlsjukdomar i och med att koffeinslaven i sin misär gärna äter t.ex. ohyggliga mängder kakor, bakelser och wienerbröd m.m. när denne intar sin dos av dödsknarket. Ett sista argument mot folkdrogen är att den, liksom t.ex. nikotin, skadar ekonomin och produktiviteten. Det ligger naturligtvis icke i ekonomins, företagens eller nationalstatens intresse att proletariatet anordnar s.k. fikapauser (läs:drug meetings) under arbetsdagens gång och det är befängt samt mycket beklagligt att sådan verksamhet får fortgå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Kaffe är naturligvis ett idiotiskt påfund och samtidigt en direkt avskyvärd och vedervärdig dryck som förtjänar att föraktas av alla rättänkande individer. "Man måste lääära sig dricka det", brukar folk säga men varför i hela helvete skall man (läs:jag) "lära" sig dricka något som inte är gott till att börja med? Dumheter! Undertecknad vägrar givetvis att acceptera argument om vuxenhet, manlighet samt "alla"-gör-det-argumentet. Det finns flera negativa konsekvenser kopplade till koffeinmissbruket; ett är naturligtvis, just det, - själva beroendet till drycken som uppstår, det har jag de facto själv kunnat bevittna bland mina koffeinmissbrukande bekanta. Jag kan ju säga att det inte, för att uttrycka det milt, är en särskilt trevlig syn att se sina vänner sjunka allt djupare ner i koffeinträsket. Ett ytterligare problem med kaffedrickandet är att de bidrar till ohälsa och främst då fetma och blod-och kärlsjukdomar i och med att koffeinslaven i sin misär gärna äter t.ex. ohyggliga mängder kakor, bakelser och wienerbröd m.m. när denne intar sin dos av dödsknarket. Ett sista argument mot folkdrogen är att den, liksom t.ex. nikotin, skadar ekonomin och produktiviteten. Det ligger naturligtvis icke i ekonomins, företagens eller nationalstatens intresse att proletariatet anordnar s.k. fikapauser (läs:drug meetings) under arbetsdagens gång och det är befängt samt mycket beklagligt att sådan verksamhet får fortgå. En kaffe(miss?)brukare får nästan uteslutande ut positiva effekter av bruket, så varför skulle man avhålla sig och gå miste om det? Folk dricker kaffe för att det är gottsocialtuppiggandenågot att se fram emot på dagenför att stilla ett beroende Undersökningar om kaffe visar förövrigt att det generellt sett har en positiv effekt för välbefinnandet (såg jag efter lite googling). Kolla på gamla människor som druckit kaffe hela sitt liv, ser de ut att ta skada av detta? Tycker inte du att de borde få behålla den trevliga stunden på dagen när de får brygga sitt kaffe och ta fram sitt fikabröd, och kanske bjuda över en bekant? Kaffe lär ju inte vara mer beroendeframkallande och knappast lika skadligt som t.ex. alkohol, och det dricker ju även du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Kaffe lär ju inte vara mer beroendeframkallande och knappast lika skadligt som t.ex. alkohol, och det dricker ju även du? Den där frågan är bara trams. Du får inget svar därför att det är trams. btw. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 btw. ? Även om Internet är ""serious business" så ska man väl ändå svara? Vadfanvilldu här egentligen, bara göra dig lustig över saker och ting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Även om Internet är ""serious business" så ska man väl ändå svara? Vadfanvilldu här egentligen, bara göra dig lustig över saker och ting? Du får inget svar för det du håller på med är trams. Jag tycker att det framkommer ganska väl att jag var ironisk där i mitt första inlägg i den här tråden. Det överdrivna språket och ord som koffeinmissbrukare, dödsknark, proletariat, koffeinträsk, koffeinslav m.fl. torde göra det ganska uppenbart och jag är förvånad (eller okej, inte så jätteförvånad egentligen) över att du gör en så stor grej av det här. Var inte så allvarlig! Cheesus! Chill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag dricker inte kaffe och jag vill inte börja. försöker hålla mig borta ifrån det faktiskt, flera beroenden är inget jag vill ha så. Dock låter de smarrigt med en kaffe med skummad mjölk och grejjor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Du får inget svar för det du håller på med är trams. Jag tycker att det framkommer ganska väl att jag var ironisk där i mitt första inlägg i den här tråden. Det överdrivna språket och ord som koffeinmissbrukare, dödsknark, proletariat, koffeinträsk, koffeinslav m.fl. torde göra det ganska uppenbart och jag är förvånad (eller okej, inte så jätteförvånad egentligen) över att du gör en så stor grej av det här. Var inte så allvarlig! Cheesus! Chill. Du använder väldigt ofta det där språket och uppfattnignen jag fick när jag läste ditt inlägg var att du är emot kaffekonsumtion och lindade in detta i ett roligt Umberto-inlägg (som jag också tycker är roligt och uppskattar välskrivenheten). Jag fick bilden av att du (som tidigare diskuterats) "överdrev för att göra det skämtsamt". Men om du inte menade nånting med det du skrev så är mitt svar inte så relevant och vi kan släppa detta. Och ja, jag känner för att vara seriös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Du använder väldigt ofta det där språket och uppfattnignen jag fick när jag läste ditt inlägg var att du är emot kaffekonsumtion och lindade in detta i ett roligt Umberto-inlägg (som jag också tycker är roligt och uppskattar välskrivenheten). Jag fick bilden av att du (som tidigare diskuterats) "överdrev för att göra det skämtsamt". Men om du inte menade nånting med det du skrev så är mitt svar inte så relevant och vi kan släppa detta. Och ja, jag känner för att vara seriös. Okej, du har en poäng i det du skriver och jag förstår att det kunde förstås på fel sätt. Jag skall försöka göra det tydligare när jag är seriös och när jag inte är det i fortsättningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Idag avnjöt jag min första kopp espresso (dubbel). Tyckte det var intressant och ganska gott, men tråkigt att man får så lite. Däremot så fick jag fan en energikick av det. Har alltid trott att sådant bara är trams, men jag var verkligen uppåt där ett tag och förstod först inte vad det berodde på. En av mina systrar jobbar på café för tillfället så jag ska passa på att bli lite mer bevandrad inom kaffescenen. Har emellertid fortfarande svårt för mjölk i kaffe - tycker inte att man över huvud taget ska blanda mjölk med något vattenbaserat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Jag vill ha mitt kaffe svart! Varför försöka göra den bittra smaken mildare med socker och mjölk? Kaffe ska vara beskt och härligt! That's what God intended Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Har inte smakat kaffe sen jag var 7-8år. Börjar känna mig lite extra trött på morgonen och kaffe kanske är svaret. Vad bör man börja med som en riktig "rookie"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 (redigerad) Har inte smakat kaffe sen jag var 7-8år. Börjar känna mig lite extra trött på morgonen och kaffe kanske är svaret. Vad bör man börja med som en riktig "rookie"? Om du inte gillar den beska smaken så kan du ju köra på vanligt kaffe med mycket mjölk och socker. Annars funka cappuccino perfekt! Det är mer fylligt och gräddigt än vanligt kaffe, samtidigt som det smakar väldigt bra när man bara känner för en kopp kaffe Redigerad 19 mars, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts