Runar Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Jag blev nyligen bannad från en hemsida, ip-bannad. jag tänkte ändra ip:n så jag kan äga igen, men hur gör man det? Jag är ikopplad en router och enligt den här sidan så ska jag "release:a" min ip från mina router kontroller, men vad fan menas med det? Och var gör man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 OMG om du är bannad för du har hållt på och dummat dig så får du fan skylla dig själv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 (redigerad) OMG om du är bannad för du har hållt på och dummat dig så får du fan skylla dig själv.. Äh, tyst med dig jag var oskyldig och allt sånt, det skadar ändå inte er... btw, om man har trådlöst, hur ändrar man ip:n på den som är uppkopplat trådlöst? Redigerad 21 januari, 2008 av Runar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Gå in på Start>Kör och skriv "cmd" Skriv sedan in följande: @echo off echo ipconfig /flushdns ipconfig /flushdns echo ipconfig /release ipconfig /release echo ipconfig /renew ipconfig /renew exit Men jag tror inte du kan byta IP bara så där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Använd en proxy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Äh, tyst med dig jag var oskyldig och allt sånt. Om du var oskyldig varför blev du bannad da Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ssfh Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Gå in på Start>Kör och skriv "cmd" Skriv sedan in följande: @echo off echo ipconfig /flushdns ipconfig /flushdns echo ipconfig /release ipconfig /release echo ipconfig /renew ipconfig /renew exit Men jag tror inte du kan byta IP bara så där Funkar lika bra med endast: ipconfig /release ipconfig /renew Varför ska du överhuvetaget använda echo off när du kör dirket från cmd? varför använda exit och varför använda massa echo:n? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Kör man med sladden direkt in i modemet så finns det ett annat sätt att få ny IP på.. Iaf om man har BBB Skriv i kommandotolken eller lägg in i en .bat fil o kör =) ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 22 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Men jag kör ju med router, kan jag då bara plugga in sladden direkt i modemet, skriva de fräsiga grejorna i kommandotolken och sedan plugga i routern igen? Har jag ny ip då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Men jag kör ju med router, kan jag då bara plugga in sladden direkt i modemet, skriva de fräsiga grejorna i kommandotolken och sedan plugga i routern igen? Har jag ny ip då? Hmm.. kanske, aldrig testat det.. Borde nog funka antar jag.. ifall du har BBB, vet inte om det funkar med andra leverantörer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Hmm.. kanske, aldrig testat det.. Borde nog funka antar jag.. ifall du har BBB, vet inte om det funkar med andra leverantörer Funkar med telia iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 22 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Funkar med telia iaf var är det man pluggar in nätverkskabeln i modemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 var är det man pluggar in nätverkskabeln i modemet? Uttaget närmast strömsladden, uttag 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 22 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 (redigerad) Uttaget närmast strömsladden, uttag 1 så var det ja...tack! Edit: jag lyckas på något sätt vara så dålig att jag misslyckas att byta anslutning från routern till modemet...Jag tar närverkssladden som sitter från modemet till routern och sätter i datorn, istället för närverkskabeln från routern. men det funkar inte, vad fan gör jag för fel? det är så ruskigt dåligt av mig, jag var ju den som satte upp det här nätverket från början... HJÄLP! BTW GiZmo, vad ska man skriva där det står "DHCP Client" namnet på datan eller ?? Fan, jag vill inte vara bannad från skitsidan, vilka jävla as, de bannade mig för en bagatell, de ska dö! Redigerad 22 januari, 2008 av Runar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Du vet att det är sånna som dig vi hatar runar? ^^ även fast du inte gjort något här. Jag har en liknade fråga ; vi har två datorer en med trådlös anslutning den andra inpluggad i det trådlösa. Hur få jag ett unikt ip på båda datorerna ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Du vet att det är sånna som dig vi hatar runar? ^^ även fast du inte gjort något här. Jag har en liknade fråga ; vi har två datorer en med trådlös anslutning den andra inpluggad i det trådlösa. Hur få jag ett unikt ip på båda datorerna ? ??? Du menar att en dator är trådlös och den andra är kopplad till den t-lösa datorn? Om så är fallet så bryggar du bara dom så sköts IP:n automatiskt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Vet inte vad jag menar riktigt. Det trådlösa är inkopplat i en av datorerna. Min dator, en laptop, är uppkopplad via det trådlösa men inte inkopplat i den (fysiskt). hoppas du förstår, jag förstår knappt själv, kan rita en bild annars ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Vet inte vad jag menar riktigt. Det trådlösa är inkopplat i en av datorerna. Min dator, en laptop, är uppkopplad via det trådlösa men inte inkopplat i den (fysiskt). hoppas du förstår, jag förstår knappt själv, kan rita en bild annars ^^ Om dom inte går igenom varandra så ska man kunna göra så att dator väljer sin egna IP (inom LAN) så här: Där fyller du i en egen IP adress och om den är ledig (ledig i routern) så kommer dom datorerna alltid ha den IP:n. Så finns det ju också MAC-lås i dom mesta routrar idag så routern ser till att en viss MAC adress ALLTID har en viss IP.. Men detta ändrar inte din externa IP, alltså den som visas på internet för andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 23 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Du vet att det är sånna som dig vi hatar runar? ^^ även fast du inte gjort något här. Det är ett ömsesidigt hat ^^ även fast du är gay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Det är ett ömsesidigt hat ^^ även fast du är gay. M det vet väl din pappa, heheh snortorsk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts