Jump to content

Byta ip

Runar
 Share

Recommended Posts

OMG om du är bannad för du har hållt på och dummat dig så får du fan skylla dig själv..

Äh, tyst med dig jag var oskyldig och allt sånt, det skadar ändå inte er...

btw, om man har trådlöst, hur ändrar man ip:n på den som är uppkopplat trådlöst?

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in på Start>Kör och skriv "cmd"

Skriv sedan in följande:

@echo off

echo ipconfig /flushdns

ipconfig /flushdns

echo ipconfig /release

ipconfig /release

echo ipconfig /renew

ipconfig /renew

exit

Men jag tror inte du kan byta IP bara så där :lol:

Funkar lika bra med endast:

ipconfig /release

ipconfig /renew

Varför ska du överhuvetaget använda echo off när du kör dirket från cmd? varför använda exit och varför använda massa echo:n?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag kör ju med router, kan jag då bara plugga in sladden direkt i modemet, skriva de fräsiga grejorna i kommandotolken och sedan plugga i routern igen? Har jag ny ip då?

Hmm.. kanske, aldrig testat det.. Borde nog funka antar jag.. ifall du har BBB, vet inte om det funkar med andra leverantörer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uttaget närmast strömsladden, uttag 1 :blink:

så var det ja...tack!

Edit: jag lyckas på något sätt vara så dålig att jag misslyckas att byta anslutning från routern till modemet...Jag tar närverkssladden som sitter från modemet till routern och sätter i datorn, istället för närverkskabeln från routern. men det funkar inte, vad fan gör jag för fel? det är så ruskigt dåligt av mig, jag var ju den som satte upp det här nätverket från början... HJÄLP!

BTW GiZmo, vad ska man skriva där det står "DHCP Client" namnet på datan eller ?? :blink:

Fan, jag vill inte vara bannad från skitsidan, vilka jävla as, de bannade mig för en bagatell, de ska dö!

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att det är sånna som dig vi hatar runar? ^^ även fast du inte gjort något här.

Jag har en liknade fråga ; vi har två datorer en med trådlös anslutning den andra inpluggad i det trådlösa.

Hur få jag ett unikt ip på båda datorerna ?

???

Du menar att en dator är trådlös och den andra är kopplad till den t-lösa datorn?

Om så är fallet så bryggar du bara dom så sköts IP:n automatiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad jag menar riktigt. Det trådlösa är inkopplat i en av datorerna.

Min dator, en laptop, är uppkopplad via det trådlösa men inte inkopplat i den (fysiskt).

hoppas du förstår, jag förstår knappt själv, kan rita en bild annars ^^

Om dom inte går igenom varandra så ska man kunna göra så att dator väljer sin egna IP (inom LAN) så här:

post-3210-1201041504_thumb.jpg

Där fyller du i en egen IP adress och om den är ledig (ledig i routern) så kommer dom datorerna alltid ha den IP:n. Så finns det ju också MAC-lås i dom mesta routrar idag så routern ser till att en viss MAC adress ALLTID har en viss IP..

Men detta ändrar inte din externa IP, alltså den som visas på internet för andra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor