SilentViper Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 När ja startar upp datan så får ja "Felaktig boot.INI-fil typ och sen under stod det "Startar från C:/Windows/ typ sånt.. Men ja kommer in på datan. För ja ska ändra boot screen bilden som står Microsoft Windows XP på. Men då får ja ett medelande från TuneUp Utilities 2008 så säger den "An error occurred during the installation of the boot screen. The file boot.ini could not be loaded. The file either does not exust, or you do not have the necessary permissions to acces the file" Hur fixar ja detta. Och UTAN FORMENTERA OM DATORN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 När ja startar upp datan så får ja "Felaktig boot.INI-fil typ och sen under stod det "Startar från C:/Windows/ typ sånt.. Men ja kommer in på datan. För ja ska ändra boot screen bilden som står Microsoft Windows XP på. Men då får ja ett medelande från TuneUp Utilities 2008 så säger den "An error occurred during the installation of the boot screen. The file boot.ini could not be loaded. The file either does not exust, or you do not have the necessary permissions to acces the file" Hur fixar ja detta. Och UTAN FORMENTERA OM DATORN Har du en sådan där custom boot screen?? isåfall, byt till orginal och pröva byt allt custom på xp (Byt tillbaka allt om du har stylat xp eller någe...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Har du en sådan där custom boot screen?? isåfall, byt till orginal och pröva byt allt custom på xp (Byt tillbaka allt om du har stylat xp eller någe...) Nej asså ja har haft den där felaktiga boot.ini filne länge nu. Och ja har testat sökt på datorn eter den filen men han hittar inge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Nej asså ja har haft den där felaktiga boot.ini filne länge nu. Och ja har testat sökt på datorn eter den filen men han hittar inge. Kanske där felet är? Tror den filen har just vad som ska visas när datorn boota. pröva som Joe Dirt sa, ta bort eventuella stylningar och återställ dom vanliga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Kanske där felet är? Tror den filen har just vad som ska visas när datorn boota. pröva som Joe Dirt sa, ta bort eventuella stylningar och återställ dom vanliga... Ja har allt som vanligt. Men hjälper inte har haft så innan ja började ändra styles på datan. Men frågan är hur får ja tillbaks min boot.ini fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Ingen som vet hur ja får tillbaks Boot.ini filen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Ingen som vet hur ja får tillbaks Boot.ini filen? Kolla själv om den finns i "C:\".... KOM IHÅG ATT SYSTEM FILER SKA VISAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Kolla själv om den finns i "C:\".... KOM IHÅG ATT SYSTEM FILER SKA VISAS Hur gör man så att system filer vissas vet bara hur man gör så det vissar dolda filer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Hur gör man så att system filer vissas vet bara hur man gör så det vissar dolda filer Gå in i en mapp... Sedan klickar du på fliken verktyg----->Mappalternativ... Sedan klickar du på fliken "visning" nu ska du klicka på "Visa dolda filer och mappar" och klicka även ur "Dölj skyddade operativsystemfiler" Nu ska du kunna se boot.ini i C:\ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Nepp hittar inge Boot.ini fil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Nepp hittar inge Boot.ini fil Då letar du på fel ställe!!! Gå in på C:\ och kolla där... gå inte vidare som tex in i program, Documents and Settings! Stanna i C:\ och där ligger den till 110%!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Varför inte bara gå in i msconfig och ändra? Eller kommer du inte in i Windows? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 (redigerad) När ja startar upp datan så får ja "Felaktig boot.INI-fil typ och sen under stod det "Startar från C:/Windows/ typ sånt.. Men ja kommer in på datan. För ja ska ändra boot screen bilden som står Microsoft Windows XP på. Men då får ja ett medelande från TuneUp Utilities 2008 så säger den "An error occurred during the installation of the boot ......... Varför inte bara gå in i msconfig och ändra? Eller kommer du inte in i Windows? Men i så fall, vad ska han ändra? Redigerad 23 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Då letar du på fel ställe!!! Gå in på C:\ och kolla där... gå inte vidare som tex in i program, Documents and Settings! Stanna i C:\ och där ligger den till 110%!!! Asså aj har kollat SKIT någa i C:\ och i Windows ar sökt efter filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Asså aj har kollat SKIT någa i C:\ och i Windows ar sökt efter filen. Filen finns där. Gå in med en Linux live-cd och titta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Får jag fråga, varför gör du inte bara en ny boot.ini? [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect[/codebox] Det är dock [u]VÄLDIGT[/u] viktigt att du vet hur många partitioner du har och vilken operativsystem du har. Sen är det bara att klistra in filen i notepad och spara om boot.ini. Starta sedan om datan. Hoppas du fattar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Filen finns där. Gå in med en Linux live-cd och titta. Har inte Linux har Windows XP Home Edition. Tux vad menar du med "Det är dock VÄLDIGT viktigt att du vet hur många partitioner ". Och hur får ja reda på sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Har inte Linux har Windows XP Home Edition. ...just därför skaffar du en Linux live-cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 (redigerad) Har inte Linux har Windows XP Home Edition. Tux vad menar du med "Det är dock VÄLDIGT viktigt att du vet hur många partitioner ". Och hur får ja reda på sånt? Om jag inte har fel så är lokala diskarna partitioner. Dvs, jag har exempelvis Enheten C: där jag har alla mina program och Enheten D: där jag har allt bajs, detta är alltså 2 partitioner. Printa gärna en screenshot på din utforskare så kan nån av oss på forumet avgöra hur många partitioner du har. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Redigerad 24 januari, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Om jag inte har fel så är lokala diskarna partitioner. Dvs, jag har exempelvis Enheten C: där jag har alla mina program och Enheten D: där jag har allt bajs, detta är alltså 2 partitioner. Printa gärna en screenshot på din utforskare så kan nån av oss på forumet avgöra hur många partitioner du har. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect @R2D2 Varför ska ja skaffa linux för och kasta ut pengar på sånt när ja inte ens har användt linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts