Jump to content

Drivrutiner till en formaterad dator

Tux
 Share

Recommended Posts

Jag har precis formaterat min dator men jag vet dock inte vilka Ljud/bild drivrutiner jag ska ha.

Innan ni börja skriva massa onödiga inlägg så...

1. Jag har ingen jävla CD med drivrutinerna... detta är en laptop från skolan.

2. Nej, jag vet inte namnet på Ljudkortet eller Grafikkortet.

3. Nej, det står inget i Dxdiag.

Så, vad ska jag göra?. Är det okej om man installerar nån random drivrutiner? typ NVIDIA ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att kolla i Kontrollpanelen>System>Maskinvara>Enhetshanteraren

Det gjorde jag när jag inte hade drivrutin till mitt ljudkort. Fast all gammal info kanske är borta när man formaterat? :S

All information är borta.

Ah vilket jävla helvete detta är. Jag har ni tagit reda på att grafikkortet är ATI Mobility Radeon 9600 men jag kan inte installera drivrutinerna på grund av att jag inte har internet på laptopen.

Vad ska jag göra?, jag har inga sound drivers, ethernet drivers eller grafik drivers. Det ända jag kan tänka mig är att installera NVIDIA lilla nForce paket som innehåller ljud och ethernet... Ska jag göra det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah vilket jävla helvete detta är. Jag har ni tagit reda på att grafikkortet är ATI Mobility Radeon 9600 men jag kan inte installera drivrutinerna på grund av att jag inte har internet på laptopen.

Kan du inte ladda ner drivrutinerna på en dator med internet, lägga in filen/filerna på ett flash-minne och sedan lägga in det på laptopen och installera? :wub:

Edit: mr_tobbe hade visst redan skrivit det :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor