Jacker Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Läs om det på: DN Rapport Aftonhoran - - - - Min åsikt är att inte all reklam med lättklädda människor är köndiskriminerande, det krävs mer än så. Det är en stor skillnad på sexism och sexighet. Reklam med en kvinna som poserar med en mobiltelefon är i grund och botten inte inriktad på sex (det anspelar på det), och det finns ingenting som underkastar kvinnan. Kvinnokroppar kan vara vackra. Jag förstår inte riktigt femenisterna ibland, ska samhället börja svartmåla kvinnokroppen istället? Könsdiskriminerande/Sexistisk reklam skulle vara reklam där man specifikt pekar ut vad som är manligt och kvinnligt (oavsett som det är sexigt eller ej), vad män respektive kvinnor inte klarar av, hur man ska bete sig, osv. Fast om jag ska vara ärlig är jag lite splittrad. Jag kan störa mig på vissa saker, kommer dock inte på något bra exempel just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Menar du att en kvinna håller i en mobiltelefon? Eller typ en förstorad kvinna som står halvnaken bredvid en mobiltelefon? För jag menar, vad har det med mobilen att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Feministerna vill kunna visa brösten på badhusen, men en modell ska inte få visa lite hud på en reklampelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Sådant här är så löjligt. Om det hade varit samma reklamer men med män hade ingen klagat. Buhuhuhu, kvinnor är objekt. Det är just feministerna som gör kvinnor till objekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Har ingen åsikt. Orkar inte bry mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Jag tror att min åsikt också är att det är skillnad på sexism och sexighet. Och att det finns sexistiska och kvinnoobjektifierande reklamer, vilket är dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Modellernas jobb är att göra det där. Och de gör det väl. Håller dock med P-C. Orkar inte bry mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 (redigerad) Det blev Vet ej/osäker på första, men nu när jag tänker efter skulle jag hellre ha valt fjärde eller femte alternativet... >< På andra blev det dock Svårt att säga/vet ej/osäker... Men orka bry sig ändå, de kommer aldrig att upphöra. Redigerad 15 januari, 2008 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Men snälla, spamma inte ned tråden med en massa "Orkar inte bry mig [+1 posts]". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Men snälla, spamma inte ned tråden med en massa "Orkar inte bry mig [+1 posts]". Varför inte? Det är så vi känner ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Men snälla, spamma inte ned tråden med en massa "Orkar inte bry mig [+1 posts]". Eine åsikt är eine åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Men orka bry sig ändå, de kommer aldrig att upphöra. Fan vad bra inställning! Du skulle sagt likadant som kämpade mot apartheid, nazisterna (Goodwins lag ) och andra orättvisor över hela världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 (redigerad) Sen när blev sexig reklam kvinnoförnedrande? Finns faktiskt män i reklamer också.. Lite smått osäker men har rly har jag inte något emot "sexiga" reklamer. Det är vardag nu liksom. Jag bryr mig inte om. Någon ska sälja en bil och reklamerar igenom att ha en kille som ligger på motorhuven och ler i bara kalsonger på en bild, det är mer humor i det, om du inte gillar är det bara att titta bort. Precis som den där fula äckliga fula gubben som går mitt i vägen och skriker, kolla inte på honom. Tycker det är mer störande och stötande när aftonhoran på framsidan har typ som rubrik; "PARIS HILTON I NY SEXSKANDAL", "LASSE BERHAGEN ERKÄNNER - "JAG BLEV KÅT", "HÄR HAR SVENSKA TJEJER SEX PÅ STRANDEN" Redigerad 15 januari, 2008 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Eine åsikt är eine åsikt. "Bryr mig inte" är inte en åsikt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 "Bryr mig inte" är inte en åsikt! Min åsikt är den att jag bryr mig varken eller vad som händer eller vad som är vad med detta ämne. Därav så är min åsikt att jag inte har något intresse i just detta ämne, därför så bryr jag mig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Jag tycker det är dåligt. Reklamen är bra som den är nu. Sedan får femenisterna bestämma sig... visa brösten på badhus och ha sådana här reklamer eller inget alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Jag tycker det är dåligt. Reklamen är bra som den är nu. Sedan får femenisterna bestämma sig... visa brösten på badhus och ha sådana här reklamer eller inget alls Vadå.. är inte du feminist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Vote: "Nej, sexighet och sexism är inte samma sak" & "Ja, de enda skillnaderna är biologiska". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Vote 4 och 2. Jag ska inte hålla ett tal här, men håller med någon tidigare. Tror det var R2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Givetvis är det skillnad på män och kvinnor, både fysiskt och psykiskt. Men en stor del är pga uppväxten, vi fostras på olika sätt, på gott och ont. Är mot förbud för det mesta, och i det här fallet är jag emot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts