Hultenius Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Under kvällen mådde databasen lite dåligt då en databastabell gått sönder (korrumperad). Det påminde mig om att databasen bör skrubbas lite för ökad prestanda och minskad storlek. Databasens storlek har nu växt till 934 MB vilket sakta men säkert börjar visa på en ny bieffekt - stora delar av databasen får inte plats i RAM-minnet vilket ökar antal diskaccesser = dåligt. Detta är dock inget större problem (på kort sikt) och det finns till och med planer på att byta ut servern mot slutet av året. Men en liten skrubbning ska ändå göras! Samtidigt kommer forumets mjukvara IPB att uppdateras. Inget fancy. Men det lär i alla fall ta död på godtyckligt många buggar Arbetet påbörjas 14 januari ca kl. 11:00 och forsätter tills allt är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 (redigerad) Låter Finfint Hultan Ska bli skönt med uppdaterad IPB Redigerad 13 januari, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Gött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Härliga tider, du anar inte hur skönt det här var att läsa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Skitbra! Skönt att se att du lever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Får jag fråga vad allt detta innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Låter Skit bra Hultan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Får jag fråga vad allt detta innebär? Snabbare forum och mindre buggar, vilket indeed är trevligt att höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Nämn några buggar? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Jävla Kicken lurade mig att du lagt ner forumet ikväll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Uh.. Trodde vi hade blivit hackade så jag bytte lösenord på allt. Paranoida jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Tur att du fortsätter med forumet Hultan keep the good work man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 Jävla Kicken lurade mig att du lagt ner forumet ikväll Ägd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 Jag saknade tydligen lite filer (hade missat en uppdatering tidigare under vintern) så jag avbryter uppdateringen av IPB tills vidare. Databasen har i alla fall fått sig en rejäl omgång, vilket var bra för det var mindre fel i 2/3 av databasens 92 tabeller Jag fortsätter uppdateringen igen när jag fått tag i filerna (kanske redan ikväll). Det mesta är iaf redan gjort så det borde bara återstå nån timmas arbete/väntetid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 (redigerad) Jag saknade tydligen lite filer (hade missat en uppdatering tidigare under vintern) så jag avbryter uppdateringen av IPB tills vidare. Databasen har i alla fall fått sig en rejäl omgång, vilket var bra för det var mindre fel i 2/3 av databasens 92 tabeller Jag fortsätter uppdateringen igen när jag fått tag i filerna (kanske redan ikväll). Det mesta är iaf redan gjort så det borde bara återstå nån timmas arbete/väntetid. ÄNTLIGEN ÄR FORUMET UPPE IGEN Först Redigerad 14 januari, 2008 av SAvenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 Vet inte om det är en bugg, det kanske är bara hos mig... Jag kan inte markera en text och sedan klicka på b,i,u (Bold,Italics,Underline) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 (redigerad) Good work, och kul att få veta att du lever Låter ju riktigt bra om det till och med blir en ny server så småningom Vet inte om det är en bugg, det kanske är bara hos mig... Jag kan inte markera en text och sedan klicka på b,i,u (Bold,Italics,Underline) För mig fungerar det utmärkt. Redigerad 14 januari, 2008 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 ohh yehh, nu är det uppe igen. Good work hultan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 Vet inte om det är en bugg, det kanske är bara hos mig... Jag kan inte markera en text och sedan klicka på b,i,u (Bold,Italics,Underline) Rensa cachen, jag vet att det löste ett liknande problem för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Rensa cachen, jag vet att det löste ett liknande problem för mig. Jag testade det nyss, men det funkar inte. Det verkar som om ingen tag/smiley fungerar... kanske är nåt i settings som reset:ats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts