Illousion Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Då jag lyckades fucka upp internet var jag tvungen att vara utan i 3-4 dagar. Men när allt började funka igen så var jag helt plötsligt bannad ifrån Chillpoint. Jag frågade en Admin varför och han svarade: "You are caught in the range of a ban evader" Det verkar som IP:n ändrats under tiden jag var utan internet. Men jag vetefan hur det gått till. Så jag undrar om någon vet något sätt att ändra den igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Ändra till gamla? En Ny? Vad har du för modem/Router kan vara bra att säga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 10 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Ändra till gamla? En Ny? Vad har du för modem/Router kan vara bra att säga? Sitter på en Zyxel P320WW. Skulle vilja ha tillbaka min gamla. Något tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Din gamla kan du nog inte få tillbaka bara sådär men om du vill ha en ny så fungerar det ibland att stänga av modemet, vänta några minuter och sen starta det igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Om det inte fungerar så får du ringa din ISP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 10 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Om det inte fungerar så får du ringa din ISP. ISP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 (redigerad) ISP? Internet Service Provider Alltså har du Telia bredband så ring dom. Det är dom som har koll på vilka IP adresser du får. Redigerad 10 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 10 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Internet Service Provider Alltså har du Telia bredband så ring dom. Det är dom som har koll på vilka IP adresser du får. Ok, så kan man ringa och be dom ändra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Vad har du för ISP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 10 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Vad har du för ISP? Telia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaaR Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 testa att stänga av routern i 20minuter eller trycka in resetknapp på modemet om du har en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Att trycka på resetknappen eller stänga av routern påverkar väl bara den lokala IP-adressen... (dvs 192.xxx.x.x). Vad jag vet så påverkar den alltså inte din riktiga IP adress från ISP:n. Men gör som mr_tobbe sa, ring dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2008 Om man får en ny ip genom att stänga av modemet i X minuter, kan man då inte gå förbi bannarna man får på forum? Tex: Jag IP bannas från gtasajten, jag drar ut sladden till modemet, får ett nytt ip, kan jag då registrera en ny användare här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2008 (redigerad) Om man får en ny ip genom att stänga av modemet i X minuter, kan man då inte gå förbi bannarna man får på forum? Tex: Jag IP bannas från gtasajten, jag drar ut sladden till modemet, får ett nytt ip, kan jag då registrera en ny användare här? Du kanske måste rensa cookies också, på vissa forum läggs de till en auto_ban cookie så att folk som ändrar IP'n blir.. automatiskt bannade Kör man med sladden direkt in i modemet så finns det ett annat sätt att få ny IP på.. Iaf om man har BBB Skriv i kommandotolken eller lägg in i en .bat fil o kör =) ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew Redigerad 11 januari, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts