Quattro Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB). Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro? Alla svar och tips är välkomna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB). Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro? Alla svar och tips är välkomna! Själv tycker jag att du ska satsa på något bättre... Hur mycket pengar har du att röra dig med?? Har du AGP 8x kort eller PCI-E 16x?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB). Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro? Alla svar och tips är välkomna! Detta kanske skulle vara något för dig? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339048 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Själv tycker jag att du ska satsa på något bättre... Hur mycket pengar har du att röra dig med?? Har du AGP 8x kort eller PCI-E 16x?? Kan inte så mycket om datorer faktiskt så har ingen aning, skulle dock inte tro det... Men, glömde fråga det också, måste man verkligen köpa nytt, eller finns det något att ladda ner så det uppgraderas? Jag har för mig att jag sett eller hört om nåt sånt tidigare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) Kan inte så mycket om datorer faktiskt så har ingen aning, skulle dock inte tro det... Men, glömde fråga det också, måste man verkligen köpa nytt, eller finns det något att ladda ner så det uppgraderas? Jag har för mig att jag sett eller hört om nåt sånt tidigare... Det finns ju över-klocking. Men det är inte så säkert och kan göra mycket skada ifall det går fel... Redigerad 8 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaaR Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Det som boomer länkar till blir nig ganska bra till dig . Om du har Radeon 9200 så anatar jag att du har AGP. Men vad har du för budget? Och vad menar du med det som behövs? Om det är systemkraven på ett spel så brukar man behöva en del högre än minimum för att det ska flyta på bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 9 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Det som boomer länkar till blir nig ganska bra till dig . Om du har Radeon 9200 så anatar jag att du har AGP. Men vad har du för budget? Och vad menar du med det som behövs? Om det är systemkraven på ett spel så brukar man behöva en del högre än minimum för att det ska flyta på bra. Det är systemkraven, ja. Men hur tar jag reda på om jag har AGP? Vad exakt är det för nåt? Men vi får se, ska väl sticka in till stan någon dag också och höra vad de kan rekommendera där... Funderar lite på det som Boomer länkade till, men... svårt som fan då man inte kan nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Det är systemkraven, ja. Men hur tar jag reda på om jag har AGP? Vad exakt är det för nåt? Men vi får se, ska väl sticka in till stan någon dag också och höra vad de kan rekommendera där... Funderar lite på det som Boomer länkade till, men... svårt som fan då man inte kan nåt 9200 finns bara som AGP-kort, alternativt PCI. Men öppna datorn och kolla om platsen där grafikkortet ser ut som den längst till höger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 9200 finns bara som AGP-kort, alternativt PCI. Men öppna datorn och kolla om platsen där grafikkortet ser ut som den längst till höger. *Bild* Har du både PCI-E och AGP portar i ditt moderkort?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Har du både PCI-E och AGP portar i ditt moderkort?? Nog för att detta är en sen respons, men ändå. Nej, det är en googlad bild. Det var lättast att visa skillnaden genom att ha en PCI-E brevid en AGP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts