Alle090 Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 För det vore idiotiskt att kasta ut pengar på ett dåligt moderkort? Här om du nu verkligen MÅSTE ha SLI, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220 Men då kommer ju problemet med budgeten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Men då kommer ju problemet med budgeten Då väntar man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Då väntar man. Det får jag göra ändå. Men jag började tänka i förväg. Du vet framtiden.... *Suck* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Men då kommer ju problemet med budgeten Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Eller nu hur det ordspråket gick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Du behöver inte rätta slang. Så om jag skriver Graffekort istället för Grafikkort så är jag en Gris. Väx upp -.- Nu tror jag dock att han rättade dig för att du skrev graffe kort, inte för att du använde ett slang. Hå hå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Va i HELVETE.. SRY för dubble POST Redigerad 9 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Eller nu hur det ordspråket gick. Sant... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Här har du ett förslag MED grafikkort. Du har SLI. Quad-Core. Bättre RAM än du valt. Ett bra chassi med nätagg. http://img296.imageshack.us/img296/7158/namnlsyj6.png Det är möjligt att det är lite över din bugdet, men med dina krav blir det inte så billigt. Om du vill kan du ta bort grafikkortet. Då kostar den cirka 5000kr INKL moms. Alltså ungefär samma pris som ditt eget förslag som var exkl moms. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Här har du ett förslag MED grafikkort. Du har SLI. Quad-Core. Bättre RAM än du valt. Ett bra chassi med nätagg. Det är möjligt att det är lite över din bugdet, men med dina krav blir det inte så billigt. Om du vill kan du ta bort grafikkortet. Då kostar den cirka 5000kr INKL moms. Alltså ungefär samma pris som ditt eget förslag som var exkl moms. Exakt samma hastighet på RAM-stickorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Här har du ett förslag MED grafikkort. Du har SLI. Quad-Core. Bättre RAM än du valt. Ett bra chassi med nätagg. http://img296.imageshack.us/img296/7158/namnlsyj6.png Det är möjligt att det är lite över din bugdet, men med dina krav blir det inte så billigt. Om du vill kan du ta bort grafikkortet. Då kostar den cirka 5000kr INKL moms. Alltså ungefär samma pris som ditt eget förslag som var exkl moms. Jo, det var lite över min budget Men det kanske blir det där paketet. Fast annat chassi och Nätagg.. Har verkligen fallit för Antec P182 , Och så nåt stabil men billigt nätagg. Håller på att sammla mina resuser så det kanske blir lite mer pengar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Jo, det var lite över min budget Men det kanske blir det där paketet. Fast annat chassi och Nätagg.. Har verkligen fallit för Antec P182 , Och så nåt stabil men billigt nätagg. Håller på att sammla mina resuser så det kanske blir lite mer pengar.. Antec P182 är riktigt bra chassi. Svalt, tyst och snyggt. Och nätagg rekommenderar jag antingen, https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-450 alternativt https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-550. Det första orkar nog inte med SLI. Det andra bör göra det, beror ju helt klart på vilka grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Exakt samma hastighet på RAM-stickorna. Corsair 4-4-4-12 Redigerad 9 januari, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Corsair 4-4-4-12 Det är ändå 6400. (N) Nu detta är bra minnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaaR Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 [...] Fast annat chassi och Nätagg.. [...] Stabilt och billigt brukar inte gå handihand när det gäller nätagg. Ta Corsair 450W som boomar föreslog. Corsair håller bra kvalité. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Nu detta är bra minnen. Håller jag verkligen med om Stabilt och billigt brukar inte gå handihand när det gäller nätagg. Men när det gäller Sonata III, går de hand i hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 10 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Antec P182 är riktigt bra chassi. Svalt, tyst och snyggt. Och nätagg rekommenderar jag antingen, https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-450 alternativt https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...uct=CAPSUVX-550. Det första orkar nog inte med SLI. Det andra bör göra det, beror ju helt klart på vilka grafikkort. Först vart jag rekommenderad till syskon chassit P180 som skulle vara "Riktigt najs" så såg jag P182. Men det fanns ett stort pris Asså, först tönkte jag så här. Jag köper huvudelarna nu så som Moderkort, processor och Chassi (+Billiga minnen). Och senare så tänker jag köra en till uppgrade med nätagg och grafikkort (Kanske kastar in då SLI). För dom känner jag att jag kan vänta med tills jag har pengar igen.. Så istället för att köpa en dator direct för 10.000:- så köper jag del för del... Men även nu så får jag vänta en bra tid, jaja BTW: En fundering, Min skola har fixat rabbat åt oss elever och lärare hos Dustin. Tror ni att man skulle kunna ta och handla med rabbatten och utan moms (Jag kan köpa utan moms om jag beställer via min mors företag). För att få rabbat måste jag använda min skol mail vid regestrering.. Kan det funka ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts