_EmiL_ Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag har ett återkommande problem, kommer ungefär 1 gång i veckan. Det började för ett par månader sen. Mitt internet lägger bara av. Efter att ha väntat ett tag så trodde jag det skulle börja funka av sig själv men icke. Sen testa jag koppla ur routern och vänta ett tag, koppla sedan in routern och så fungerar allt prima. Vad är det som är fel. Orkar inte gå ner till källarn varje gång det strejkar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag har ett återkommande problem, kommer ungefär 1 gång i veckan. Det började för ett par månader sen. Mitt internet lägger bara av. Efter att ha väntat ett tag så trodde jag det skulle börja funka av sig själv men icke. Sen testa jag koppla ur routern och vänta ett tag, koppla sedan in routern och så fungerar allt prima. Vad är det som är fel. Orkar inte gå ner till källarn varje gång det strejkar! Hade samma problem med min D-link 614+, Köpte en ny D-link 624 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Comhem? Dra ur strömsladden till modemet, vänta 30 sec (viktigt att det minst e 30 sec) sätt in strömsladden igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Orkar du inte gå ner till källan en gång i veckan..? Köp nytt modem..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 BTW: har glömt att fråga en uppbenbar fråga.. Vad har du för Router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Kör du trådlöst? Har själv samma problem, och vi har någon D-Link-router/modem, modell budget. Kan vara riktigt irriterande. Köpa ny router? Kanske n-standard istället för g-standard? Det kostar dock en del pengar, grr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Samma här men jag behöver bara koppla in och ur mottagaren i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Hemmahemma har vi samma problem typ. Det räcker att starta om routern så funkar det igen. Om man sitter på det trådlösa räcker det med att inaktivera nätverksanslutningen och aktivera den igen. Flera av grannarna har samma problem, så jag tror det beror på dålig telefonledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Har också haft detta problem många gånger, Drar ut sladden väntar 10 sec sen funkar det igen =/ Dock har det inte varit så på ett tag nu vilket är väldigt skönt.. Men väldigt jobbigt när problemet kommer måånga gånger per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Fungerar det inte då bara att reparera det trådlösa nätverket? De har fungerat för mig någon gång då jag har haft samma problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts