L_Voll Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Det blir säkert en snuskig gammal republikan som vanligt. Det skulle vara coolt om Obama vann. Det skulle vara precis som på film - en svart president!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Vart är Ron Paul Libertarianen Paul fick bara 10% av rösterna i Iowa så det ser ganska mörkt ut för honom. Primärvalen är ju väldigt "framtunga", dvs de första primärvalen (Iowa, New Hampshire, South Carolina...) är mycket mer betydelsefulla än de som hålls senare (västkusten) så om det inte går bra för kandidaterna i början brukar det vara kört. Redigerad 5 januari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 HEJA BLATTEN!!! WHO IS THE NIGGA IN CHARGE OVER HEEERE?!? WHO IS THE NIGGA IN CHAAAARGE! http://www.narutomania.com/gallery/data/532/niggawatts.gif - - - Nån demokrat skulle helklart vara bäst för världen, såvida jänkarna inte föredrar fascistteokrati. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 BARRACK! BARRACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Obama. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 DEMOKRATER Barrack Obama Senator för Illinois. Utrikespolitiskt aktiv, har kritiserat den sittande administrationens biståndspolitik. Utlovar allmän sjukförsäkring och sänkta skatter för låginkomsttagare. Vill avsluta Irakkriget så fort som möjligt. Vill att USA tar en ledande roll i kampen mot klimatförändringen. Stöds av Oprah. Obama for President!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Är det någon av kandidaterna som över huvud taget sagt något om vapenlagarna? Kan nämligen inte hitta något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Är det någon av kandidaterna som över huvud taget sagt något om vapenlagarna? Kan nämligen inte hitta något... Känslig fråga... tror inte någon vill uttala sig om det innan valet då det kan ha _stora_ konsekvenser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Liksom många andra lägger jag min låtsas-röst på Obama. Han har vettiga åsikter, och han är svart. Jag önskar bara att han hade varit en kvinna, det känns som att det vore ett större slag för jämlikheten om en kvinna blev president för världens mäktigaste land, än en svart person. Republikanerna har jag inte mycket till övers för, de känns bakåtsträviga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Det bästa hade varit en svart, ensamstående, handikappad, lesbisk kvinna. Men angående Barack så hörde jag ett tal där han nästan pratade som Bush gör i krigspolitiken. Han sa typ att att han inte är rädd för att gå hårt på ALLA som hotar USA:s frihet/säkerhet/whatever det nu var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag skulle mycket hellre vilja se en kvinnlig president. Men frågan är ju om en kvinnlig president skulle bli lika mycket respekterad av folket som en manlig. Dock så skulle jag inte vilja se Clinton sittandes i stolen. Om jag får lägga min röst så går den åt Obama. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Det kommer att bli en högerkristen, vit, manlig republikan, likväl den här gången också. No need to worry. 1. Heterosexuell, rik man, vit. 2. Heterosexuell, rik kvinna, vit. 3. Heterosexuell, rik man, svart. 4. Heterosexuell, rik kvinna, svart. fixed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Är det någon av kandidaterna som över huvud taget sagt något om vapenlagarna? Kan nämligen inte hitta något...Känslig fråga... tror inte någon vill uttala sig om det innan valet då det kan ha _stora_ konsekvenser. Här är en ganska bra sida för att få en överblick. Denna är bra för mer detaljerad information. I allmänhet kan man säga att Demokraterna vill införa strängare vapenlagar medan Republikanerna vill fortsätta med de nuvarande lagarna eller rentav införa färre restriktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Det bästa hade varit en svart, ensamstående, handikappad, lesbisk kvinna. Glöm inte bort att hon ska vara ateist och ha gjort abort också. Men seriously, det här med att det ska vara en kvinna, svart, ful, läderhäst, etc brukar ibland gå före allt annat och göra allt så irrationellt. Politik är politik, inget mer. En homosexuell president skulle inte automatiskt göra det bättre för gaypersoner, hur mycket än han/hon vill. Det är inte riktigt så enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Umberto, jag tycker att det är bra att det finns personer som du som orkar ta fram all denna infon och lägga upp på ett forum, det hjäper oss andra att förstå. Stjärna i hörnet till dig för det Personligen kunde jag inte bry mig mindre om politik och alt som hör till det. Jag har läst på lite om vissa "ämnen" som tillhör politik och kan helt allvarligt säga att politik inte ens fungerar lite, då allt styrs ifrån ett och samma håll. Och det gäller inte bara politik i Sverige, utan alla regeringar, i stort sett. Men lycka till USA, välj inte en idiot den här gången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 fixed Detaljer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Har inte varit så insatt i detta, men läst ett och annat. Huckabee känns FÖR galen. Gillade han i början, men han verkar gå för långt. Om man kunde ha en mildare personlighet av honom, men nej. Dessutom vill jag se en demokrat vid posten, nu när Bush varit på topp så länge. Gillar Obama riktigt mycket som de flesta andra. Som Umberto håller jag med om att USA inte är redo för en kvinnlig president, men däremot tror jag att en svart skulle gå. Obama tycks vara det rätta valet. Känns som han är klok och vet vad han ger sig in på samt har lösningar på saker och ting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Umberto, jag tycker att det är bra att det finns personer som du som orkar ta fram all denna infon och lägga upp på ett forum, det hjäper oss andra att förstå. Stjärna i hörnet till dig för det Tack. Jag har stenkoll på det här valet tack vare mina studier så på så sätt var det inte så ansträngande att skriva ner en liten del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 REPUBLIKANER Mike Huckabee F.d. ärkekonservativ guvernör från Arkansas. Abortmotståndare och stöder traditionella värderingar. Förespråkar undervisning av kreationism i skolorna. Kallar Irakkriget för tredje världskriget. Har av analytiker setts som en mycket kompetent politiker (blev t.ex. vald till USAs 5:e bäste guvernör 2005 av TIME). Var tidigare överviktig men bantade bort 50 kg. Wow. Viktig information ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Detaljer är viktiga fixed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts