Marquis Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) Hur kan man se/ta bort en eventuell trojan eller liknande om man misstänker att man har det? Har hänt en del skumma grejer när jag varit ute på internet på senaste, hela datorn har i princip hängt sig (segats ner som sjutton) och nod 32 fungerar inte som det ska vid varje uppstart vilket gör att jag måste starta om datorn. Får en del blåskärmar också men det vet jag dock inte vad det beror på, har testat och formatera förut men det har kommit tillbaka igen, vet inte om det kan vara Vistas fel eller nvidiadrivers elller liknande. Har inte hittat något med vare sig nod 32, Windows Defender, Ad-Aware eller Spybot S&D förutom småskräp som tracking cookies och liknande, och är inte heller säker på att något är fel men det känns lite som det. Vore bra om man kunde få någon klarhet i det hela.. Redigerad 2 januari, 2008 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Blås om hårddisken. Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Testa AVG Anti-Rootkit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Är det säkert att ta bort alla filer AVG Anti-Rootkit hittar? Den fann en "hidden driver file" i system32\drivers och undrar om det är säkert att ta bort den. Sökväg: C:\Windows\System32\Drivers\a455v1cx.SYS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Är det säkert att ta bort alla filer AVG Anti-Rootkit hittar? Den fann en "hidden driver file" i system32\drivers och undrar om det är säkert att ta bort den. Sökväg: C:\Windows\System32\Drivers\a455v1cx.SYS Ingen aning om vad det där är för fil. Det finns inga sökresultat på Google. Men det finns några saker du kan göra. 1. Ladda hem HiJackThis. 2. Scanna datorn med HiJackThis och spara loggen. 3. Registrera dig hos CastleCops och lägg upp din Hijackthis logg där, så dom kan analysera din logg och hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Okej, vågar man chansa på att ta bort den då mån tro? Kollade google jag med nämligen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Okej, vågar man chansa på att ta bort den då mån tro? Kollade google jag med nämligen.. Kopiera filen till ett annat ställe, eller lägg den i en rarfil. Sedan kan du testa att ta bort den från system32\drivers. Skulle något gå fel, så kan du lägga tillbaka kopian som du gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Den finns inte ens där när jag kollar, och jag har på "visa dolda filer"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts