Rixxz Skrivet 2 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Jag ska kolla vilket märke osv. mitt minne har. MEN UNDER VILKEN JÄVLA AVDELNING LIGGER RAMEN I PÅ ENHETSHANTERAREN!? Har kollat runt överallt men kan inte hitta dom. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) Dom finns inte där.. Och Enhetshanteraren har så lite info om sakerna så ett tip är som sagt CPU-z Du behöver inte installera programmet, Bara att köra efter du tankat hem det.. Klick Redigerad 2 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 2 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) Dom finns inte där.. Och Enhetshanteraren har så lite info om sakerna så ett tip är som sagt CPU-z Du behöver inte installera programmet, Bara att köra efter du tankat hem det.. Klick Står ingen information på märke där. Bara hur mycket minne jag har . Finns det inget annat sätt att ta reda på märke? Redigerad 2 januari, 2008 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...86-C76E11EFF3F5 Maybe? Den är ju fan bättre än den jag köpte för 11.000,- för 13 månader sen.. OMG. Tack så mycket Boomer Redigerad 2 januari, 2008 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Den är ju fan bättre än den jag köpte för 11.000,- för 13 månader sen.. OMG. Tack så mycket Boomer No worrys mate. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Står ingen information på märke där. Bara hur mycket minne jag har . Finns det inget annat sätt att ta reda på märke? Vaa?!?! Jaha, då vet jag inte riktigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Öppna datorn ----> Ta ut minnena ----> Läs på dom (företagarna skriver hela eller nästan hela tiden deras namn på korterna) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...86-C76E11EFF3F5 Maybe? HD 3850 kostar en hundring mer och humpar allt vett ur 2900 GT. http://www.firingsquad.com/hardware/amd_rv...eview/page5.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 HD 3850 kostar en hundring mer och humpar allt vett ur 2900 GT. http://www.firingsquad.com/hardware/amd_rv...eview/page5.asp No shit Sherlock? Han spräcker budgeten dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 No shit Sherlock? Han spräcker budgeten dock. Oj, med hela 50 kronor. Jag kan skicka en femtiolapp med posten om det är så kinkigt. Alltid bra att ge fler alternativ, det kan du inte neka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Oj, med hela 50 kronor. Jag kan skicka en femtiolapp med posten om det är så kinkigt. Alltid bra att ge fler alternativ, det kan du inte neka. Smartare om du sätter in den på ett konto istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 2 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Äh! Jag öppnade bara datorn och tittade på RAM-minnet och skrev av det som stod på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Äh! Jag öppnade bara datorn och tittade på RAM-minnet och skrev av det som stod på det. Okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Äh! Jag öppnade bara datorn och tittade på RAM-minnet och skrev av det som stod på det. Som jag sade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Okej! Em. Nödvändigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) Äh! Jag öppnade bara datorn och tittade på RAM-minnet och skrev av det som stod på det. Vad stod det då? Okej! Du söker en varning? Redigerad 2 januari, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Glömde den här tråden. Ska reda ut två saker: 4*512mb är bättre än 2*1024mb eftersom det ger större minnesbandbredd. Det är dock billigare att uppgradera från 2*1024 (av självklara anledningar) så det gäller att tänka till. Minnen från olika tillverkare spelar ingen roll. Minnen har en gemensam standard och fungerar på samma sätt utåt oavsett hur dom ser ut inuti. Det är precis som att påstå att två hårddiskar från olika tillverkare inte skulle fungera tillsammans i RAID. Det stämmer inte. Dessutom så byter minnestillverkarna minneschip inuti lite då och då, så minnen från samma tillverkare garanterar inte att själva minneschipsen är likadana. Det viktiga är att hastigheten är samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Glömde den här tråden. Ska reda ut två saker: 4*512mb är bättre än 2*1024mb eftersom det ger större minnesbandbredd. Det är dock billigare att uppgradera från 2*1024 (av självklara anledningar) så det gäller att tänka till. Minnen från olika tillverkare spelar ingen roll. Minnen har en gemensam standard och fungerar på samma sätt utåt oavsett hur dom ser ut inuti. Det är precis som att påstå att två hårddiskar från olika tillverkare inte skulle fungera tillsammans i RAID. Det stämmer inte. Dessutom så byter minnestillverkarna minneschip inuti lite då och då, så minnen från samma tillverkare garanterar inte att själva minneschipsen är likadana. Det viktiga är att hastigheten är samma. Sant som det är sagt... Men oftast så har ju företagen olika chipset, vilket innebär att de kan arbeta lite ojämnt (har själv så fast jag tror att ena är DDR-100 och den andra DDR-133 ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Em. Nödvändigt? Vad stod det då? Du söker en varning? Han skrev ju ett minst lika onödigt inlägg? Och .. har du plats för 2 till då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 3 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Sådär, nu kan ni låsa tråden eller vad som helst, har köpt 2 st 512:or till nu. och IweX: Japp finns 2 uttag lediga. Redigerad 3 januari, 2008 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts