dibel Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Min pappa är kärnfysiker av något slag, mamma akademiker: doktorand i metafysik. Fattar inte vad jag håller på med, borde väl bli nåt stort jag med kanske. --- Jag vet ärligt talat inte vad de jobbar med... SKäms på mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappa är ingenjör och driver ett eget företag. Det är förmodligen i hans fotspår jag kommer gå. Men mamma har ett intressantare jobb. Hon pluggade nyss om och läste logistik, nu jobbar hon inom det militära på SAAB, hon jobbar med JAS 39 Gripen. Jag vet inte så noga vad hon gör då det mesta är hemligt, men jag vet att hon ser till så att alla har jobb och att alla har de sakerna de behöver när de ska utföra sina jobb. Något i den stilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Morsan, jobbar med att bokföra åt alla andra, typ. Deloitte eller något heter hennes jobb Farsan är en mäklare, med egen fastighetsförmedling och allt annat häftigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappar är elektriker under jord på LKAB och mamma jobbar på dagis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Morsan är lärare, farsan ekonomichef. +1 yay omfg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappa är civilingenjör och har någon chefsposition i Aitik, en koppargruva med 400 st anställda. Tidigare har han varit armétekniker (tror jag) och typ planerare på Scania. Mamma är förtidspensionär. Hon jobbade på nummerupplysningen (118118) i 15 år, sedan lades det ner här i stan. De hade något gammalt avtal att man fick pension vid 55 om man ville. Då flyttade hon till Luleå och jobbade där i två år, tills hon fyllde 55 (i juni 2007). Nu jobbar hon extra på ett café här. (Ta med fikabröd hem FTW!) Min syster (när vi ändå är igång) vikarierar som fotograf på NSD i Luleå. Det var förövrigt en grov missläsning Tweak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappa är civilingenjör och har någon chefsposition i Aitik, en koppargruva med 400 st anställda. Tidigare har han varit armétekniker (tror jag) och typ planerare på Scania. Mamma är förtidspensionär. Hon jobbade på nummerupplysningen (118118) i 15 år, sedan lades det ner här i stan. De hade något gammalt avtal att man fick pension vid 55 om man ville. Då flyttade hon till Luleå och jobbade där i två år, tills hon fyllde 55 (i juni 2007). Nu jobbar hon extra på ett café här. (Ta med fikabröd hem FTW!) Min syster (när vi ändå är igång) vikarierar som fotograf på NSD i Luleå. Det var förövrigt en grov missläsning Tweak. Jag var trött. Antar att jag såg "fildelar" och tog det som "föräldrar", och konstruerade resten själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Morsan äger en matbutik och farsan är kabeldragare/elektriker hos Eltel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappa jobbar som planerare på MälarHamnarAB och min mamma är säljare på Mälarenergi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Min mamma jobbar på Myndigheten för skolutveckling men det ska läggas ner snart och då blir hon arbetslös. Pappa är konsult. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Mamma är undersköterska på något ålderdomshem för dementa gamlingar. pappa är datorkonsult på Metso Paper i sundsvall + eget dator företag. far runt hela världen och programerar och lagar datorer. boring enligt mig. extremt boring. men riktigt bra pengar har jag märkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Hah, jag ser redan ett mönster, allas föräldrar är typ losers : ) Kommunalt anställda, bah, verkligen patetiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Farsan är snickare men har jobbat som lastbilschaffis och kört taxi, morsan är hemlig med allt hon håller på med men hon jobbar typ på café och lite extra på lättmetallverket i stan ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Hah, jag ser redan ett mönster, allas föräldrar är typ losers : ) Kommunalt anställda, bah, verkligen patetiskt. Min låtsaskompis farsa är professor i abstrakt ljudbildsvetenskap och hans morsa professor inom parallelkosmologisk relativitetsvetenskap. Slå det då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Pappa är snickare för ett företag som heter Ångström & Mellgren och mamma jobbar på Adecco och håller på med nå grejer för ABB´s beställningar från olika länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Min far arbetar som lärare på en högstadieskola, samma skola som jag går på just nu. Min mor äger 49% i ett företag som säljer möbler och inredning. 'Workzone'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Mor är socionom och far är läkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 (redigerad) Mor är socionom och far är läkare. Vad gör en socionom? Vad för slags läkare? Klaga inte på min tråd, äckelhuven! Redigerad 31 december, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Pappa håller på med någonting som har med luftaggregat till flygplan att göra, typ. Inom försvaret/Saab. Mamma jobbar på ett elevhem för förståndshandikappade. +1 yay omfg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Pappa håller på med någonting som har med luftaggregat till flygplan att göra, typ. Inom försvaret/Saab. Vilken SAAB-fabrik jobbar han på? För han är på samma avdelning som mamma verkar det som, fast förmodligen på en annan fabrik. Mamma är ju också inom det militära på SAAB vilket ju är inom försvaret. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts