kobbe Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Inte för att gnälla, men passar inte en sådan här tråd i Dator/Teknik forumet? On-topic: Jag funderar på att kanske skaffa en kamera för hobbyfotografering mellan 1000-2000 kr. Jag kan i princip inget om vad som är bra eller dåligt, så vad skulle ni tipsa en nybörjare om? ska också köpa kamer i samma prisklass. Nää, den borde inte vara i dator och teknik. En kamera tar man bilder med och hör som till grafik. Dator och teknik är som mer om man har ett problem eller liknade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Min telefon har en kamera med 3.2Megapixlar, kek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Min telefon har en kamera med 3.2Megapixlar, kek. Vilket dom flesta mobiler har nu, och K800i kameran suger, alldeles för mycket brus i bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Min telefon har en kamera med 3.2Megapixlar, kek. Allting handlar inte om hur många megapixlar du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Vilket dom flesta mobiler har nu, och K800i kameran suger, alldeles för mycket brus i bilderna. Jag tycker inte det är något fel på den kameran, äger en k800 och den är väldigt bra enligt mig!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Jag tycker inte det är något fel på den kameran, äger en k800 och den är väldigt bra enligt mig!! Tyckte också att det var helt ok tills jag började fota mer. Den duger inte alls, isf till ögonblicksbilder då man inte har riktiga kameran med sig. -------------- Har förresten en D40, även jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Efter att inte haft nån kamera på några månader (Hade K800i innan) har jag nu skaffat en K810i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Får min Canon Powershot A460 snart. Inte världens bästa, men inte tänkt som det heller. Har exakt en sådan jag också , Den fungerar bra och bilden blir väldigt skarp, den enda jag stör mig lite på är ljudkvaliten på videoläget. Men jag tycker attt det är en bra kamera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Har en fråga som passar väldigt bra in i denna tråden. Jag har ju en Nikon Coolpix P4, och min fråga är var/hur använder man special effekterna (sepia,negativ och några till) Har tittat runt på goole hittar inget, och konstigt nog står det inget i instruktionsboken. Dock finns effekterna med då alla tester och info om kameran skriver det. Så om någon har denna kameran eller vet var man kan få hjälp med detta så hade det varit jätte bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 (redigerad) Har en fråga som passar väldigt bra in i denna tråden. Jag har ju en Nikon Coolpix P4, och min fråga är var/hur använder man special effekterna (sepia,negativ och några till) Har tittat runt på goole hittar inget, och konstigt nog står det inget i instruktionsboken. Dock finns effekterna med då alla tester och info om kameran skriver det. Så om någon har denna kameran eller vet var man kan få hjälp med detta så hade det varit jätte bra Det är inte att man kan efterbehandla bilderna och göra dem sepia, negativ etc. då? Det finns det en speciell "meny" till åtminstone på D40. Redigerad 7 januari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Det är inte att man kan efterbehandla bilderna och göra dem sepia, negativ etc. då? Det finns det en speciell "meny" till åtminstone på D40. Nej det tror jag inte, det står special effekter också då dom man kan använda. Jo men detta är ingen system kamera, kanske inte har med det o göra, men har letat igenom menyerna och hittar inget =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts