Jacker Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Jag fildelar en hel del, men långt ifrån allt. Det jag laddar ned är mest musik och film, och spel då och då. Anledningen till att jag inte laddar ned så fruktansvärt mycket spel är att inte köper så mycket spel nuförtiden. Visst, jag spelar mycket men inte många spel, och jag spelar bara de spel jag absolut intresserar mig för = jag köper spelen som stöd till utvecklarna. Jag tycker faktiskt det är värt att lägga pengar på viss spel, musik och film. Men det beror också på vem som skapat/utgivit det. Om ett spel kommer från t.ex. EA Games köper jag det aldrig, eftersom jag vet att EA inte lystrar till spelarna ett dugg. Man skulle kunna säga att jag dels ser fildelning som en sorts "konsumentmakt". Förövrigt anser jag faktiskt att en hel del fildelares argument mest består av bull. Det tjatas ständigt om att "information och kultur borde vara fri" och att "företagen ska anpassa sig, inte vi". Hur jävla svårt kan det vara att erkänna att man laddar ned för att det är gratis?! Det är en fullgod anledning för min del. Folk är rövhål, så räkna inte med nåt annat. Redigerad 28 december, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Akta dig så inte Cyprez anmäler dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Jag laddar ner för jag har inga pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Akta dig så inte Cyprez anmäler dig. --- Själv laddar jag bara ner musik, men långtifrån allt jag lyssnar på. Resten (filmer, spel etc.) köper jag. Voten blev dock lite fel... Redigerad 28 december, 2007 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Precis allt: musik, film, spel, osv Fast det är väl inte riktigt sant, ljudböcker är jag inte speciellt intresserad av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Mycket, men inte allt. Votade fel, men aja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Precis allt: musik, film, spel, osv Fast det är väl inte riktigt sant, ljudböcker är jag inte speciellt intresserad av. Alternativet betyder mer att man laddar ned allt man vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Alternativet betyder mer att man laddar ned allt man vill ha. Jaha, då blev det rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) . Redigerad 11 april, 2008 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Mycket, men inte allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Brukar tanka det jag vill ha, sen fakeshaerar jag upp ration ;<< Brukar dock, köpa bra filmer / serier Redigerad 29 december, 2007 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Jag har inte tänkt fylla min nya hårddisk med semesterbilder, om man säger så. Alternativ 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Jag laddar ner det jag vill, inget mer. Köper sånt som är billigt och nått jag vet jag kommr kolla eller lyssna på sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Allt jag vill ha, och som går att ladda ner, laddar jag ner. Varför? Självklart på grund av snålhet, men också till stor del på grund av lathet. Det är så mycket enklare att hitta sakerna på internet än att springa runt i affärer. Var faktiskt inne i en skivaffär i förrgår och såg att priset på en helt nysläppt skiva är 190 (190!!!) kronor. Helt sjukt, om de nu är rädda om sina kunder ska de väl inte ha så nedrans höga priser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Vote: Bara andra saker! Jag laddar inte ner så mycket nu för tiden. Den senaste gången jag laddade ner nåt "Upphovs skyddat" var typ 1½ år sen. Laddar ner mest Anime serier och Manga eller serie tidningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera! Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis. Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera! Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis. Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då Lämna in dig själv. Tänk på din heder! Eller... bahah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera! Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis. Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då Du har missuppfattat det här med trollning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Laddar hem musik. Är det något att ha så köper jag när det finns att köpa för ett pris som jag tycker är rimligt. En skiva är extremt sällan värd 200kr som den ofta kan kosta i skivaffärer idag (sinnessjukt). På rea köper jag dock en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Här ska vi se. Mycket, men inte allt Förklaring: Jag laddar hem allting som har med musik och film att göra, men inte alla spel. De spelen som är till mina konsoller (Förutom PSP:t) köper jag. Sedan de spel som jag vill ge pengar till gör jag, jag köpte t ex Tekken 5 till PSP trots att jag sett det flera gånger på internet. Varför jag laddar hem är väl helt enkelt för att det är gratis och för att det går snabbt. Säg att jag vill ha en film, jag måste antingen tigga skjuts in till stan eller ta bussen. Ska jag ta bussen så blir det 50+ tur och retur, åker jag bil så blir det kostsamt för pappa, bensin, slitage av däck och andra delar på bilen osv. Sedan måste jag punga ut pengar för filmen, nu vet jag inte riktigt vad det ligger på men det ligger väl mellan 150 - 200 kr. Allt som allt går det på cirka 200 - 300 kr för en och en halv timma - två timmars nöje. Om ens det. Räknat i tid, ska jag ta bussen tar det 60 - 100 minuter tur och retur beroende på buss, sedan ska man vandra runt på stan och leta upp en butik som har filmen, för att sedan vänta på en buss hem. Om jag åker klockan 12 så är jag aldrig hemma innan två. Så säg 2 timmar + för lite nöje på en och en halv timma - två timmar. Med internet: 0kr (Förutom bredbandet men den betalas ju även om jag inte laddar hem) och det går på 1½ - 3 timmar beroende på seed. Under de timmarna kan jag dessutom göra något vettigare än att vänta på en buss/sitta på en buss/leta rätt affär. Jag har t ex tid att göra läxor den tiden jag väntar på filmen till skillnad mot om jag är på stan och letar efter filmen. Att det aldrig händer hör inte hit. Kort och gott, jag sparar pengar och tid på att ladda hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts