Jump to content

Stranded 2

Rixxz
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ta det lugnt, jag menade att jag inte vet vad sakerna där betyder förstod du inte det ? Men förlåt mig då

Det första du skall gör är att skaffa en gren (slå på ett träd och vänta tills du får en Branch) sedan ska du ha en sten (slå på ett berg/stenbumling och vänta tills du får en Stone) sedan går du in i Rucksack (ryggsäcken) och väljer stenen och grenen (Stone + Branch) och väljer sedan plus tecknet längre ner på fönstret så ploppar ett nytt fönster upp... Välj hammaren och vips så har du en hammare :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första du skall gör är att skaffa en gren (slå på ett träd och vänta tills du får en Branch) sedan ska du ha en sten (slå på ett berg/stenbumling och vänta tills du får en Stone) sedan går du in i Rucksack (ryggsäcken) och väljer stenen och grenen (Stone + Branch) och väljer sedan plus tecknet längre ner på fönstret så ploppar ett nytt fönster upp... Välj hammaren och vips så har du en hammare :huh:

Okej tack så mycket ;) det kommer verkligen hjälpa mig nästa gång jag spelar det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har listat ut hur man använder allt byggmaterial på en gång? Om det går alltså, för när man bygger en 'Well' måste man klicka 250 gånger. :naughty:

Och en annan fråga: Är lättaste sättet att skaffa 'Vine' (dem där små grejerna som ser ut som rullar, eller en piska, eller, whatever...) att slå på träd? För man får liksom en per träd om man har tur och man behöver 30 st. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har listat ut hur man använder allt byggmaterial på en gång? Om det går alltså, för när man bygger en 'Well' måste man klicka 250 gånger. :naughty:

Och en annan fråga: Är lättaste sättet att skaffa 'Vine' (dem där små grejerna som ser ut som rullar, eller en piska, eller, whatever...) att slå på träd? För man får liksom en per träd om man har tur och man behöver 30 st. :lol:

Prova en annan sorts träd. I vissa träd ser man att det hänger massa sån skit, de är bra att slå på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova en annan sorts träd. I vissa träd ser man att det hänger massa sån skit, de är bra att slå på.

Ska jag så med min 'Axe' eller? Eller med något annat? För med yxan får jag Lumbering-skill men då kanske det är mindre chans att jag får nåt, om träden går sönder tidigare alltså. Men jag kan prova.

Och en grej som är bra att veta (men dem flesta vet nog redan), kombinera 10st Cord (som du får av att ta 'Use' på Cotton / Wool) och 1st Branch (ehrm... så på vilket random-träd som helst) så får du ett nät ('Net'). Sen letar du upp massor av 'Butterflies' och högerklickar på dem när du har 'Net' i handen så får du -500g för varje butterfly. Dvs. du kan bära mycket, mycket, mycket mer. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag så med min 'Axe' eller? Eller med något annat? För med yxan får jag Lumbering-skill men då kanske det är mindre chans att jag får nåt, om träden går sönder tidigare alltså. Men jag kan prova.

Och en grej som är bra att veta (men dem flesta vet nog redan), kombinera 10st Cord (som du får av att ta 'Use' på Cotton / Wool) och 1st Branch (ehrm... så på vilket random-träd som helst) så får du ett nät ('Net'). Sen letar du upp massor av 'Butterflies' och högerklickar på dem när du har 'Net' i handen så får du -500g för varje butterfly. Dvs. du kan bära mycket, mycket, mycket mer. :naughty:

Tror inte det spelar någon roll vad du slår med. Trädet går visserligen sönder fortare, men du får mer skräp vi varje slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade ett trevligt fusk efter några minuter i konsolen :lol:

Ta fram konsolen:

§½ -

Skriv in cheat, sen är det bara att välja på allternativen. Give item så får du välja precis vad du vill ha. Right click så får du 10 av det, left click 1. Och så finns det något reset så allt hunger bla bla försvinner. Och osårbarhet.

Men jag varnar er, ni kanske förlorar intresse för spelet efter att ha använt det. :naughty:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG! Jag blev biten/stucken/whatever av en skorpinjon så jag är 'Poisoned' och förlorar liv hela tiden, VAD SKA JAG GÖRA?! Om jag sover försvinner det inte, om jag äter försvinner det inte, dricker - inget, 'Healinh Herb' - nada. Om jag dricker 3 flaskor hembränt ('Wine') försvinner det inte när jag spyr. VAD SKA JAG GÖRA?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG! Jag blev biten/stucken/whatever av en skorpinjon så jag är 'Poisoned' och förlorar liv hela tiden, VAD SKA JAG GÖRA?! Om jag sover försvinner det inte, om jag äter försvinner det inte, dricker - inget, 'Healinh Herb' - nada. Om jag dricker 3 flaskor hembränt ('Wine') försvinner det inte när jag spyr. VAD SKA JAG GÖRA?!

Någon av dessa kanske?

Potions:

Health Potion - Strong Healherb + Water + Stone

Health Potion - 3xHealherb + Water + Stone

Health Potion - 5xGoldherb + Water + Stone

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon av dessa kanske?

Potions:

Health Potion - Strong Healherb + Water + Stone

Health Potion - 3xHealherb + Water + Stone

Health Potion - 5xGoldherb + Water + Stone

Shaait, man. Vet nån hur jag får fram massa Healing Herbs skitsnabbt innan jag dör på andra ön? För att bygga en Herbal Garden och sen vänta till just Healherb kommer fram tar lite för lång tid... :rolleyes:

EDIT: Det är lugnt, hittade ett gammalt Healing Potion som tog bort min posioning! :whistling:

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yarr!

Har tagit mig till en ö med massa negrer som jag blivit värsta bundisen med! Fasligt trevligt folk! Nu ber dom mig göra massa saker för dom, när jag redan gett dom massvis med små klenoder! Giriga jävlar! Men hur som helst så är jag ett med naturen nu och har lärt mig flyga som en svala i skyn! Trevligt som sören!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor