Jump to content

Stranded 2

Rixxz
 Share

Recommended Posts

Ja... Du har nyss köpt en ny yacht och åker ut på medelhavet... men driver ur kurs och åker rakt in i en storm.

En blixt slår ner i båten som börjar brinna. Elden når bränsle tanken som sprängs. Några timmar senare vaknar du upp på en ö. Nu börjar äventyret.

Detta spelet är en blandning av FPS RPG och överlevnads spel.

Du kan bygga hyddor, tält, redskap, vapen, göra djur tama, göra farmar så du får ordentligt med mat, plantera träd och massa annat.

Lite längre in i spelet kan du även göra flottar och uptäcka nya öar.

Download: http://www.unrealsoftware.de/get.php?get=stranded2_en.zip

Faktiskt ganska beroendeframkallande.

Hur du gör en hammare: ta upp en sten och en pinne och sätt ihopp dessa två och tadaa!

Screenshot: (Så ni får se hur grafiken ser ut)

Film: http://www.youtube.com/watch?v=TFE9s-psT40...feature=related

Hur du gör eld: Fixa en hammare, bygg en eldplats, hitta 2 flintastenar, ta stenarna i handen och slå på eldplatsen.

post-12525-1198602775_thumb.jpg

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag lyckas verkligen inte göra eld. Jag fattar att man ska ha en pinne och bark. När jag kombinerar dessa två vid eldstaden står det "making fire" och det låter som han försöker göra eld, men sen säger han att det inte fungerar. Vad är det som saknas?

Försök ett par gånger, tog säkert 7-8 försök för mig innan jag fick upp eld. Rätt verkligt om man tänker efter. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor