Rixxz Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 (redigerad) Ja... Du har nyss köpt en ny yacht och åker ut på medelhavet... men driver ur kurs och åker rakt in i en storm. En blixt slår ner i båten som börjar brinna. Elden når bränsle tanken som sprängs. Några timmar senare vaknar du upp på en ö. Nu börjar äventyret. Detta spelet är en blandning av FPS RPG och överlevnads spel. Du kan bygga hyddor, tält, redskap, vapen, göra djur tama, göra farmar så du får ordentligt med mat, plantera träd och massa annat. Lite längre in i spelet kan du även göra flottar och uptäcka nya öar. Download: http://www.unrealsoftware.de/get.php?get=stranded2_en.zip Faktiskt ganska beroendeframkallande. Hur du gör en hammare: ta upp en sten och en pinne och sätt ihopp dessa två och tadaa! Screenshot: (Så ni får se hur grafiken ser ut) Film: http://www.youtube.com/watch?v=TFE9s-psT40...feature=related Hur du gör eld: Fixa en hammare, bygg en eldplats, hitta 2 flintastenar, ta stenarna i handen och slå på eldplatsen. Redigerad 26 december, 2007 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Lite småkul, som man kan spela när man inte har nåt vettigt att göra btw, hur tar man bort saker från handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 25 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Lite småkul, som man kan spela när man inte har nåt vettigt att göra btw, hur tar man bort saker från handen? Rulla på mushjulet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Rulla på mushjulet Jaha, så enkelt ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Haha! Älskade ettan och nu ska vi se hur tvåan är oms jag längtat efter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Hittar inga pinnar. Jag kör adventure. Vart ska jag gå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Hittar inga pinnar. Jag kör adventure. Vart ska jag gå? Slå lite på träd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Slå lite på träd! Yey, det funka! Hur gör jag eld då? Har gjort en eldstad, siktar på den och väljer bark och pinne. "Making fire" står det, men det blir ingen eld. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Yey, det funka! Hur gör jag eld då? Har gjort en eldstad, siktar på den och väljer bark och pinne. "Making fire" står det, men det blir ingen eld. :/ Du måste ha flintsten tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Detta låter roligt måste testa^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 26 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Yey, det funka! Hur gör jag eld då? Har gjort en eldstad, siktar på den och väljer bark och pinne. "Making fire" står det, men det blir ingen eld. :/ Om jag inte har fel måste du ha 2st flintsten i din inventory. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) En lite bra att ha-sida. Redigerad 26 december, 2007 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 En lite bra att ha-sida. Tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Perfekt för en dag när man inte har något att göra, som nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Nu ahr ja lite frågor. Vad behöver man för att göra eld och vart hittar man det. Nån som kan lägga upp screen på det. Hur länge är man dizzy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Hur dödar man lejon? Redigerad 26 december, 2007 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Hur dödar man lejon? Två spjut i ansiktet räcker för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Jag lyckas verkligen inte göra eld. Jag fattar att man ska ha en pinne och bark. När jag kombinerar dessa två vid eldstaden står det "making fire" och det låter som han försöker göra eld, men sen säger han att det inte fungerar. Vad är det som saknas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Jag lyckas verkligen inte göra eld. Jag fattar att man ska ha en pinne och bark. När jag kombinerar dessa två vid eldstaden står det "making fire" och det låter som han försöker göra eld, men sen säger han att det inte fungerar. Vad är det som saknas? Försök ett par gånger, tog säkert 7-8 försök för mig innan jag fick upp eld. Rätt verkligt om man tänker efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Försök ett par gånger, tog säkert 7-8 försök för mig innan jag fick upp eld. Rätt verkligt om man tänker efter. Jag ska försöka. Tack. Synd att det är så svårt att få tag på bark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts