kicken Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Okej, har nu bestämt mig att jag ska istället för kläder köpa en digitalkamera på mellandagsrean. Eller, det behöver inte vara då, men om dom sänker priset i butik, så kanske det är värt att köpa då.... Okej, jag är ingen stor fotograf eller något, därför vill jag gärna komma undan billigt, men ändå med en okej kamera. Tänker bara använda den för vardagligt bruk och inte göra superkort eller så, om ni förstår. Så, tipsa mig om kameror runt 1000-strecket är ni snälla. Inte över 1300:- bara Själv har jag sneglat på denna(1) samt denna(2) . Även denna(3) eller slutligen denna(4). Vilken av dessa är bäst? Och måste man köpa till minneskort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Själv har jag sneglat på denna(1) samt denna(2) . Även denna(3) eller slutligen denna(4). Vilken av dessa är bäst? Och måste man köpa till minneskort? Har själv aldrig prövat någon kompaktkamera av märke Canon, men kan tänka mig att de är bra. Som du säkert redan vet innebär inte megapixlar att kameran tar bra bilder, därför räcker det mer än väl med fem megapixlar. Canon Powershot A460 tror jag då är bra; det ser inte ut som att de har slimmat den såpass att optiken lider. Den drivs av två AA-batterier, vilket är småkasst, då du förmodligen måste köpa till en batteriladdare (eller använda engångs, men det blir dyrt i längden). HP har väldigt bra bildkvalitét, men jag gillar inte menysystemen. Det är dock en smaksak. Nikon Coolpix L11 ser även den småmysig ut. Nikon gör bra kompaktkameror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Hade en HP-kompaktkamera. Aldrig igen. Vet inte om det bara var den modellen, men den slukade batterier. Jag kunde sätta i två fulladdade batterier, tog ~20-30 kort, sen var det slut på batteriet. En kompis brorsa hade en likadan modell, samma sak där. Vet inte hur det är med andra HP-kameror dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 (redigerad) Har själv aldrig prövat någon kompaktkamera av märke Canon, men kan tänka mig att de är bra. Som du säkert redan vet innebär inte megapixlar att kameran tar bra bilder, därför räcker det mer än väl med fem megapixlar. Canon Powershot A460 tror jag då är bra; det ser inte ut som att de har slimmat den såpass att optiken lider. Den drivs av två AA-batterier, vilket är småkasst, då du förmodligen måste köpa till en batteriladdare (eller använda engångs, men det blir dyrt i längden). HP har väldigt bra bildkvalitét, men jag gillar inte menysystemen. Det är dock en smaksak. Nikon Coolpix L11 ser även den småmysig ut. Nikon gör bra kompaktkameror. Ja du, nu blev det svårt här. Jag litar absolut på dig, då jag vet att du kan detta. Själv lutar det mot just Canon, men tvekar om jag måste köpa batteriladdare till den. Men att döma av ditt inlägg känns det som den är mest rätt för mig. Det känns som den är mest allround, men jag väntar på att flera ska skriva här och säga vad dom tycker först @RavenE: Det känns som alla digitalkameror 'äter' batterier då? Redigerad 22 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Tips är att kolla användarrecensioner och dylikt, på t ex pricerunner. Det gör en visare än Elgigantens beskrivningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 @RavenE: Det känns som alla digitalkameror 'äter' batterier då? Inte alls. Mammas sambo har en Sony-kamera, den kan han ta bra mycket över 100 kort på en laddning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts