Lajnux Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Som trådnamnet säger så har jag problem med mikrofonen till mitt headset. För någon dag sedan fungerade den perfekt men nu finns det ett konstant brus i bakgrunden på den. Kommer ihåg att jag hade samma problem för drygt ett år sedan men jag har ingen aning om hur det löste sig. Så jag vänder mig till er. Någonting i någon ljudkontroll jag borde kolla efter eller liknande? Någonting annat som skulle kunna vara problemet? Jag vill inte höra massor av kommentarer som "Vafan, bara att skaffa ett nytt", för det har jag varken tid, ork eller pengar till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Som trådnamnet säger så har jag problem med mikrofonen till mitt headset. För någon dag sedan fungerade den perfekt men nu finns det ett konstant brus i bakgrunden på den. Kommer ihåg att jag hade samma problem för drygt ett år sedan men jag har ingen aning om hur det löste sig. Så jag vänder mig till er. Någonting i någon ljudkontroll jag borde kolla efter eller liknande? Någonting annat som skulle kunna vara problemet? Jag vill inte höra massor av kommentarer som "Vafan, bara att skaffa ett nytt", för det har jag varken tid, ork eller pengar till. Hmm... Prova ominstallera ljud drivrutinerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Hmm... Prova ominstallera ljud drivrutinerna... Skulle det hjälpa mikrofonen? För ljudet i övrigt fungerar prima. Bruset ligget på även om jag stänger av micken och bara låter den spela in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Men då är det ju inte micen utan något med datorn/drivrutinerna så prova installera om dom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Men då är det ju inte micen utan något med datorn/drivrutinerna så prova installera om dom... Har uppdaterat drivrutinerna men samma fel kvarstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Uppdaterat?? Tog du först bort dom gamla---startade om datan---installerade om samma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Uppdaterat?? Tog du först bort dom gamla---startade om datan---installerade om samma? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Vad har du för ljudkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Vad har du för ljudkort? SoundMAX Integrated Digital HD Audio, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Fråga: Är det bara det/den headset som brusar? Annars har jag hört att Mic booster kan skapa brush i vissa microfoner och andra börjar att pipa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts