Rixxz Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 http://www.speedtest.net Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka. Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 (redigerad) Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar! Precis som för alla andra ADSL-kunder så är det telefonledningar, hastigheten beror ofta på hur långt ifrån telestationen man bor. Vi kommer upp i ~16 och bor 2 km ifrån telestationen och det är inte så kort sträcka när det gäller ADSL. Redigerad 18 december, 2007 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 18 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Kollade det nu. Har fått 7 mbit/s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 (redigerad) Det var en jävla hastighet! Hur många mbit? Edit: Hur kan jag få 6785kbps ner och 615kbps upp med 8/1-lina? Redigerad 18 december, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Det var en jävla hastighet! Hur många mbit? Edit: Hur kan jag få 6785kbps ner och 615kbps upp med 8/1-lina? Har också 8/1 lina men jag får ~2800kbps ner och ~600kbps upp. Så klaga inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Det var en jävla hastighet! Hur många mbit? Edit: Hur kan jag få 6785kbps ner och 615kbps upp med 8/1-lina? Man får nästan aldrig ut så mycket som man ska. Själv har jag typ 1.5 ner, fast jag borde ha 2.. Med tanke på att båda två två är ganska låga hastigheter så märks det ju en ganska tydlig skillnad. (Hade exakt 2 mbit när vi precis fick bredbandet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Man får nästan aldrig ut så mycket som man ska. Själv har jag typ 1.5 ner, fast jag borde ha 2.. Med tanke på att båda två två är ganska låga hastigheter så märks det ju en ganska tydlig skillnad. (Hade exakt 2 mbit när vi precis fick bredbandet) Väntaaaa nu. Har du 2 mbit och tankar i 1.5 mb/s? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Glöm aldrig att det ni köper anges i Mbit, en bit är 8 byte. Så, ni måste dela er hastighet på 8 ( ex. 8Mbit, 8000/8=1000kb/s) för att få fram den rätta teoretiska hastigheten i kb/s. Iofs kan ju inte ens tidningarna hålla reda på det här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Väntaaaa nu. Har du 2 mbit och tankar i 1.5 mb/s? Ånej, jag tankar i typ 190 kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Ånej, jag tankar i typ 190 kb/s. 2mbit och tankar i 150 som mest, 30 är den vanligaste... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Hmm... kanske var bra att jag hostade SWAT 4 förra julen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 körde med TP Test och fick 16.24 Mbit/s Med en ned hastighet på 2.0 Mb/s Är inte det lite konstig?? Med 16 Mbit ska man väl ändå toppa lite mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 (redigerad) Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka. Vänta, vänta, vänta! Från 2Mbit till 8Mbit gratis? Jag har Telia 2Mbit just nu, var kan vi hitta det där erbjudandet? Hur blir det med månadsavgiften senare då? Kommer den öka eller är det den som är "gratis" alltså att vi betalar lika mycket som för 2Mbit? MER INFO TACK! Edit: Jag har 2Mbit, jag tankar (Om det är tillräckligt med seeders osv.) 200+ kb/s. Ibland kan det gå lite över, ibland kan det till och med gå så illa så jag ligger på över 220 stadigt. Då blir jag glad. Redigerad 18 december, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 2007-12-19 01:46:00 68.90 Mbit/s <-- Ner Ping på 7.13ms 2007-12-19 01:48:19 15.08 Mbit/s <-- Upp Hyfsat nöjd... jag ska enligt pappren ha 10 upp Men sen så ska jag ju ha 100 ner som bäst så det tar väl ut varandra lite där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 (redigerad) körde med TP Test och fick 16.24 Mbit/s Med en ned hastighet på 2.0 Mb/s Är inte det lite konstig?? Med 16 Mbit ska man väl ändå toppa lite mer? Nej... Det borde man inte? Ska igentligen ha 24Mbits Upp , Men får fiber snart istället. Redigerad 19 december, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 (redigerad) Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar! Då har du rätt att betala för hastighet på 2 mbits. Man ska kräva minst halva hastigheten som lovas! har 8/1 och hastigheten är 7000 kb/s ner och up 850 kb/s Redigerad 19 december, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 körde med TP Test och fick 16.24 Mbit/s Med en ned hastighet på 2.0 Mb/s Är inte det lite konstig?? Med 16 Mbit ska man väl ändå toppa lite mer? HAR DU ENS LÄST MITT INLÄGG DIN DUMMERJÖNS!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts